گام به گام با «احوال ذهن یک مریخی»


گام به گام با «احوال ذهن یک مریخی»

اراک - ایرنا - «احوال ذهن یک مریخی» عنوان کتابی است که حاوی مجموعه‌ای خواندنی از متون ادبی است و به قلم «زینب واحدی» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب ۷۰ صفحه‌ای با شمارگان ۱۰۰ نسخه از سوی انتشارات «نگارکمال اراک» به چاپ رسیده و در کتابفروشی‌ها موجود است.

قیمت هر جلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه ۱۲ هزار تومان است.

در این کتاب ۲۲ متن ادبی و دل‌نوشته ارایه شده که ویژگی آن‌ها صمیمیت در گفتار و روانی در ارایه مطلب است و به آسانی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

رخنه‌گر، آهنگ بی‌انتها، صندلی چوبی، خلاصه از ابهام، امروز روز توست، مدار سکوت، زندگی، من، شب، دستان مریخی، قطار ،خود ناشناخته، یاکریم، دوچرخه، بوته گل رز، شفق قطبی، پاهای طاووس و شاید حق با همه بود شماری از عناوین متونی است که در این مجموعه به چاپ رسیده است.

شیوه نگارشی نویسنده ایجاد فضاهای ذهنی است که خواننده را با خود همراه می‌کند و در این فراز و نشیب‌های نوشتاری شخصیت‌ محوری متن جان گرفته و یا با خواننده ارتباط معناداری می‌یابد که شاید همین مساله شاه‌کلید انتقال روان مطالب باشد.

نویسنده در متنی با عنوان «قطار»عنوان کرده است: «فکر می‌کنم یا نه شاید حس می‌کنم که تمام مسیر را گم کرده‌ام، مثل کودکی که وسط بازار مادرش را گم کند یا فقیری که یادش نمی‌آید پولش را کجا گذاشته و همین‌طور سردر گم و آشفته می‌گذراند. انگار بین دویدن‌های با سرعت به سوی مقصد ناگهان هرآنچه هست از حافظه پاک شود...»

نویسنده در قطعه ای با عنوان «دستان مریخی» آورده است: نمی‌دانم کی شد که دیگر آن آدم سابق نبودم، خودم را گم کردم و حس می‌کنم درونم خالی است.از آن روز است که دیگر واقعی نخندیده‌ام، حالا ذهنم چیزی را می‌خواهد که بی‌وقفه دنبالش بودم چیزی که هدف خوانده شده و من از آن عاری بودم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!