ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم آغاز شد


ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم آغاز شد

سنندج - معاون پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان از آغاز ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه‌های اول ابتدایی،هفتم و دهم متوسطه از امروز خبر داد وگفت:ثبت‌نام فقط به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نظام مرادی صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری، ثبت سفارش کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی صرفاً از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اولیای دانش آموزان در مهلت اعلام شده جهت ثبت سفارش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام کتاب‌های درسی به دو روش فردی و گروهی در سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود، افزود: کتب درسی صرفاً براساس سفارشات ثبت شده در سامانه توزیع می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: ثبت سفارش با فرض قبولی دانش آموز در سال تحصیلی جاری صورت می‌پذیرد و در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود نخواهد داشت.

مرادی یادآور شد: زمان سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه، پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی، پایه دهم دوره دوم متوسطه، پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی، آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی) و پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) از هشتم تیر آغاز و تا ۱۵ شهریور ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به زمان اصلاح سفارش کتاب‌های درسی نیز اشاره کرد و بیان کرد: تمامی دوره‌های مختلف تحصیلی می‌توانند از ۱۷ تیر لغایت ۳۱ شهریور ماه نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی، گفت: مدیران مدارس موظف هستند از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام کرده و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیای آنان به کافی نت برای ثبت سفارش انفرادی پرهیز کنند.

مرادی اظهار داشت: نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانش آموز و رمز عبور آن‌ها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز است.

وی با بیان اینکه بهای کتاب‌های درسی صرفاً براساس قیمت‌های پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است، افزود: دریافت هرگونه وجه اضافی از دانش آموز ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: کتاب‌های درسی دانش آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده توزیع می‌شود.

مرادی یادآور شد: معلمان و دبیران می‌توانند از تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۹۹ و دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ هفتم مهرماه ۹۹ فرایند سفارش کتاب‌های درسی را از منوی «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت نام کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل شود و این خدمت تا تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار مهر، نظام مرادی صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری، ثبت سفارش کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی صرفاً از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اولیای دانش آموزان در مهلت اعلام شده جهت ثبت سفارش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام کتاب‌های درسی به دو روش فردی و گروهی در سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود، افزود: کتب درسی صرفاً براساس سفارشات ثبت شده در سامانه توزیع می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: ثبت سفارش با فرض قبولی دانش آموز در سال تحصیلی جاری صورت می‌پذیرد و در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود نخواهد داشت.

مرادی یادآور شد: زمان سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه، پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی، پایه دهم دوره دوم متوسطه، پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی، آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی) و پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) از هشتم تیر آغاز و تا ۱۵ شهریور ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به زمان اصلاح سفارش کتاب‌های درسی نیز اشاره کرد و بیان کرد: تمامی دوره‌های مختلف تحصیلی می‌توانند از ۱۷ تیر لغایت ۳۱ شهریور ماه نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی، گفت: مدیران مدارس موظف هستند از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام کرده و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیای آنان به کافی نت برای ثبت سفارش انفرادی پرهیز کنند.

مرادی اظهار داشت: نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانش آموز و رمز عبور آن‌ها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز است.

وی با بیان اینکه بهای کتاب‌های درسی صرفاً براساس قیمت‌های پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است، افزود: دریافت هرگونه وجه اضافی از دانش آموز ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: کتاب‌های درسی دانش آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده توزیع می‌شود.

مرادی یادآور شد: معلمان و دبیران می‌توانند از تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۹۹ و دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ هفتم مهرماه ۹۹ فرایند سفارش کتاب‌های درسی را از منوی «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت نام کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل شود و این خدمت تا تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4960069

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید