تامین 14 هکتار زمین برای ساخت مدرسه در شهرهای خراسان شمالی 


تامین 14 هکتار زمین برای ساخت مدرسه در شهرهای خراسان شمالی 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون با همکاری شهرداری‌ها و راه و شهرسازی، 14 هکتار زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه در سه شهر استان تامین شده است. 

عباس سعیدی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از تاکیدهای استاندار خراسان شمالی در نشست شورای آموزش و پرورش، تعیین تکلیف زمین های شهری با کاربری آموزشی و اختصاص آن به ساخت مدرسه است که در این زمینه، ۱۴ هکتار زمین در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین به این امر اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: ۹ هکتار از این زمین ها برای ساخت مدارس دولتی و مابقی برای ساخت مدارس غیر دولتی است که در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سهم بخش خصوصی در این استان از آموزش، تنها ۱۲ درصد است گفت: این رقم، کم است و تلاش داریم تا با حمایت از بخش خصوصی، زمینه سرمایه گذاری در بخش آموزش در استان فراهم شود.

وی درباره انتقادها از آموزش و پرورش در زمینه اجرایی نشدن مصوبه های شورای آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست به مصوبه های این شورا، ضمانت اجرایی بدهد، اگر مصوبه ها اجرایی نمی شود، دلیل این نیست که ما پیگیری نکرده ایم، بلکه پیگیر بوده ایم البته موارد زیادی از جمله اختصاص زمین با کاربری آموزشی به ساخت مدرسه، نیاز به همراهی نهادهایی چون شهرداری و راه و شهرسازی دارد و آموزش و پرورش نمی تواند ضمانت اجرایی آن را تامین کند.

سعیدی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حمایت های انجام شده از بخش خصوصی در زمینه آموزش، مهلت دادن به آنان برای تامین فضای استاندارد و محکم است، در این زمینه، و بر اساس دستورالعمل داده شده، مدارس غیر دولتی استان باید به تدریج تعطیل می شدند اما با مهلت داده شده، تلاش داریم تا بسترها برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به استان گفت: ره آورد این سفر، موافقت برای تامین هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس استان است.

سعیدی درباره آمادگی های آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس استان در سال تحصیلی جدید گفت: برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری،نیمه حضوری و یا مجازی آمادگی کامل داریم و بسته به شرایط، آموزش ها به صورت حضوری در کلاس ها و یا در بستر فضای مجازی، پیگیری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: قول می دهیم که هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی جدید از آموزش بازنماند.

قرار است ۱۸۵ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم، سال تحصیلی جدید را در نیمه شهریورماه آغاز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در