حریرچی: مردم کرونا را جدی بگیرند، در حال بازگشت به شرایط فوتی‌های قبل هستیم


حریرچی: مردم کرونا را جدی بگیرند، در حال بازگشت به شرایط فوتی‌های قبل هستیم
ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت نسبت به روند افزایشی آمار ابتلای به کرونا در کشور هشدار داد.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار‌کرد: اکنون استفاده از ماسک ۸۵ درصد از ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در اخبار شبکه یک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد موضوع کرونا (corona) گفت: بر اثر فداکاری کادر درمانی و بهداشتی همچنین مجاهدت داوطلبانه گروه های مردمی و همکاری عموم مردم، ایران بعنوان یک کشور موفق در دنیا معرفی شد ولی این مربوط به ابتدای کار بود و اینک متأسفانه آن حرکت و مجاهدت از جانب برخی مردم و مسوولان سست شده است؛ وقتی شما که مسئول دولتی هستید در یک اجتماع مردمی ماسک نمی زنید جوانی هم که در خیابان راه میرود تشویق می شود ماسک نزند.

او افزود: امروزه آمار ابتلا و فوتی ها در کشور افزایش پیدا کرده است به طوریکه در بعضی از استان ها که مواردی از بیماری کرونا در آن مناطق را ابتدای کار هم نداشتیم امروزه وضعیت شان مناسب نیست.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار‌کرد: در شرایط فعلی بازگشایی های درست به علت ملاحظات اقتصادی و به دلیل مسایل معیشتی مردم مثل سایر کشورها در ایران انجام شده است ولی در این میان با ساده انگاری شرایط توسط مردم و بعضی مسوولان روبرو شده ایم.

حریرچی گفت: از امروز پویش من ماسک می زنم در کشور شروع شده است زیرا این کار فایده های زیادی برای پیش‌گیری از بروز بیشتر بیماری کرونا دارد؛ به طوریکه ماسک زدن در حدود ۸۵ درصد از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند همچنین فاصله گذاری اجتماعی بیش از یک متر باعث کاهش ۸۲ درصدی ابتلا به بیماری و استفاده از شیلد های چشمی در حدود ۷۸ درصد از میزان ابتلا می کاهد.

حریرچی: مردم کرونا را جدی بگیرند، در حال بازگشت به شرایط فوتی‌های قبل هستیم

او ادامه داد: مسوولان قوه مجریه، مجلس و قضائیه باید الگو باشند و در هنگام رفت و آمد حتماً از ماسک استفاده کنند چراکه امروزه مهم ترین موضوع کنش اجتماعی و امر به معروف است که مصداق آن تشویق به زدن ماسک است.

حریرچی گفت: اشخاص مبتلای بی علامت یا کم علایم خیلی سریع و بیماران با علامت بعد از چند ماه آنتی بادی آنها پائین می آید و این موضوع نشان می دهد که هیچ شخصی مثل واکسن دربرابر این بیماری ایمن نیست و احتمال ابتلای مجدد آنها به بیماری کرونا وجود دارد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، تذکرمقام معظم رهبری و درخواست وزیر بهداشت، بسته به وضعیت بیماری با هماهنگی وزارت کشور و بهداشت استان ها میتوانند محدودیت ها و تغییراتی را در استان مربوطه اعمال کنند؛ تجربه نشان داده است تصمیم گیری کشوری در چنین شرایطی مناسب نیست و در روز های آینده بسته به شرایط استان ها تصمیم گیری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی