انتقال متوفای کرونایی با استفاده از خودروی وانت چقدر صحت دارد؟


انتقال متوفای کرونایی با استفاده از خودروی وانت چقدر صحت دارد؟
رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس در خصوص مراحل تغسیل و تدفین اموات مبتلا به بیماری کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس در مورد مراحل تغسیل و خاکسپاری اموات ابتلا به بیماری ویروسی کرونا (corona) توضیحاتی را ارایه کرد.

علی بهمن نژاد بندری روز گذشته( ششم تیرماه) در بازدید از روند خاکسپاری اموات مبتلا به کرونا (corona) ، اظهار کرد :بهشت زهرا( س) بندرعباس این روزها میزبان جمع قابل توجهی از جان باختگان کرونایی است که باتوجه به واگیر بودن این بیماری و امکان انتقال به سایرین، مراحل مخصوص و ویژه ای برای غسل و به خاک سپردن آن ها انجام می شود.

او در تشریح مراحل انتقال و به خاک سپردن با اشاره به اینکه خاکسپاری فوتی های مبتلا به کرونا (corona) در آرامستان بندرعباس با رعایت فاصله گذاری و تمام پروتکل های بهداشتی انجام می شود، افزود:این اموات به وسیله خودروهای حمل متوفی از سردخانه بیمارستان به ساختمان غسالخانه انتقال یافته و بعد از آن با رعایت دقیق اصول شرعی مثل تغسیل، کفن پوشی، برگزاری نماز میت با رعایت فاصله گذاری و گذاشتن میت در داخل قبر توسط واحد خدمات امور متوفیان سازمان انجام می شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد و مشکل خاصی در این فرایند پیش نیامده است، ادامه داد :متاسفانه طی روزهای اخیر برخی افراد نسبت به زحمت و ریسک کاری کارکنان اجرایی این سازمان کم لطفی داشته و به علت عدم رعایت اخلاق و عرف، با اقداماتی عجیب مانند انتقال متوفای کرونایی با استفاده از خودروی وانت بار به آرامستان، موجب تشویش افکار شده اند.

بهمن نژاد با اشاره به اینکه این روزها تعداد فوتی های ناشی از کرونا افزایش یافته و علاوه بر آن فوتی های عمومی و سالم نیز پس از طی کردن مراحل مشخص دفن، در آرامستان بندرعباس دفن می شوند ، اعلام کرد :از خانواده های اموات درخواست داریم علیرغم تمام داغ دیدگی و غمناک ناشی از فوت عزیزانشان، در این شرایط حساس و بحرانی کرونا به منظور انجام صحیح امور طبق نوبت مشخص شده، صبوری و همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسوول همینطور با بیان اینکه در مورد اموات مبتلا به کرونا (corona) ، خانواده ها صرفا بعد از به خاک سپردن اجازه نزدیک شدن به قبر را دارند، بیان کرد :تمام مراحل تغسیل و خاکسپاری اموات به وسیله واحد امور جان باختگان سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس با رعایت تمام موازین شرعی و بهداشتی و در کمال منزلت صورت می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟