توفان شدید در چین/ 39 نفر کشته شدند


توفان شدید در چین/ 39 نفر کشته شدند
توفان شدید در چین باعث مرگ ۳۹ نفر و خسارت میلیاردی شد.

مقامات چین از کشته شدن ۳۹ تن در کنار میلیاردها یوان خسارت به مناطق مسکونی و کشاورزی جنوب کشور بر اثر طوفان و بارش های شدید و سیل آسا خبر دادند.

به گزارش ایرنا از تلویزیون مرکزی چین، سیل ویرانگر در ۲۶ استان که بیشتر آن ها در جنوب چین واقع شده اند سبب تخریب بیش از پنج هزار و ۲۰۰ خانه و آسیب دیدن بیش از ۱۳۸ هزار خانه دیگر شده است.

گزارش ها حاکی است این سیل بر روی ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ساکنان استان های جنوبی تأثیر گذاشته است افزون بر ۴۹۵ هزار تن خانه های خود را رها کرده و در مناطق دیگر اسکان داده شده اند.

توفان شدید در چین/ 39 نفر کشته شدند

کانون اصلی این توفان شهرستان «میان نینگ» واقع در استان سیچوان در جنوب غرب کشور چین است به علت شدن بارش ها که از جمعه شب شروع شده است وضعیت اضطراری در این شهرستان به سطح دو ارتقاء یافته است.

مقامات شهرستان اعلام کردند که تلاش های برای نجات مفقود شدگان در جریان است گزارشات حاکی است بارش باران در چند روز اخیر در «ابا تبت» و بخش خودگردان «چیانگ» استان سیچوان هم سبب رانش زمین و ایجاد خسارت به منازل و مناطق مسکونی و کشاورزی شده است.

در شهر لیپو واقع در استان گوانشی نیز سیل ویرانگر باعث تخریب ساختمان ها، پل ها و جاده ها شده است.

تخمین زده می شود این سیل بیش از ۲۴ میلیارد یوان (۳.۴ میلیارد دلار ایالت متحده آمریکا) ضرر مستقیم اقتصادی بر جای گذاشته است و حدود ۸۶۱ هزار هکتار از اراضی زراعی نیز آسیب دیده است.

توفان شدید در چین/ 39 نفر کشته شدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک