نماینده مجلس: انتظار استفاده از ظرفیت خیران لاری باید منطقی باشد


نماینده مجلس: انتظار استفاده از ظرفیت خیران لاری باید منطقی باشد

لارستان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز و تکیه بیش از حد بر روی استفاده از ظرفیت خیران در لارستان، نوعی انتظار کاذب است، در حالیکه باید رویکرد ما در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها منطقی باشد و به گونه‌‍ای نباشد که مسوولان قوای سه‌گانه و یا نهادهای مختلف وظایف خود را در قبال رسیدگی به امور...

حسین حسین‌زاده، شنبه در نشست هماهنگی مسوولان بسیج سازندگی استان فارس با فرمانداران شهرستان‌های لارستان، خنج، اوز و گراش که میزبانی لار برگزار شد، اظهار داشت: باید این بدعت و انتظار کاذبی که ظرف سالیان متمادی با این ذهنیت پایه‌گذاری شده که لارستان افراد خیر بسیار دارد و نیازی به اعتبار دولتی ندارد، برچیده شود.

وی ادامه داد: به همان میزان که استفاده از ظرفیت خیران برای این مناطق مفید و اثر بخش بوده، به نوعی سبب سوء استفاده از آن نیز شده است.

حسین زاده بیان کرد: به عنوان نمونه، اخیرا برای درخواستی که در حضور یکی از مسوولان قوای سه گانه داشتم، به جای پیگیری و حل مساله، گفت: "شما لاری‌ها خودتان پولدارید."

وی افزود: همه ما به وجود خیران و انسان‌های نیک‌اندیش در لارستان افتخار می‌کنیم و قدردان همه تلاش‌ها و مشارکت محسوس آنها در توسعه این منطقه هستیم اما تکیه بر این موضوع نباید نافی اصل مسوولیت پذیری نظام، حاکمیت و دولتمردان در قبال توسعه و رفع محرومیت‌های تاریخی در بسیاری از مناطق و روستاهای این حوزه شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت این انقلاب، حتی برخی مناطق و روستاهای این شهرستان‌ها از نبود زیرساخت های اولیه رنج می‌برند که اگر چه نظام و دولت‌ها به ویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بحث محرومیت‌زدایی، تلاش‌های فراونی انجام داده‌اند اما هنوز به دلیل عمق محرومیت‌ها این خدمات قابل ملموس برای مردم نیست.

حسین زاده ادامه داد: بسیج سازندگی و برخی نهادهای حاکمیتی دیگر باید در این شرایط به کمک دولت بیایند و ضمن اجرای طرح‌های مشارکتی در برخی طرح‌های عمرانی و اقتصادی با رویکرد جهش تولید و اشتغالزایی نیز خود به طور مستقیم ورود کنند.

مشارکت سپاه فارس در محرومیت‌زدایی از ۲ دهستان در لارستان و خنج

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز در این نشست گفت: این نهاد بر اساس وظیفه و رسالتی که برای رفع محرومیت از مناطق مختلف و ایجاد اشتغال دارد، در مرحله نخست با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌های خنج و گراش برای محرومیت‌زدایی از ۲ دهستان محروم این دو شهرستان مشارکت خواهد کرد.

سید مجتبی سرور زاده، افزود: این ۲ دهستان شامل درزو سایبان لارستان با جمعیتی حدود هفت هزار نفر و همچنین دهستان سیف آباد شهرستان خنج با حدود ۷۰۰ نفر جمعیت است.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سپاه پاسداران و استانداری فارس، میزان این مشارکت به صورت یک سوم هست.

به گفته سرور زاده، بسیج سازندگی سپاه استان فارس در سال ۹۹ و در فاز نخست، افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال طرح‌‍‌های مشارکتی با دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان در حوزه های گوناگون عملیاتی خواهد کرد.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان هم در این نشست بیان داشت: دولت با تمام توان از مشارکت همه نهادها، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از جمله قرارگاه خاتم الانبیا، سپاه و بسیج سازندگی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و ایجاد تولید استقبال می‌کند.

جلیل حسنی ادامه داد: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه شهرستان لارستان، تمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام، طرح‌های دارای اولویت بهره‌برداری، و ظرفیت‌ها و کمبودهای هر منطقه حتی در دورترین نقطه روستایی با میزان قابلیت‌ها و نیازمندی‌های آنها در ابعاد مختلف احصا شده و زمینه برای مشارکت و سهیم شدن هر نهاد و بخش خصوصی نیز فراهم است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟