شمار مبتلایان به کرونا در جهان بیش از 10 میلیون


شمار مبتلایان به کرونا در جهان بیش از 10 میلیون

کشورهای آمریکا‏ برزیل و روسیه همچنان در صدر بیشترین تعداد مبتلا به کرونا قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‎ به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ۱۰,۰۰۰,۵۷۸ نفر که از این تعداد ۴۹۸,۹۵۴نفر جان خود را از دست داده اند.
آمار سازمان بهداشت جهانی از وضعیت ویروس کرونا (آخرین تغییرات ساعت ۲۳)
شمار مبتلایان به کرونا در جهان بیش از 10 میلیون
آخرین آمار کرونا در ترکیه
وزیر بهداشت ترکیه گفت: با شناسایی ۱۳۷۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کرونا به ۱۹۵ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، فخرالدین کوجا گفت: با فوت ۱۷ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته شمار جانباختگان در این کشور به ۵۰۸۲ مورد افزایش یافت.
به گفته وی در شبانه روز گذشته ۱۹۸۴ بیمار کرونایی بهبود یافتند و شمار بهبود یافتگان هم به ۱۶۹۱۸۲ مورد رسید.
فرانسه/ مجلس سومین بودجه بحران را بررسی می‌کند
نمایندگان مجلس ملی فرانسه از دوشنبه سومین بودجه متمم اصلاح شده در برابر بحران بی سابقه ویروس کرونا را در حمایت از گردشگری، خودروسازی و صنایع هوانوردی و با بحث در مورد اقدامات زیست محیطی و اجتماعی در ازای این کمک‌ها آغاز می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این لایحه که در تمام طول هفته در مجلس ملی مورد بحث قرار خواهد گرفت، بیش از ۲ هزار اصلاحیه دارد و بر اساس رکورد تاریخی ۱۱ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ و بدهی دولتی که به ۱۲۰.۹ درصد تولید ناخالص داخلی می‌رسد است. برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه حذف ۸۰۰ هزار فرصت شغلی در ماه‌های آینده را پیش بینی کرده است. البته این پیش بینی‌ها دقیق نیست.

فلسطین اشغالی/ نگرانی از موج دوم شیوع کرونا
نگرانی از موج دوم شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی افزایش یافته است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحره، آمار‌ها از افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا در اسرائیل، نگرانی‌ها درباره موج دوم همه گیری این ویروس را افزایش داده است.
دولت اسرائیل با هشدار درباره موج دوم شیوع ویروس کرونا، تدابیر سختگیرانه‌ای برای نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی و تشدید مجازات عاملان نقض این دستور العمل ها، اتخاذ کرد.
کنست اسرائیل قانونی را برای تمدید حالت فوق العاده، به مدت ۴۵ روز تصویب کرد و به نیرو‌های پلیس هم اختیارات بیشتری برای نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی و گرفتن غرامت از متخلفان، واگذار کرد.
آمریکا/ روند همه گیری کرونا از کنترل خارج شده است
روزنامه لوپاریزین چاپ پاریس نوشت، شمار افراد آلوده به ویروس کرونا درآمریکا به ویژه در ایالت‌های جنوبی که معمولا استفاده از ماسک درآن‌ها رد می‌شد به سطحی بی سابقه رسید.
پس از افزایش موارد آلودگی به ویروس کرونا، تگزاس تصمیم گرفت محدودیت‌هایی اعمال کند و کافه‌ها را تعطیل کرد.
با موج اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، اغلب آمریکایی‌ها ویروس کرونا را فراموش کردند. بازگشت به واقعیت تلخ است. پنجشنبه بیش از ۴۰ هزار مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شد که یک رکورد محسوب می‌شود. ایالت‌های جنوبی مانند آریزونا، کارولینای جنوبی، فلوریدا و تگزاس که همگی از جمله ایالت‌های جمهوری خواه هستند بیش از همه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند. این ایالت‌ها نخستین مناطقی بودند که تدابیر قرنطینه را لغو کردند.
حالا تگزاس عقب نشینی کرده است. از جمعه کافه‌ها بار دیگر تعطیل شده اند و سرو غذا در رستوران‌ها محدود شده است. دکتر آنتونی فائوچی عضو اتاق بحران کاخ سفید جمعه اعلام کرد چیز‌هایی وجود دارد که با این رویکرد ما به نتیجه نمی‌رسد. آمریکا با ۱۲۶ هزار و ۲۷۷ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا بیش از همه کشور‌های جهان در معرض این ویروس و آسیب‌های آن قرار گرفته است.
فرانسه/ ایرفرانس برای اعلام حذف هزاران فرصت شغلی آماده می‌شود
ایرفرانس که به شدت تحت تاثیر بحران کووید ۱۹ قرار گرفته است خود را برای هفته‌ای دشوار در عرصه اجتماعی آماده کرده است. این شرکت روز جمعه تاثیر برنامه بازسازی خود را بر اشتغال ارائه داد که با کاهش شدید حمل و نقل هوایی داخلی همراه خواهد بود. بنابر اعلام اتحادیه‌ها این به معنای حذف هزاران فرصت شغلی بدون خروج اجباری است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، هواپیما‌های این شرکت زمین گیر شده اند و بخش عمده‌ای از کارکنان شرکت با بیکاری موقت رو به رو هستند. این ضربه برای ایر فرانس همانند رقبای بین المللی این شرکت بی سابقه بود. شرکت‌های دیگری هم در هفته اخیر از کاهش شدید نیروی خبر دادند. لوفتهانزا آلمان از حذف ۲۲ هزار فرصت شغلی، بریتیش ایرویز از حذف ۱۲ هزار فرصت شغلی و دلتا ایرلاینز آمریکا از حذف ۱۰ هزار فرصت شغلی خبر داد.
در این شرایط، دولت فرانسه به عنوان سهامدار ایرفرانس - کی ال ام، از کمک مالی ۷ میلیارد یورویی به ایر فرانسه خبر داد که ۴ میلیارد یورو آن به صورت وام تضمین شده بانکی و ۳ میلیارد آن وام مستقیم است. دولت فرانسه در مقابل از ایر فرانس خود بازده و تاثیرات زیست محیطی خود را بهبود ببخشد.
آخرین آمار درباره ویروس کرونا در سوریه
وزارت بهداشت سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد بیمارانی که تا به امروز مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند، به ۲۵۶ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برپایه بیانیه این وزارتخانه، در ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار کرونایی درگذشتند که یکی از آن‌ها مردی ۷۰ ساله و مبتلا به بیماری دیابت است و دیگری هم یک دندانپزشک است که در اثر تماس با بیماران کرونایی درگذشت. بدین ترتیب، ۹ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سوریه درگذشتند.
در بیانیه وزارت بهداشت سوریه آمده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از بیماران کووید - ۱۹ بهبود یافتند و در مجموع ۱۰۲ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافتند.
قربانیان کرونا در پاکستان از ۴ هزار نفر فراتر رفت
با ثبت ۷۴ مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، قربانیان این بیماری در پاکستان از ۴ هزار نفر عبور کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از سایت رسمی وزارت بهداشت پاکستان، در شبانه روز گذشته از ۲۱ هزار و ۳۳ نفر آزمایش کرونا گرفته شد که در نتیجه آن آزمایش ۳۱۳۸ نفر مثبت بود.
وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کووید -۱۹ در این کشور به ۱۹۸ هزار و ۷۴۳ نفر افزاش یافته که از این میان ۴ هزار و ۳۵ نفر جان باختند.
بر اساس این گزارش شمار بهبود یافته‌های کرونا در پاکستان ۸۶ هزار و ۹۰۰ نفر ثبت شده درحالیکه ۲۷۲۹ بیمار کرونایی وضعیت وخیم دارند.
درحالیکه شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان به ۲۰۰ هزار نفر نزدیک شده، مسئولین دولتی این کشور از جمله "اسد عمر" وزیر برنامه ریزی پاکستان بار دیگر تصریح کردند: در صورت عدم همکاری از سوی مردم تعداد بیماران کرونایی در یک ماه آینده از مرز یک میلیون نفر عبور خواهد کرد.
دولت پاکستان همچنان برای مهار کرونا شیوه قرنطینه هوشمند و بستن مناطق آلوده را در دستور کار قرار داده و با افراد و اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌کند.
عراق/ جان باختن بیش از ۱۰۰ نفر در عراق بر اثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد وزارت بهداشت عراق از مرگ ۱۰۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته و ابتلای ۲۰۶۹ نفر دیگر خبر داد و اعلام کرد تعداد فوتی‌ها به ۱۶۶۰ نفر و تعداد مبتلایان به ۴۳ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است.
وزارت بهداشت عراق اعلام کرد تعداد فوتی‌ها امروز ۲۱ نفر کمتر از فوتی‌های دیروز است.
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان
شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جمهوری آذربایجان به ۱۵۸۹۰ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از باکو به نقل از ستاد ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۱ بیمار قطعی آلوده به ویروس کرونا شناسایی شدند.
براساس این گزارش با مرگ ۶ نفر دیگر براثر کرونا تعداد جان باختگان هم به ۱۹۳ نفر افزایش یافت.
با پیوستن ۳۵۵بیمار دیگر به جمع بهبود یافتگان مجموع بهبود یافته‌ها ۸۷۱۹ نفر شد.
هم اکنون ۶۹۷۸مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند و دوره درمان را سپری می‌کنند.
تاکنون ۴۶۱ هزار و ۸۶۱ تست کرونا در این کشور انجام گرفته است.
شمار موارد ابتلا به کرونا در ایالت فلوریدا در آمریکا رکورد زد
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اکثر ایالت‌های آمریکا بار دیگر به شدت درگیر بیماری کووید-۱۹ شده اند. ایالت فلوریدا یکی از این ایالت‌ها است. روز گذشته شمار موارد افراد آلوده به ویروس کرونا در این ایالت به صورت بی سابقه‌ای افزایش یافت و رکورد ثبت شد. دیروز در فلوریدا، نه هزار و پانصد و هشتاد و پنج مورد جدید ابتلا به این بیماری ثبت شد. مسئولان ایالتی به شدت نگران استمرار این موج فزاینده دوم کرونا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد