شروع پرهیجان بورس در روز اول هفته/ علت تاخیر در معاملات امروز بورس چه بود؟


شروع پرهیجان بورس در روز اول هفته/ علت تاخیر در معاملات امروز بورس چه بود؟
معاملات امروز که به دلیل اختلال در سفارشگیری تا ساعت ۱۳ تمدید شد با آغاز معاملات صندوق دارا یکم همراه بود. امروز در طیف وسیعی از گروه های بورسی صف های خرید با ولع بیشتری از سوی خریداران دنبال شد.

بازار سرمایه هفته را با چراغ سبز آغاز و شاخص کل این بازار بیش از ۴۶ هزار واحد صعود کرد.

به گزارش ایسنا، معاملات بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۶ هزار و ۸۲۷ واحد رشد، رقم یک میلیون و ۴۷۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۹۶۰۶ واحد رشد در رقم ۴۴۱ هزار واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۹۵هزار و ۴۲۹میلیارد ریال ارزش داشت. همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار گذاشتند.

ورود فرابورس به کانال ۱۶ هزار واحد

شاخص کل فرابورس هم با ۸۲۰واحد رشد، به رقم ۱۶هزار و ۲۳واحد رسید.

معامله‌گران این بازار با انجام ۶۰۰ هزار معامله، ارزش این بازار را به ۴۸ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال رساندند.

سنگ آهن گهرزمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری صبا تامین،پنروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

علت تاخیر در معاملات امروز بورس مشخص شد

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، علت تاخیر در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه را اشکال در نمایش سامانه سفارش‌گیری کارگزاری‌ها (نامک) دانست.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری بازارسرمایه ایران؛ «روح الله دهقان» با تاکید بر اینکه هسته اصلی معاملات مشکل خاصی ندارد، تصریح کرد: برای رعایت اصل عدالت در بازار، سفارش‌گیری تمدید شد تا پس از رفع مشکل، افراد هم سفارش‌های خود را ببینند و هم امکان ویرایش داشته باشند.

وی افزود: معاملات از ساعت ۱۰ صبح در حال انجام است.

دهقان در خصوص آخرین اخبار از سیستم آنلاین کارگزاری آگاه که چهارشنبه از دسترس خارج شده بود، گفت: هم اکنون ثبت سفارش‌ها از طریق این کارگزاری در جریان است.

وی افزود: سیستم آنلاین کارگزاری آگاه به شرکت فناوری بورس متصل است و مشتریان این کارگزاری در حال انجام معاملات هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در عین حال، این احتمال را که در جاهایی امکان دسترسی به طور کامل وجود نداشته باشد یا سیستم با تمام ظرفیت فعال نباشد، رد نکرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی