بازداشت 40 نفر به اتهام خرابکاری در لبنان


بازداشت 40 نفر به اتهام خرابکاری در لبنان

یک منبع امنیتی لبنان اعلام کرد 40 نفر که قصد خرابکاری در بیروت داشته‌اند، بازداشت شده‌اند.

بازداشت 40 نفر به اتهام خرابکاری در لبنان به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ یک منبع امنیتی روز شنبه خبر داد که بیش از ۴۰ نفر که برای ایجاد آشوب و خرابکاری در بیروت آماده می‌شدند، توسط دستگاه امنیتی و ارتش لبنان بازداشت شده اند و تحت بازجویی قرار دارند.

این منبع آگاه به شبکه المیادین گفت که اغتشاشگران دارای تابعیت‌های لبنانی، سوری، سودانی و فلسطینی بودند که قرار بود از روز ۱۷ خرداد هسته‌های آشوب و تخریب را هدایت کنند. همچنین، ترکیه یکی از کشور‌های خارجی است که برای ایجاد آشوب و اغتشاش در لبنان به مجموعه‌هایی پول پرداخت کرده است.
این سخنان همزمان شد با اظهارات دیشب (جمعه) «محمد فهمی» وزیر کشور لبنان مبنی بر حمایت مالی برخی از کشور‌های خارجی برای به خشونت کشیدن اعتراضات ۱۷ خرداد ایجاد آشوب بعد از آن تاریخ که فهمی در گفتگو با شبکه المنار گفت: اطلاعات تایید شده‌ای در دست داریم که دستگاه امنیتی اطلاعاتی یکی از کشور‌ها در به خشونت کشیدن اعتراض ۱۷ خرداد به بعد دست داشته و در پی ایجاد هرج و مرج امنیتی در لبنان است.
برخی جریان‌های سیاسی در لبنان روز شنبه ۱۷ خرداد با پوشش مطالبات معیشتی و خلع سلاح حزب الله مجموعه تظاهراتی در چند شهر لبنان به راه انداختند که از طرف اقشار مختلف مردم مورد استقبال قرار نگرفت.
این اعتراضات به اغتشاش کشیده شده و به ویژه در مرکز بیروت آشوبگران با نیرو‌های پلیس و ارتش درگیر شده و به اموال عمومی آسیب جدی وارد کردند.
فهمی با اشاره به مسدود کردن راه‌ها در برخی مناطق لبنان به ویژه جاده‌های مواصلاتی از و به بیروت، تاکید کرد: بستن راه‌ها نه فقط تعرض به شهروندان و اموال عمومی و خصوصی، بلکه نوعی از اغتشاش است.
وزیر کشور لبنان از رئیس جمهور و نخست وزیر درخواست کرد که اگر قرار نیست با کسانی که اقدام به بستن راه‌ها می‌کنند، برخورد نشود، در اسرع وقت جلسه شورای عالی دفاع برگزار شده و پیرامون ارجاع پرونده این افراد به دستگاه قضایی تصمیم گیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی