مشکل قطعی آب شرب شهر کرمانشاه رفع می‌شود


مشکل قطعی آب شرب شهر کرمانشاه رفع می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مشکل قطعی آب شرب شهر کرمانشاه با حفر چاه‌های جدید، وارد کردن چاه‌های قدیمی به مدار و استفاده از چاه‌های در اختیار دیگر سازمان‌ها در تابستان امسال رفع خواهد شد.

یوسف اسماعیلی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ‌شیوع کرونا در استان کرمانشاه ۲۱ درصد مصرف آب شرب را افزایش داد که باعث قطعی و یا افت فشار آب در برخی از مناطق شهر یک میلیون نفری کرمانشاه شد.

۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب داریم

وی افزود: نیاز کرمانشاه به آب شرب چهار هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است که بعد از کرونا و افزایش مصرف آب برای مسایل بهداشتی ۹۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب شرب مواجه شدیم.

اسماعیلی گفت: در ستاد استانی مبارزه با کرونا مصوب شد ۱۰ حلقه چاه با کمترین فاصله و راحت ترین ارتباط سریع با مدار در مناطق مختلف کرمانشاه حفر شود که تا این لحضه عملیات حفر سه چاه به اتمام رسیده است.

حدود ۶۴۰ لیتر بر ثانیه به تولید آب شرب کرمانشاه اضافه می‌شود

وی از آغاز عملیات حفر هفت حلقه چاه دیگر در روزهای آینده خبر داد و گفت : در کمتر از یک ماه آینده سه حلقه چاه حفر شده به مدار آب رسانی وارد و انتظار داریم حدود ۱۲۰ لیتر بر ثانیه به تولید آب شرب کرمانشاه اضافه کند.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، منبع اصلی تامین آب شرب کرمانشاه را سد گاوشان دانست و گفت: این سد تا سال ۱۴۰۰ در دسترس ما قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل هفته گذشته تاسیسات موجود و چاه‌هایی که خارج از مدار بودند را وارد مدار کردیم و از این طریق هم توانستیم ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به تولید آب شرب کرمانشاه اضافه کنیم.

اسماعیلی یکی دیگر از راه‌های تامین کمبود آب شرب کرمانشاه را استفاده از چاه‌های در اختیار سایر ارگانها عنوان کرد و گفت: با موافقت شهرداری کرمانشاه تعدادی از چاه‌های در اختیار آنها ۱۲ ساعت در روز در اختیار ما قرار می‌گیرد و از این طریق هم حدود ۱۲۰ لیتر به مدار آب شرب کرمانشاه اضافه می‌شود تا در تابستان امسال هرچند با افت فشار مواجه خواهیم بود ولی حداقل شاهد قطع کامل آب نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر