تعطیلی ها به دلیل کرونا باز نمی‌گردد/ استفاده از ماسک باید به یک فرهنگ تبدیل شود


تعطیلی ها به دلیل کرونا باز نمی‌گردد/ استفاده از ماسک باید به یک فرهنگ تبدیل شود
استاندار تهران بازگشت تعطیلی ها به دلیل کرونا را بعید دانست.

استاندار تهران با اشاره به این که استفاده از ماسک باید به یک فرهنگ تبدیل شود اظهار‌کرد: امکان بازگشت تعطیلی ها در پایتخت به علت کرونا بعید است.

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر شنبه در حاشیه جلسه شورای ترافیک استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه به بررسی تعداد تلفات جاده ای سال ۹۸ و بررسی مقایسه ای آن با سال ۹۷ پرداختیم که در سال ۹۸ میزان ۶ درصد در تلفات مرگ و میر جاده ای کاهش داشتیم.

او ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد یک هزار و ۳۱۹ نفر در اثر حوادث جاده ای در سطح استان تهران جان خود را از دست داده اند و در سال ۹۸ نیز یک هزار و ۲۴۱ نفر فوت شدند که ۶ درصد کاهش را شاهد بوده ایم و در ۲ ماهه اول سال ۹۹ نیز نسبت به سال ۹۸ میزان ۱۴ درصد کاهش مرگ و میر داشتیم و ۴۲ درصد هم کاهش جرحی را تجربه کرده ایم.

محسنی بندپی اظهار‌کرد: باید در مورد تصادفات تدابیری اتخاذ کنیم که نقاط حادثه خیزی که توسط ناجا شناسایی شده اند در جاده های درون شهر و جاده های مواصلاتی اقدامات مؤثر صورت بگیرد.

تعطیلی ها به دلیل کرونا باز نمی‌گردد/ استفاده از ماسک باید به یک فرهنگ تبدیل شود

استاندار تهران گفت: باتوجه به طرح ترافیک تصمیم جدیدی قرار نیست گرفته شود و در فاصله گذاری ها الزام به استفاده از ماسک است و ۹۰ درصد اشخاص از ماسک استفاده می کنند ولی به علت حجم بالای مسافر در مترو و حمل و نقل عمومی شاهد فاصله گذاری نیستیم و میزان رعایت ها ۳۰ درصد شده و این مورد باعث افزایش بیماران گشته باید فاصله گذاری ها به بالای ۵۰ درصد برسد.

او در مورد تالارهای پذیرایی عنوان داشت: تالارها نیز برای سرو غذا و پذیرایی مشکل ندارند ولی برای عروسی هنوز شرایط فراهم نیست چون در چنین جمع هایی فاصله گذاری رعایت نمی شود و تعداد زیادی مبتلا میشوند و یک نفر تا ۱۴ روز دوره نهفتگی دارد و به چرخه بیولوژیکی ویروس کمک می کنند.

استاندار تهران گفت: امکان برگشت تعطیلی ها بعید است و تأکید می کنیم که استفاده از ماسک باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا بتوانیم این شیوع را پشت سر بگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟