اعدام فقط بخاطر یک نگاه چپ / دوست فراری ام قاتل است!


اعدام فقط بخاطر یک نگاه چپ / دوست فراری ام قاتل است!

حوادث رکنا : قضات دادگاه کیفری استان تهران در حالی برای یک متهم به قتل حکم قصاص صادر کردند که وی مدعی است قتلی مرتکب نشده و دوست فراری اش قاتل است.

به گزارش رکنا ، رسیدگی به این پرونده از بهمن سال ۹۷ با مرگ پسر 22 ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های رباط کریم آغاز شد.

با اعلام خبر مرگ پسرجوان که بر اثر ضربات جسم سخت به سرش کشته شده بود مأموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند. یکی از دوستان مقتول گفت: محمود با دو پسر به‌ نام‌های سعید و فرهاد در خیابان درگیر شد و آنها او را به قتل رساندند. بدین ترتیب هر دو پسر شناسایی و دستگیر شدند. سعید در بازجویی‌ها گفت: من و دوستم از خیابان رد می‌شدیم که محمود از کنار ما گذشت و طوری به ما نگاه کرد که خوشمان نیامد و سر همین نگاه چپ با او درگیر شدیم. من یک ضربه با کارد میوه خوری به‌صورت او زدم اما دوستم فرهاد مرا گرفت و ما را از هم جدا کرد. من به خانه برگشتم و نمی دانم چه اتفاقی رخ داد که محمود کشته شد.

فرار از زندان

فرهاد هم در بازجویی‌ها منکر درگیری با محمود شد و او را با قرار وثیقه آزاد کردند. در حالی که فرهاد پس از آزادی از زندان فراری شده بود سعید در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه مادر قربانی درخواست قصاص کرد و گفت: پسرم آن روز 3 میلیون تومان پول نقد همراه داشت. من گمان می‌کنم متهم به خاطر سرقت پول‌های پسرم او را کشته است. سپس سعید 19 ساله در جایگاه ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من محمود را نمی‌شناختم آن روز در خیابان او را دیدم و فرهاد به من گفت که او قبلاً مستأجر خانه خاله محمود بوده و چند بار با او درگیر شده است. او به ما نگاه چپ کرد و به همین خاطر با هم درگیر شدیم. وقتی محمود به سمت من حمله کرد من با کارد میوه خوری که در جیب داشتم یک ضربه به‌صورت او زدم اما ضربه کشنده نبود. من نمی‌دانم چه کسی ضربه‌های مرگبار را به محمود زده است؛ من بی‌دلیل بازداشت شده‌ام و حالا به اتهام قتل اینجا ایستاده‌ام. در ادامه وکیل متهم با استناد به نظریه پزشکی قانونی گفت: نتایج معاینات جسد نشان می‌دهد که وی دارای آثار شکستگی روی سر و صورت و زانو بوده است اما موکل من می‌گوید فقط یک ضربه با کارد میوه خوری به‌صورت مقتول زده که این احتمال وجود دارد که بعد از فرار کردن موکل من از صحنه درگیری دوستش فرهاد این پسر را به قتل رسانده باشد که درخواست تکمیل تحقیقات را دارم؛ اما قضات دادگاه درخواست وی را نپذیرفتند و بعد از شور حکم به قصاص سعید دادند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن