کنترل حریق کوه‌های هَرم / ته سیگار عامل احتمالی حریق


کنترل حریق کوه‌های هَرم / ته سیگار عامل احتمالی حریق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: آتش‌سوزی کوه‌های روستای هَرم بخش جویم این شهرستان کنترل شده و در حال مهار است.

منصور رضایی شنبه ۷ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آتشسوزی ارتفاعات هَرم لارستان از ساعت ۲۰ پنجشنبه ۵ تیر آغاز شد، گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش این آتش سوزی نیروهای منابع طبیعی به همراه نیروهای داوطلب بسیج، مردم محلی، همیاران طبیعت و ... به محل اعزام شدند.

وی با قدردانی از همکاری فرماندار لارستان، بخشداری جویم، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، خاطرنشان کرد: اعزام یک فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش کمک بسیاری برای مهار بخش اعظمی از این آتش‌سوزی بوده است.

رضایی با اشاره به اعزام گروه‌های امدادی با استفاده از بالگرد ارتش، افزود: علیرغم تمام تلاش‌ها، مهار آتش با توجه به مشکلات و امکانات محدود و سخت گذر بودن منطقه و نیز وزش باد، به کندی انجام می‌شود.

رئیس منابع طبیعی لارستان اضافه کرد: با هماهنگی فرمانداری ویژه و ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان، از شامگاه جمعه ۶ تیر، یک فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش برای هلیبرن نیروها، به محل اعزام شد و ۸ سورتی پرواز انجام داد.

رضایی گفت: هنوز دلیل وقوع این آتشسوزی مشخص نشده و باید بعد از مهارکامل حریق، با بررسی‌های دقیق کارشناسی، علت یا علل تاثیرگذار مشخص شود.

رئیس منابع طبیعی لارستان در عین حال گفت: طبق بررسی‌های اولیه، علت وقوع این آتشسوزی، بی احتیاطی رانندگان عبوری و پرتاب ته سیگار به بیرون از خودرو بوده که موجب وقوع حریق در حاشیه جاده اصلی و ا نتقال آن به ارتفاعات شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی