سیر صعودی آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمان/ مرگ 155 نفر در فارس


سیر صعودی آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمان/ مرگ 155 نفر در فارس

سیر صعودی آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمان/ مرگ 155 نفر در فارس
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص سیر صعودی آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمان هشدار داد و گفت: رعایت نکات بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد.!

به گزارش مهر، مهدی شفیعی بعدازظهر شنبه در نشست مجازی خبری در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ مورد جدید بستری کرونا در کرمان داشتیم که از این تعداد ۲۱ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دو مورد هم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

وی بیان کرد: روز گذشته آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی جیرفت، بم و سیرجان تعطیل بودند.

وی مجموع آمار موارد بستری مبتلا به کرونا در استان کرمان از ابتدای آغاز اپیدمی را هزار و ۴۷۹ مورد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های کرمان بستری بوده و خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

شفیعی از افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان از هفته گذشته تاکنون خبر داد و افزود: آمار روزانه به دلیل وابستگی به تعداد آزمایشات انجام شده متغییر است.

۶ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از درگذشت شش بیمار مبتلا به کرونا طی روز گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد یک مورد مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان، سه مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دو مورد هم مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

وی مجموع جانباختگان بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ در استان کرمان را ۱۴۱ نفر ذکر و بیان کرد: در حال حاضر اکثر موارد ابتلاء در اثر شرکت در مراسمهای عروسی و ترحیم، سفر به مناطق آلوده‌تر یا پذیرایی از مسافرانی که از استان‌های آلوده‌تر به کرمان آمده اند، رخ می هد.

شفیعی با اشاره به اینکه شاهد شیوع بیماری به صورت خوشه‌های پراکنده خانوداگی هستیم، افزود: بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی نکردن دست و گند زدایی سطوح و حضور نیافتن در مکان‌های پرازدحام باعث گردش ویروس و پایداری زنجیره انتقال و در نتیجه افزایش تعداد موارد مبتلا به کرونا شده است.

وی در خصوص واگذاری برخی اختیارات در زمینه بیماری کووید ۱۹ به استان‌ها گفت: در این خصوص در جلسه ستاد استانی فردا تصمیم گیری می‌شود.

سیر صعودی آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمان/ مرگ 155 نفر در فارس

۱۵۵ نفر در فارس به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در فارس ۱۲ هزار و ۷۸۶ نفر مبتلا و ۱۵۵ نفر نیز جان باختند که این آمار نشان از افزایش چرخش کروناویروس در بین مردم است.

عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام هشدار به مردم استان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان فارس تا کنون، ابتلای ۱۲ هزار و ۷۸۶ بیمار به کووید ۱۹ در آزمایشگاه‌های تخصصی استان، تأیید شده است.

او با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۷۸۶ مورد شناسایی شده، پنج هزار و ۷۳۶ مورد مربوط به شیراز، مرودشت ۴۶۷ مورد، کازرون ۳۵۸ مورد، داراب ۳۲۱ مورد، آباده ۱۹۰ مورد، زرین دشت ۱۷۸ مورد، لامرد ۱۳۰ مورد، کوار ۱۲۵ مورد، ممسنی ۱۱۶ مورد، اقلید ۱۰۷ مورد، استهبان ۱۰۲ مورد، خرم بید ۹۶ مورد، مهر ۹۳ مورد، کوه چنار و رستم هر کدام ۸۹ مورد، فیروزآباد ۸۶ مورد، فراشبند ۸۳ مورد، زرقان ۸۲ مورد، قیروکارزین ۷۱ مورد، سپیدان ۶۱ مورد، پاسارگاد ۵۳ مورد، ارسنجان ۴۱ مورد سروستان ۳۴ مورد، بیضا ۳۲ مورد، نی ریز ۳۱ مورد، بوانات ۲۶ مورد، بختگان ۲۴ مورد، خرامه ۱۹ مورد، سرچهان ۱۴ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر در استان به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست دادند که جمع جانباختگان به ۱۵۵ نفر رسیده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۹ هزار و ۴۹۴ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۵۰۲ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

این مقام مسئول در دانشگاه گفت: بسیاری از موارد ابتلاء مربوط به دورهمی های خانوادگی، مراسم‌های عقد، عروسی و ترحیم، استفاده از اتوبوس، تاکسی و مترو بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه سهل انگاری به دستورات بهداشتی، باعث افزایش چرخش کروناویروس در میان شهروندان می‌شود، توصیه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از تجمعات، مانع ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

شناسایی ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت : از ۱۱۰ بیمار مراجعه کننده به مراکز درمانی استان ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد .

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری: دکتر مجید شیرانی افزود:طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۱۰ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۳۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

وی ادامه داد :طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۳ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

به گفته وی : هم اکنون ۶۲ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.


وی با اظهار تاسف گفت : متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته، با یک مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۴۵ نفر رسید.

وی گفت: هم اکنون ۱۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

گفتنی است ، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

یکی از ساده ترین، عملی ترین و موثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

با توجه به برخی ملاحظات شاید بازگشت محدودیت ها ها به شکل روزهای اول شیوع بیماری کووید ۱۹ ، رویایی و عملاً امکان پذیر نباشد لذا رعایت نکات بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از سوی مردم بسیار موثر و حائز اهمیت است.

خوشبختانه امروز ماسک های استاندارد به وفور در بازار موجود می باشد و حتی اگر خانواده هایی هستند که به ماسک دسترسی ندارند و یا امکان تهیه ماسک از بازار برایشان فراهم نیست می توانند ماسک را به شکل خانگی و با استفاده از پارچه و حتی دستمال کاغذی تهیه نمایند.

پیوستن حداکثری مردم به پویش استفاده همگانی از ماسک می تواند علاوه بر موفقیت استان در کنترل شیوع بیماری نسبت به سایر استان های کشور، افتخار پیشگامی در استفاده ۱۰۰ درصدی جمعیت از ماسک و کمک به کنترل بیماری کووید ۱۹ را در کارنامه درخشان عملکرد دانشگاه در مقابله با کرونا ثبت نماید.

اتخاذ سیاست های تشویقی و تنبیهی برای افرادی که نسبت به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک متعهد هستند و کسانی که به تعهدات اجتماعی پایبند نیستند و محرومیت این افراد از دریافت خدمات از سوی واحدهای خدماتی، اداری و بهداشتی و درمانی و می تواند در پایبندی همه افراد به استفاده از ماسک موثر مواقع شود.

پایین آوردن ماسک حین صبحت کردن افراد موجب از بین رفتن اثر حفاظتی آن و بالا رفتن احتمال پرتاب ویروس در فاصله بیشتر و آلوده نمودن محیط و اطرافیان فرد می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام