زمان استراماچونی استقلال وضعیت بهتری داشت/ تاج در حق بانوان کم لطفی کرد/ به حضور کفاشیان در فدراسیون خوش‌بین هستم/ کیفیت لیگ‌ بسکتبال خیلی خوب بود


زمان استراماچونی استقلال وضعیت بهتری داشت/ تاج در حق بانوان کم لطفی کرد/ به حضور کفاشیان در فدراسیون خوش‌بین هستم/ کیفیت لیگ‌ بسکتبال خیلی خوب بود

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: هر چند که به فرهاد مجیدی هم امیدوار هستم اما زمان استراماچونی استقلال وضعیت بهتری داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال، با حضور در خبرگزاری برنا به تشریح برنامه‌هایش برای آینده بسکتبال بانوان پرداخت و در ادامه نیز در مورد مسائل مختلف از جمله زمان حضورش در فدراسیون فوتبال و ... به سوالات مطرح شده پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

*وضعیت حال حاضر بسکتبال بانوان چگونه است؟

قبل از شرایطی که کرونا به وجود آورد خیلی جهشی جلو رفتیم و پس از مجوزی هم که برای حضور در رقابت‌ها آن‌هم با حجاب اسلامی کسب کردیم در 3 به 3 خیلی رشد داشتیم. تقریبا در این مدت آنهم در تمام رده‌های سنی در اکثر مسابقات رسمی دنیا مانند مسابقات جهانی زیر 18 سال، زیر 23 سال و بزرگسال، مسابقات کاپ آسیا و غرب آسیا شرکت کردیم. در رقابت‌های غرب آسیا مقام اول آوردیم و مسابقات خوبی را ارائه دادیم در سطح جهانی مسابقاتب دانشجویان جهان سوم شدیم و قهرمان غرب آسیا شدیم. پیشرفت خیلی خوبی بود که حتی در سند راهبردی‌مان پیش‌بینی نکرده بودیم که اهداف کوتاه مدت‌مان به این جا برسد و خوشبختانه این اتفاق افتاد یعنی در واقع این موفقیت‌ها در اهداف بلند مدت ما بود که خوشبختانه زود نتیجه گرفتیم. ولی متأسفانه کرونا باعث شد این موفقیت‌ها قطع شود. حتی بسکتبال پنج نفره‌مان هم در غرب آسیا سوم شده و باشگاهی‌مان برای اولین بار در سطح بسکتبال کشور در سالیان سال چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن نایب قهرمان آسیا شده بودیم مقام‌های بسیار خوبی است که برای اولین بار در این رشته کسب شد ولی الان دوباره رکودی است و این رکود هم در سطح دنیاست. فراگیر است و کاری نمی‌شود کرد و مجبوریم بچه‌ها را آماده نگه داریم که دلزده نشوند و نشاط و شادابی از بین نرود. البته بچه‌ها خیلی علاقه‌مند هستند و خبر دارم که بازیکنان ملی‌مان مسابقات داخلی برای خودشان می‌گذارند و بدن‌هایشان را آماده نگه می‌دارند و مهارت‌های فردی‌شان را تقویت می‌کنند.

چرا معرفی قهرمان لیگ امسال در دو بخش بانوان و آقایان با حواشی زیادی مواجه شد؟

لیگ امسال خیلی ادامه دار شد. در بخش آقایان به دلیل شرایطی که کرونا به وجود آورد خیلی زود اتمام لیگ را داشتیم و فدراسیون هم اعلام کرد. اما در بخش بانوان خیلی ادامه دار شد اما نتیجه گرفتیم، آقایان نتیجه نگرفتند، نه قهرمانی مشخص شد و برای اینکه پلی‌آف و خیلی از مسابقات‌شان مانده بود ما همه مسابقات‌مان را انجام داده بودیم و یک بازی مانده بود. آن هم یک بازی که بازی رفت را در خانه حریف تیم بهمن برده بود یعنی از نظر من و کلی اگر می‌گفتیم یک بازی است تمام شده بود و قهرمان هم بهمن بود. نمی‌شد در این مقطع رها کنیم مثل اقایان و بگوئیم قهرمان نداریم. ما بازی رده‌بندی‌مان هم انجام شده بود. نامی‌نو سوم شده بود و کاپ سومی را داده بودیم. بعد می‌گفتیم امسال سومی را داشتیم و اولی و دومی را نداشتیم. خوشبختانه با توافق طرفین و دو مربی و موافقت باشگاه گرگان، به نفع بهمن کنار رفت و بهمن قهرمان شد.

لیگ بانوان در فصلی که گذشت به دلیل تک قطبی بودن برخی تیم‌ها «حضور ملی‌پوشان در یک تیم» حواشی زیادی داشت آیا فدراسیون برای فصل آینده برنامه مشخصی ندارد؟

اینطور هم نبود. مثلا گرگان کم ملی‌پوش نداشت یا آبادان و نامی‌نو اصفهان همه ملی‌پوش زیاد داشتند. ما الان زیر 18 سال، 23 سال و بزرگسال در 3 به 3، 5نفره اعزام برون مرزی زیاد داشتیم و همه اینها ملی‌پوش محسوب می‌شوند، همه این بازیکنان تقسیم شدند و ما فقط 12 بازیکن نداشتیم که 6 تای آن رفته باشد در بهمن، تمام این بازیکنان ملی تعدادشان زیاد بود و ما یک زمانی شاید 50 نفر در اردو داشتیم که تقریبا می‌خواهم بگویم 20 تای آنها در یک سطح بودند اینها بازیکنان ملی بودند که همه جا تقسیم شدند و فقط در بهمن نبودند و این قانون را که حضور ملی پوشان را در تیم‌ها محدود کنیم را فعلا نگذاشتیم برای اینکه بازیکنان ملی‌مان زیاد هستند و بچه‌ها هم باید سبک و سنگین کنند و جاهایی ممکن است پول بیشتری بگیرند یا بازی بیشتری داشته باشند و امکانات بیشتری در اختیارشان باشد بازی کنند.

کیفیت لیگ در چنین شرایطی پائین نمی‌آید؟

خیر ما کیفیت لیگ‌مان امسال خیلی خوب بود و بازی‌هایمان غیرقابل پیش‌بینی بود. مثلا تیم چهار و پنجم ما تیم گرگان را شکست داد یعنی غیرقابل پیش‌بینی بود. بازی‌ها مخصوصا چارت‌های بالا و حتی پنجم هم که تیم پارس شد بازی قابل قبولی ارائه داد و تیم‌های خوب را زد و چهار تیم بالای مان معلوم نبود چه کسی قهرمان است.

زمان استراماچونی استقلال وضعیت بهتری داشت/ تاج در حق بانوان کم لطفی کرد/ به حضور کفاشیان در فدراسیون خوش‌بین هستم/ کیفیت لیگ‌ بسکتبال خیلی خوب بود

فصل جدید رقابت‌های لیگ از چه تاریخی شروع می‌شود؟

ما نیمه اول سال‌مان را اختصاص دادیم به مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف که تا آخر شهریور هم این مسابقات‌مان را همه ساله برگزار می‌کنیم یعنی قهرمانی کشور امید و زیر 18 سال و نوجوانان که باید مسابقات برگزار و تکلیف تیم‌های قهرمان مشخص شود. این مسابقات را هر سال برگزار می‌کنیم و الان هم برنامه‌ریزی کردیم اما هنوز اعلام آمادگی‌ها را نگرفتیم. برای لیگ هم همیشه از مهر شروع می‌کنیم و به تازگی هم به باشگاه‌ها نامه زدیم که اعلام آمادگی کنند. البته اگر قرار بود اگر قهرمانی کشور برگزار نشود ما از شهریور لیگ را استارت بزنیم ولی الان چندتا از استان‌ها اعلام آمادگی کردند یعنی می‌خواهد قهرمانی کشور برگزار شود. اما طبیعتا لیگ را برگزار خواهیم کرد چون قبل از این می‌گفتند فصل سرما که بیاید موج کرونا شدیدتر می‌شود اما از قرار معلوم الان که در تابستان هستیم و اوج گرفته پس حساب و کتابی ندارد و زمستان و تابستان ندارد با در کنار هم زندگی کنیم.

بحث جدا سازی بسکتبال سه نفره با پنج نفره به کجا رسید؟

من زمانی هم که فدراسیون فوتبال بودم همین مشکل را فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی و اینها داشتیم. گفتیم یک باره نمی‌شود چنین حرکتی را انجام داد و جدا کرد چون که به هر حال به بازیکنان ملی در هر دو بخش نیاز داریم. آمدیم سال اول و دوم را آزاد گذاشتیم و گفتیم فوتبالی‌ها می‌توانند در فوتسال بازی کنند و بر عکس، بعد یواش یواش قانون گذاشتیم و گفتیم 3 بازیکن می‌توانند جابجا شوند. بعد سال‌های آخر کاملا فوتبال و فوتسال را جدا کردیم و مربی‌گری‌اش و داوری‌اش را جدا کردیم و نتیجه مطلوب هم گرفتیم قهرمان آسیا هم شدیم. این جا هم همین طور است یعنی باید پله پله جلو برویم. ما موجودی‌مان یک سری بازیکن هستند و حیف است در 3 به 3 از دستشان بدهیم، بعد هم در 5نفره از دست بدهیم در حالی که هر دو طرف می‌توانند مفید باشند. مثلا بازیکنانی داریم مثل خانم سعیده علی کاپیتان تیم ملی، خودش گفته که من 3 به 3 انتخاب می‌کنم اگر اینطور هم باشد ما باز با این قضیه کنار می‌آییم ولی یواش یواش پیشنهاد دادم که کلاس‌های مربی‌گری 3 به 3 جدا شود هرچند که مربی‌گری به آن شکل ندارد اما به هر حال باید آشنا باشد یعنی مربیان و داوری را جدا کنیم و به تبع در آینده هم ممکن است این اتفاق بیفتد. البته از امسال لیگ 3 به 3 را هم پیش‌بینی کردیم و هم لیگ 5 نفره، مسلما کسی هم که در لیگ 3 به 3 بازی کند نمی‌تواند در 5 نفره هم بازی کند بنابراین در آینده خود به خود بازیکنانشان جدا می‌شوند و امیدوارم که یک برنامه ریزی کنیم که به نتیجه مطلوب هم برسیم.

در حال حاضر بسکتبال سه به سه هم رقابت‌های انتخابی المپیک را در پیش دارد و هم بازی‌های ساحلی را اولویت فدراسیون حضور در کدام یک از این مسابقات است؟

المپیک رقابتی است که در سطح دنیا برگزار می‌شود و ما فرصت‌هایمان را نباید از دست بدهیم. ولی من شنیدم البته هنوز هم به فدارسیون ما ابلاغ نشده ولی شنیدم که کمیته ملی المپیک دارد برای برنامه مسابقات ساحلی هم برنامه ریزی می‌کند. ولی ما فقط از طریق رسانه‌ها از این ماجرا مطلع شدیم اما به محض اینکه نامه‌اش به دست ما برسد برنامه ریزی می‌کنیم. من فکر می‌کنم برای کسب سهمیه باید شرکت کنیم که می‌خواهیم حتی اگر احتمالش هم کم باشد شانس‌مان را امتحان کنیم و تجربه بچه‌ها زیاد شود و اینکه اگر ساحلی هم باشد همان گروه می‌روند و مسلما می‌تواند بازی تدارکاتی خوبی برایشان باشد بنابراین سعی می‌کنیم هر دو را حفظ کنیم و از دست ندهیم.

فدراسیون چقدر در انتخاب ترکیب تیم‌های‌ملی برای حضور در مسابقات بین‌المللی نقش دارد؟

من اصلا به حرف‌هایی که مردم می‌زنند و نگاه‌های مغرضانه دیگران کاری ندارم عده‌ای بیرون از هر فدراسیون هستند و چون ورود نمی‌کنند و داخل نیستند و نمی‌دانند چه می‌گذرد اما دوست دارند حرف‌هایی بزنند اصلا اعتقاد ندارم. من می‌گویم هر فدراسیونی در وهله اول و هر مربی دوست دارد بهترین تیم را داشته باشد و بهترین تیم را اعزام می‌کند. نه سفارشی قابل قبول است. به هر حال بسکتبال هم 12 نفر است و 3/4 نفر آخر همیشه بازی‌های گروهی فوتبال، بسکتبال و.. مقداری ممکن است 7/8 نفر اول در یک سطح هستند و بی برو و برگشت از نگاه همه اینها انتخاب شده هستند. ولی 3/4 نفر آخر دیگر سلیقه‌ای است و یعنی مربی باید ببیند ممکن است این کجا زمانی به دردش بخورد. این می‌شود که فکر می‌کنند سفارشی بوده ولی اصلا اینطور نیست یعنی من تا الان هرجایی کار کردم اجازه ندادم که چنین اتفاقی بیفتد حالا مردم هم می‌خواهند حرف بزنند بزنند.

حضور عسل پور حیدری (دختر شما) در اردوهای تیم ملی بسیار حاشیه ساز شد در رابطه نظری ندارید؟

بله یکی از بحث‌ها دختر من بود. عسل واقعا ورزشی است یعنی هر رشته ورزشی که رفته موفق بوده. سال‌ها قهرمان و نایب قهرمان گلف ایران بوده و مسابقات بین‌المللی مقام آورده، مسابقات بین دانشگاهی جهان کاپ اخلاق کل مسابقات را گرفته و آمریکا گرین کارت داده به خاطر کاپ اخلاقش، یعنی آنها اینقدر بها دادند به این موضوع و اینقدر بوده ولی در کشور ما می‌گویند که مادرش نائب رئیس بوده و انتخاب شده است. عسل از 4، 5 سالگی عکسی دارد که پستانک در دهانش است و دارد دریبل می‌زند یادم است تلویزیون سوئد یک مدتی آرم برنامه‌اش دریبل عسل بوده که یک بچه 5 ساله دارد دریبل می‌زند و از 5 سالگی بسکتبال را شروع کرده است. عسل حتی در در کالج‌های کالیفرنیا نیز برترین بازیکن شده دیگر یک بازیکن چطور باید خودش را نشان دهد که ورودش به تیم‌ملی شانسی نبوده؟ حتی همین بازیکنی هم که بردند غرب آسیا و شاید مربی به خاطر ترس حرف آنها کمتر از وجودش استفاده کرد در یک بازی آخر که با اردن بود و کسب مقام سومی بود 18 دقیقه از عسل استفاده کرد و 8 پاس منجر به گل داشت یعنی اگر بازی قبلش هم 2 دقیقه بیشتر بازی کرده بود بهترین اسیس دوره مسابقات می‌شد یعنی در یک بازی در تیم ملی هم خودش را نشان داد.

زمان استراماچونی استقلال وضعیت بهتری داشت/ تاج در حق بانوان کم لطفی کرد/ به حضور کفاشیان در فدراسیون خوش‌بین هستم/ کیفیت لیگ‌ بسکتبال خیلی خوب بود

به نظر شما در بخش بانوان نیاز به مربی خارجی داریم؟

من با اینکه یک خانم هستم و خانم‌ها را هم همیشه حمایت کردم ولی عذرخواهی می‌کنم از تمام خانم‌های مربی که در ایران هستند در رشته‌های مختلف و استثناها را کنار می‌گذارم. به طور کلی شخصا به مربی‌گری آقایان خیلی اعتقاد دارم مخصوصا در بسکتبال که تجربه بین‌المللی نداشتیم ممکن است رشته‌ای 40 سال بعد از انقلاب هم برون مرزی داشته و 40 سال اگر یک مربی تجربه کسب کرده باشد مسلما چیزهایی در چنته دارد. مایی که دو سال است برون مرزی داریم ما تجربه بین‌المللی نداریم و خیلی بهتر است از مشاوره آقایان استفاده کنیم و خیلی هم تلاش کردم با خانم دکتر فرهادی زاد صحبت کردم، با خانم طاهریان صحبت کردم و با وزرات ورزش، توانستیم مقداری مجوز بگیریم که به عنوان مشاور فنی از آقایان استفاده کنیم. من فکر می‌کنم در فوتبال هم همین کار را کردند. ما در فوتبال مربی خارجی خانم آوردیم و چیزی در حد مربیان خودمان بود. یعنی مربیان خارجی خانم در سطح دنیا هم ضعیف هستند. به ندرت پیدا می‌شود که مربی خانم داشته باشیم مثلا در تیم ملی آمریکا همه آقا هستند. ما از وجود آقایان اگر استفاده کنیم به عنوان مشاور، خیلی بهتر از این است که مربی خارجی بیاوریم، مربی خارجی خانم. آنها هم در حد مربیان خودمان هستند. من کلا مربی مرد را در کنار مربی زن لازم می‌دانم و می‌تواند تجربیاتش و تفکرات بهترش را منتقل کند و امیدوارم مقداری باب شود و بتوانیم راحت‌تر از این موضوع استفاده کنیم با رعایت همه موازین اسلامی و برنامه‌هایی که داریم.

شما در دوره‌ای نایب رئیس فدراسیون فوتبال بودید وضعیت فوتبال بانوان را این روزها چطور ارزیابی می‌کنید؟

من زمانی که فدراسیون فوتبال بودم خیلی تلاش کردم و انصافا کفاشیان هم نگاهش بسیار مثبت بود و کمک بزرگی کرد به خاطر همین همراهی و همکاری من یکی از پوئن‌هایی که به دست آوردم این بود که عضو کمیته فوتبال بانوان آسیا شدم، عضو کمیته غرب آسیا و مسئول آموزش غرب آسیا بودم و اینها خیلی کمک کرد که نظراتم را به آنها تحمیل کنم. اصلا ما چیزی به نام فوتبال آسیا در بانوان نداشتیم. اما به هر جهت آمدیم و بررسی کردیم بنابراین فوتسال‌مان بهتر از فوتبال‌مان می‌تواند نتیجه بگیرد و تلاش کردم فوتسال را با تمام مشکلاتی که داشت جا انداختم و سال اول دوم شدیم و سال دوم اول شدیم. یعنی نتیجه داد و دیگر جا افتاد و مسابقاتش هم برگزار می‌شود. ما الان صاحب نام در آسیا برای فوتسال هستیم. برای فوتبال مربی زن هم آوردیم و نتیجه نداد اما وقتی خانم ایراندوست را به عنوان سرمربی گذاشتیم و در کنار آن پدرش آقای نصرت ایراندوست را به عنوان مشاور فنی گذاشتیم بسیار تحول ایجاد شد. اصلا از این رو به آن رو شد. در غرب آسیا قهرمان شدیم، مطرح شدیم و تیم‌های صاحب‌نام را شکست دادیم. روز اولی که رفتیم با تایلند بازی کردیم 9 تا از تایلند خوردیم و روز آخری که بازی کردیم مساوی شدیم. یعنی آنقدر رشد کردیم و در برنامه سبد راهبردی بود که بیاییم جزو 4 تیم برتر آسیا شویم. می‌دانید که 4 تیم برتر آسیا هم جزو 10 تیم برتر جهان هستند. همه اینها که در آسیا هستند قهرمانی جهان را داشتند و یا حضور در جام جهانی را داشتند. بنابراین اگر یک برنامه‌ریزی اصولی شود چه فوتبال و چه فوتسال، و این شرایط الان کرونایی وجود نداشت، هم فوتبال و فوتسال شاید موفق‌تر بودند و هم بسکتبال و هم رشته‌های دیگر و این دیگر یک چیز اجتناب ناپذیر است و یک پدیده غیر قابل تصور و فراگیر بوده و اگر مختص کشور ما بود ما غصه‌مان بیشتر بود اما چون در دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم تابع هستیم.

فوتسال بانوان در 2 سال گذشته با وجود موفقیت‌های اخیری که نام بردید خیلی روزهای خوبی ندارد و انگار فدراسیون این رشته را رها کرده است.

زیاد نمی‌توانم نظر بدهم چون الان دارم در یک فدراسیون دیگر کار می‌کنم چون قبلا هم در آن فدراسیون بودم اجازه نمی‌‌دهم که زیاد اظهار نظر کنند ولی می‌گویم حیف است و باید یک طوری بها داده شود. من زمانی که کار می‌کردم بیشتر موفقیت را مدیون آقای کفاشیان بودم که راه را باز کرده بود و اجازه فعالیت این چنینی را می‌داد. مثلا خاطراتی را دارم که ممکن است خیلی از رشته‌ها اینطور نباشند مثلا نوجوانان دخترمان غذایی را استفاده می‌کرد که بچه‌های تیم ملی آقایان در زمان کی‌روش استفاده می‌کردند، همه چیز برابر بود. اینها خیلی تأثیرگذار است ممکن است به چشم نیاید اما وقتی در برنامه قرار می‌گیرید می‌بینید چقدر اثربخش بوده اینها نگاه رئیس فدراسیون بوده تا آن نگاه نباشد نتیجه نمیگیریم. من خیلی از موفقیت‌های آن زمان را مدیون همکاری و مساعدت آقای کفاشیان بودم.

الان که مجددا کفاشیان برگشتند فکرمی‌کنید چه اتفاقی دوباره برای بخش بانوان رخ بدهد؟

خوشبین هستم. البته چون بازنشسته هستند و قانونا نمی‌توانند در رأس قرار بگیرند و رئیس فدراسیون باشند اما نایب رئیس هم شوند فکر نکنم اینقدر اختیارات داشته باشند اما خوشحالم که برگشتند. ممکن است خیلی‌ها بگویند کفاشیان موفق نبوده اما به نظر من در بخش بانوان خیلی کمک بودند و تجربه کسب کردند در ورزشی که بودند در فوتبال هم که 8 سال کار کردند و نایب رئیس هم بودند 10 سال است در فوتبال هستند و ورزشکار بودند سالیان سال مدیر بودند و چیزهایی را تجربه کردند که ممکن است به نفع فوتبال باشد.

اگر دوباره پیشنهاد شود که به فدراسیون فوتبال برگردید حاضرید این کار را انجام دهید؟

قبل از شیوع کرونا پیشنهاد شده بود زمانی که 2 نفر از آقایان کاندیدا شدند پیشنهاد کردند ولی یکی اینکه 2 مسئله وجود دارد. کلا ورزش دارد جوانگرایی می‌کند یعنی با شرایط سنی من جور در نمی‌آید که با این سن و سال دوباره نائب رئیس شوم و دوباره کاری را از صفر شروع کنم اما من می‌توانم به عنوان مشاور و به عنوان کسی که تجربه دارم کمک کنم.

بیشتر فوتبالی هستید یا بسکتبالی؟

بیشتر بسکتبال، از بچگی عاشق بسکتبال بودم. هم فوتبال بازی می‌کردم و هم بسکتبال و در تیم تاج سابق بودم و مربی بسکتبالم نگذاشت فوتبال را ادامه دهم و بقیه رشته‌ها هم، اما گرایشم بسکتبال بود ولی عاشق فوتبال بودم و 40 سال با منصور پورحیدری کسی که زندگی‌‌اش را برای فوتبال گذاشته بود و اسطوره فوتبال بود زندگی کردم و خواه‌ ناخواه در زندگی‌ام اثر گذاشته و 7 سال در فدراسیون فوتبال این کار را کردم که سختی‌های خاص خودش را داشت و موفقیت‌های زیادی را کسب کردم و علاقه‌ها زیاد شد و من در گلف هم بود و به آن هم عِرق دارم چون گلف هم که وارد شدم سال اولی که اصلا گلف نداشتیم در ایران و یک گلف باز فقط در ایران داشتیم که از ژاپن آمده بود خانمی بود که در ژاپن زندگی می‌کرد سال اولی که من وارد شدم در فدارسیون گلف در سال 2002 تیم را به جام جهانی گلف بردیم در مالزی و بعد از آن دیگر هیچوقت اتفاق نیفتاد. مسابقات و تورنومنت‌های خوبی را شرکت کردیم، مسابقات دانشجویان جهان را شرکت کردیم و خوب داشت پیش می‌رفت به هر حال برای هر رشته‌ای باید یک دلسوز داشته باشد یک نفر که وقت و زندگی‌اش را بگذارد و عشق داشته باشد مخصوصا به کشورش و بخواهد آن رشته رشد و پیشرفت کند، اما در حال حاضر من ورزش را با بسکتبال شروع کردم و با بسکتبال هم تمام می‌کنم. دوره آخرم است و اگر مرا از بسکتبال کنار نگذارند و خودم بخواهم بروم یک سال دیگر از فعالیتم در فدراسیون بسکتبال مانده است.

وضعیت استقلال این روزها چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من یک استقلالی هستم. از بچگی در استقلال بودم. همسرم که همه می‌دانند عاشق استقلال بوده بنابراین عرق نسبت به استقلال دارم. این تیم مدتی خوب شده بود در زمانی که استراماچونی بود تیم خوبی داشتیم و اتفاقاتی افتاد و رفت و حالا من به فرهاد مجیدی چون زمانی که بازی می‌کرد یکی از بازیکنان محبوب من بود و خیلی دوستش داشتم و بازی‌اش را می‌پسندیدم این عشق و علاقه و نگاه مثبت مانده است. همیشه فکر می‌کردم شاید در مربی‌گری هم به همان شدت بتواند مسمر ثمر باشد و امیدوارم به او و تیم و امیدوارم بتواند نتیجه بگیرد و ما منتظر ستاره سوم هستیم. تا زمانی که من زنده هستم امیدوارم این اتفاق بیفتد.

صحبت‌های اخیر شما در مورد قرارداد ویلموتس یکسری حواشی را به وجود آورد.

من همیشه گفتم با هر مربی ما می‌توانیم شانس حضور در جام جهانی و صعود را داشته باشیم. حتی با مربیان ایرانی خیلی زمان‌ها بد آوردیم و نرفتیم جام جهانی. مثلا تا جایی که یادم است قلعه‌نوعی مربی بودند و با بدبیاری نرفتیم و زمان طالبی بود به هر حال با مربیان ایرانی و داخلی هم وارد جام جهانی شدیم. منظور من این بود که گفتم نیازی نبود آنقدر هزینه کنیم و من اصلا نمی‌دانستم قضیه چیست و فقط به من گفتند آیا این منصفانه است که گفتم خیر. حتما دست‌هایی در کار است چرا باید به یک مربی اینطور پول بدهند و استفاده‌ای از او نکنند این پول ورزش و مملکت است که هدر می‌رود. مصاحبه‌ام در این جهت بود. چون نه خیلی اطلاعات داشتم، اما الان در کار نیستم و من فکر می‌کنم هر مربی بیاید می‌تواند نتیجه بگیرد و تیم را ببرد حتی من به بسیاری از مربیان ایرانی اعتقاد دارم.

نظر شما در مورد عملکرد مهدی تاج در سال‌هایی که ریاست فدراسیون فوتبال را به عهده داشتند.

از من نپرس. خیلی برای من عزیز است و دوستش دارم و در این چند سالی که نایب رئیس بودند من در خدمت‌شان بودم. در خصوص عملکرد کلی‌شان چیزی نمی‌گویم اما در رابطه با نگاه‌شان به بانوان ارزیابی‌شان می‌کنم که فکر می‌کنم مقداری در این دوران به بانوان کم لطفی شد. 5

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !