اینجا مردم خنده را فراموش کرده اند / کم توجهی نهادها فرهنگی و چهره ها به روان ناآرام جامعه


اینجا مردم خنده را فراموش کرده اند / کم توجهی نهادها فرهنگی و چهره ها به روان ناآرام جامعه

اجتماعی رکنا: مشکلات و معضلات اقتصادی که فقر و آسیب های اجتماعی را افزایش داده است، این روزها روح جامعه را نشانه گرفته است.

شادی در جامعه / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، معضلات اقتصادی که لجام گسیخته در جامعه می تازد و تازیانه اش کم بسیاری از اقشار جامعه را زخمی و خم می کند و از سوی دیگر معضلات اجتماعی را افزایش می دهد. اما برای رفع مشکلات روحی جامعه دولت و دولتمردان چه کاری انجام داده یا می توانند انجام دهند؟

مجید ابهری، رفتار شناس و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، در این باره تاکید کرد: در هنگامه بروز مشکلات چه از نظر رویدادهای طبیعی و چه از نظر حوادث انسانی مردم یک کشور چاره ای جز اتحاد و همدلی با یکدیگر ندارند. در غیراینصورت دشواری های بالای طبیعی و حوادث انسانی به صورت مضاعف خود نمایی خواهند نمود.

اینجا مردم خنده را فراموش کرده اند / کم توجهی نهادها فرهنگی و چهره ها به روان ناآرام جامعه

کرونا سرباز نامرئی خدا

مجید ابهری، رفتار شناس و جامعه شناس افزود: در موضوع کرونا این بیماری همه گیر اختصاص به کشور ما نداشت و حتی پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی و فناوری در چنگال کووید-19 گرفتار شدند. آمریکا به عنوان یکی از قدرت های اصلی جهان آمار بیشترین مبتلایان و مرگ و میر را به خود اختصاص داده است. گویی این سرباز نامرئی خداوند در جایگاهی است که نه قدرت نظامی، نه وضعیت صنعتی و نه توانایی اقتصادی جلودار آن نیست. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبود. اما مردم ما که در جنگ تحمیلی 8 ساله در بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و آتش سوزی های منابع طبیعی آزمون همدلی و وحدت را به خود و جهانیان پس داده اند اینبار نیز علیرغم مشکلات اقتصادی و با توجه به این که 80درصد از جمعیت زیر خط فقر قرار دارند، آبرومندانه سختی ها را تحمل کردند و از سفره خویش نیازمندان را نیز بهره ور ساختند.

فقری که کرونا افزایش داد

این رفتار شناس با اشاره به این که متاسفانه دولت ما علیرغم قدرت اقتصادی کشور و سرمایه های ملی، آنچنان که باید و شاید به کمک مردم نیامد، گفت: در اکثریت کشورها، دولت ها با مساعدت های مالی وکمک ها کالاهای اساسی اجازه ندادند که مردم این بیماری دشوار را با فقر تحمل کنند. دولت ما فقط یک میلیون تومان آنهم به صورت وام به مردم داد که فقط خرج چند روز می شد. اگر نبود کمک های مومنانه و بسته های مرتبط با آن از سوی مردم و مساجد نیازمندان تکلیف دشواری در پیش رو داشتند.

روحیه خسته و غمزده مردم را التیام بخشیم

مجید ابهری با بیان این که در کنار مشکلات و فشارهای اقتصادی و عدم مدیریت کارآمد از سوی دولت، افسردگی و اضطراب بلای بزرگتری برای مردم شد، تاکید کرد: توقع این بود سلبریتی ها و چهره های محبوب با برگزاری برنامه های شاد، کمی در روحیه مردم تنوع ایجاد می کردند. فیلم ها و نمایش های شاد از تلویزیون و رسانه ها می توانست و می تواند روحیه خسته و غمزده مردم را کمی آرام کند بعضی از خواننده ها بسیار انسانی و جوانمردانه در سالن های خالی به صورت آنلاین کنسرت اجرا کردند. ای کاش چهره های سلبریتی که برای کودکان آفریقایی و گرسنگان سودانی یقه پاره می کنند. برای هموطنان خود قدمی بر می داشتند. صد البته که هنوز دیر نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟