مبتلایان کرونا در جهان از مرز 10 میلیون نفر عبور کرد/ افزایش شمار مبتلایان در پکن


مبتلایان کرونا در جهان از مرز 10 میلیون نفر عبور کرد/ افزایش شمار مبتلایان در پکن
آمار ابتلا به کرونا در جهان ۸ رقمی شد.

یک پایگاه آماری بین المللی با استناد به آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در نقاط مختلف جهان اعلام‌کرد که تعداد اشخاص مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید- ۱۹) در دنیا اینک به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش تسنیم، آمارهای رسمی منتشر شده از دولت ها نشان می دهد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید ــ ۱۹) در جهان، شنبه شب به وقت تهران از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی که پایگاه آماریWorldometer از ابتدای شیوع ویروس کرونا (corona) در جهان با استناد به گزارش های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف دنیا بطور مستمر اقدام به روزآمدسازی و انتشار آن ها کرده است، ایالت متحده آمریکا با حدود ۲.۶ میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید- ۱۹، با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به کشور دوم (برزیل با ۱.۳ میلیون مورد) بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در جهان را بخود اختصاص داده است.

آمارهای منتشر شده در پایگاه Worldometer حاکی از این است که آمریکای شمالی با بیش از ۳ میلیون مورد ابتلا به کرونا، در این زمینه بالاتر از تمامی قاره های جهان قرار گرفته است و قاره اروپا نیز با بیش از ۲.۴ میلیون مورد ابتلا در رتبه دوم جای دارد.

پایگاه آماری Worldometer میزان مرگ ومیر بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ در جهان را نیز حدود ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرده است که در این زمینه نیز آمریکا با ثبت حدود ۱۲۸ هزار مورد مرگ ومیر، رکورددار بلامنازع است. برزیل (۵۶ هزار مورد) و انگستان (۴۳۵۰۰ مورد) نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

تا به حال بیش از ۵.۴ میلیون نفر از مبتلایان به کرونا در سرتاسر دنیا سلامتی خود را بازیافته اند و تقریبا ۴.۱ میلیون نفر دیگر نیز هم چنان تحت درمان قرار دارند.

مبتلایان کرونا در جهان از مرز 10 میلیون نفر عبور کرد/ افزایش شمار مبتلایان در پکن

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید ــ ۱۹» که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آنرا بیماری همه گیر جهانی اعلام کرده است، تا به حال در بیش از ۲۰۰ کشور و قلمرو از قاره های مختلف جهان شیوع یافته است.

افزایش شمار مبتلایان جدید کرونا در پکن

کمیسیون بهداشت ملی کشور چین شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در روز گذشته (جمعه) را در مجموع ۲۱ نفر اعلام‌کرد که از ۱۳ نفر اعلام شده در روز پیش از آن نیز بیشتر شده است.

شمار مبتلایان جدید در پکن نیز ۱۷ نفر بوده که نسبت به ۱۱ نفرِ روز پیش از آن افزایش داشته است.

از ۱۱ ژوئن، هنگامی که پکن گزارش اولین مورد ابتلا به کرونا را در شیوع دوباره کرونای ناشی از یک مرکز عمده فروشی مواد غذایی گسترده در جنوب غربی پایتخت خبرداد تا به حال ۲۹۷ نفر در این شهر با جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفر به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شده اند.

همینطور روز جمعه مقامات چین از ورود چهار مسافر مبتلا به کرونا به این کشور خبر دادند که در مقایسه با آمار دو نفره در روز پیش از آن افزایش یافته است.

مبتلایان کرونا در جهان از مرز 10 میلیون نفر عبور کرد/ افزایش شمار مبتلایان در پکن

تا به حال ۸۳ هزار و ۴۸۳ نفر در چین به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۴۶۳۴ نفر جان خود را از دست داده اند. شمار قربانیان این بیماری در چین از اواسط ماه مه میلادی ثابت مانده است.

چین همینطور ۱۲ مریض بدون علامت را در روز گذشته گزارش کرد که تست آنها مثبت بوده اما علائم بالینی مانند تب را از پنج روز پیش از تست نشان نداده اند.

بنا بر گزارش رویترز، مرکز بهداشت و درمان چین در موارد مصوب خود اعلام کرده بیماران بدون علامت شامل آمارهای اعلام شده این کشور نمی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها