عناوین خبری مهم کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت


عناوین خبری مهم کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته (31 خرداد تا 6 تیر 99) رویدادهای خبری متنوعی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به کشف 348 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین، دیدار امام جمعه کرمانشاه با مسوولان دستگاه قضایی استان و برگزاری جلسه شورای اداری اشاره کرد.

اولین رویداد مهم خبری استان دستور دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه برای کنترل رشد افسارگسیخته اجاره بهای مسکن بود که شهرام کرمی در این خصوص اعلام کرد: متاسفانه هرساله با شروع این ایام شاهد رشد بسیار بالای اجاره بهای مسکن هستیم، به گونه ای که درصد چشمگیری از مستاجرین از توان پرداخت رهن و اجاره خود عاجز می مانند.

وی یکی از دلایل این افزایش را نرخ گذاری های انجام شده در سایت های دیوار، شیپور و برنامه هایی از این دست دانست و گفت: باتوجه به اینکه نرخ گذاری رهن و اجاره بهای مسکن در این سایت ها و اپلیکیشن ها غیرقانونی است، برای همین دستور توقف این نوع از فعالیت آنها را در استان صادر کردیم.

کرمی همچنین با بیان اینکه از ستاد ساماندهی اجاره بهای مسکن در استان نیز درخواست شده تا نرخ نامه ای مصوب برای مناطق مختلف شهر تنظیم کند، تاکید کرد: تمام بنگاه های معاملات ملکی موظف به رعایت این نرخ نامه هستند و براین اساس، قیمت گذاری و نرخ گذاری رهن و اجاره باید مطابق با سال ۱۳۹۸ بعلاوه ۲۰ درصد افزایش باشد.

۳۴۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۳۴۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین خبر داد و گفت: ماموران پایانه مرزی پرویزخان حین کنترل خودروهایی که کار صادرات و واردات را انجام می دادند به ۱۷ دستگاه تریلی مشکوک و این مقدار سوخت را کشف کردند.

سردار «علی اکبر جاویدان» ادامه داد: هر ۱۷ دستگاه تریلی به پارکینگ منتقل و همین تعداد قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

تلاش دادگستری کرمانشاه رسیدگی سریع، قانونی و دقیق به امور مردم است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه باتاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم امور مردم هم قانونی و دقیق، و هم کم‌هزینه و سریع انجام شود، گفت: برای نیل به این هدف مهم نیازمند مشارکت فعال و آگاهانه مردم و همکاری رسانه‌ها هستیم.

«پرویز توسلی‌زاده» در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش، کمک به مردم در راستای رفع مشکلات آنها را در اولویت برنامه های دادگستری کرمانشاه دانست و افزود: در راستای تحقق این امر مهم، کمترین اختلافات باید در دادگستری مطرح شود چرا که هرچه اختلافات بیشتر باشد نشانه آسیب ها و اختلافات است و اینکه مردم از هم فاصله دارند و در روابط حقوقی به هم اعتماد ندارند.

وی ایجاد ارتباط هرچه بهتر و بیشتر با مردم و جلب اعتماد عمومی را یکی از اولویت های دادگستری استان دانست و از رسانه ها خواست در پیشبرد این اهداف و اعلام برنامه های دستگاه قضایی استان به مردم تلاش کنند.

۷۸۷ میلیارد تومان اعتبار به کرمانشاه اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه گفت: امسال ۷۸۷ میلیارد تومان اعتبارات توازن ملی و تملک دارایی به این استان اختصاص پیدا کرده است.

حبیب الله وفایی در نشست شورای برنامه ریزی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: از این میزان اعتبار ۲۸۵ میلیارد تومان مربوط به اعتبارت تملک دارایی و ۵۰۲ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات توازن ملی است.

وی افزود: از این میزان اعتبار، امروز ۱۲۰ میلیار تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و ۲۴۰‌ میلیارد تومان اعتبارات توازن بین شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه عنوان کرد: این اعتبارات از ۲۲ اردیبهشت اعلام شد اما به دلیل ابهامات بودجه ای در کشور و دستورالعمل اجرای بودجه ۹۹ تاکنون محقق نشده بود.

مصرف بنزین در کرمانشاه ۲۸ درصد کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از کاهش ۲۸ درصدی مصرف بنزین در این استان از اول فروردین تا پایان خرداد ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.

فریدون یاسمی افزود: شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددها به خصوص در جاده ها، سهمیه‌بندی بنزین، گسترش جایگاه‌های عرضه گاز و تمایل مردم به سمت این سوخت پاک و ارزان از دلایل کاهش مصرف بنزین در استان است.

وی همچنین به کاهش پنج درصدی مصرف گاز فشرده (CNG) در استان نیز در این مدت اشاره کرد و گفت: در سه ماه سپری شده از سال ۹۹ معادل ۶۸ میلیون مترمکعب مصرف گاز سی ان جی در استان کرمانشاه مصرف شد که این رقم در مدت مشابه سال ۹۸ معادل ۷۱ میلیون مترمکعب بود.

به گفته وی، امسال تاکنون با تمایل دارندگان خودرو به مصرف گاز سی ان جی، ۶۸ میلیون لیتر در مصرف بنزین در استان صرفه جویی شده است.

امام جمعه کرمانشاه: مردم در محاکم قضایی باید احساس آرامش کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به گونه‌ای که مردم به محض ورود به محاکم قضایی باید احساس آرامش کنند که دادگستری به عنوان تنها مرجع و پناهگاه مردم است که به آن مراجعه می‌شود.

آیت الله «مصطفی علما» در دیدار رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان در دفتر امام جمعه؛ بااشاره به اینکه کار قضا و قضاوت از ابتدا تاکنون همواره مشکل بوده است و این به دلیل اهمیت موضوع کار قضا است و اینکه نقطه اتکای مردم است، یادآور شد: سلامت و صلابت در کار قضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: رسالت ملجا بودن باید به خوبی انجام شود و این مهم میسر نمی شود مگر با احقاق حق و گسترش عدالت توسط دستگاه قضایی به گونه ای که برای مردم ملموس و محسوس باشد.

امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی یادآور شد؛ تمامی شهادت ها و جانفشانی ها برای اسلام است و برگشت همه امور و کارها برای اعتلا و اعلای توحید و حق است.

ابهام حضور دوباره زاگرس اسلام‌آبادغرب در لیگ برتر هندبال

فصل جدید مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در حالی طبق برخی اظهارنظرها اگر کرونا اجازه دهد قرار است اواخر شهریور آغاز شود که نایب قهرمان ۲ فصل پیش این رقابت‌ها حضورش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این ابهام به قدری پررنگ است که چند بازیکن اصلی و تاثیرگذار این تیم را به جدایی واداشته تا با دریافت پیشنهاداتی بهتر عطای ماندن در زاگرسی که حضور یا عدم حضورش مشخص نیست را به لقایش ببخشند.

به نظر می رسد کرونا تاثیر بدی بر اقتصاد استان داشته است به گونه ای که حامیان سال های قبل زاگرس، امسال اعلام کرده اند که توانی برای کمک کردن به تنها نماینده لیگ برتری استان کرمانشاه ندارند و این مسئله باعث شده که مدیران باشگاه فقط جذب کمک های مالی دولتی را مشگل گشای تیم و حضور دوباره در لیگ برتر بدانند.

۲۵۰ زندانی با ۱۰ میلیارد بدهی در کرمانشاه در انتظار بازگشت به زندگی

مدیرکل زندان‌های کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۲۵۰ زندانی بدهکار مالی با حدود ۱۰ میلیارد تومان بدهی در زندان‌های استان به سر می‌برند، گفت: برای آزادی این زندانیان نیازمند کمک‌های مردم و خیران هستیم.

«منصور بیگلری» در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: همه این افراد مرتکب جرایم غیرعمد و دارای شاکی خصوصی هستند و به دلیل عدم جلب رضایت شاکیان اکنون در حبس به سر می‌برند.

او یکی از شروط ستاد دیه برای پرداخت بدهی بدهکاران را حضور شخص بدهکار در زندان دانست و گفت: ما از طریق ستاد دیه و با کمک و مشارکت مردم و خیرین به دنبال پرداخت بدهی زندانیان بدهکار هستیم.

بیگلری در ادامه با بیان اینکه ۱۶ جرم غیرعمد کارگاهی تعریف شده داریم، گفت: اکنون ۷۰ نفر از زندانیان بر اثر این جرایم اکنون در زندان به سر می برند که این افراد براثر حوادث کارگاهی از جمله عدم تامین دیه و خسارات ناشی از فوت کارگران به زندان افتاده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد زندانیان بدهکار زیر ۲۰ میلیون تومان به اندازه انگشتان دست است، گفت: این آمارها مربوط به زندانیان بالای ۲۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است.

بیماری قلبی؛ علت مرگ آسیه پناهی اعلام شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، علت مرگ «آسیه پناهی» را بیماری حاد قلبی اعلام کرد و گفت: تعیین رابطه سببی عواملی نظیر استرس باید با دستور مقام قضایی دوباره بررسی شود.

«سلیم خانی» در نشست خبری افزود: میانگین جوابدهی علت مرگ در پزشکی قانونی ۷۸ روز است اما به دلیل اهمیت این پرونده در کمتر از ۲۰ روز تعیین تکلیف شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، روز ۳۰ اردیبهشت ماموران اجراییات شهرداری کرمانشاه خانه آسیه پناهی، زن آلونک نشین در شهرک فدک را به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی تخریب کردند.

پس از تخریب کپر، خانم پناهی برای انتقال به کمپ «چشمه سفید» در جنوب شهر، سوار خودروی اجراییات شد اما در مسیر انتقال دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد و چند روز بعد این خبر در فضای مجازی به صورت گسترده ای منتشر شد.

مرغ منجمد ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی در کرمانشاه عرضه می‌شود

مدیر پشتیبانی امور دام کرمانشاه گفت: مرغ منجمد کیلویی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی از امروز (پنجشنبه پنجم تیر) در فروشگاه‌های منتخب سطح استان عرضه می‌شود.

اسماعیل پرویزی فر افزود: عرضه مرغ تا زمان تنظیم بازار ادامه خواهد یافت و ستاد تنظیم بازار نیز قیمت مرغ گرم را از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان قبلی اصلاح و ۱۵ هزار تومان اعلام کرده است.

به گفته وی، همه ساله زمانی که قیمت مرغ پایین است شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ مازاد بازار و منجمد کردن آن ها در سردخانه ها می کند و به هنگام نیاز مانند ایام ماه مبارک رمضان و شرایطی مانند امروز به بازار عرضه می کند.

کرونا سه هزار میلیارد تومان به کرمانشاه خسارت زد

استاندار کرمانشاه بااشاره به رسیدن کرمانشاه به پیک‌ شیوع بیماری کرونا گفت: شیوع این بیماری تاکنون سه هزار میلیارد تومان در کرمانشاه خسارت وارد کرده است.

هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری کرمانشاه اظهارداشت: در شرایط فعلی شدیدترین و بحرانی ترین مشکل ما بیماری کرونا محسوب می شود که در کرمانشاه نزدیک به یک پیک خطرناک است.

وی افزود: نقشه راه ما از اواخر بهمن در کرمانشاه طراحی شد که با همراهی مردم توانستیم به خوبی آن را اجرایی کردیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این نقشه ما برای فراهم کردن هزار تخت بستری بیماران کرونایی برنامه ریزی کردیم، عنوان کرد: برای توزیع روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در سطح استان نیز برنامه ریزی شده است.

بازوند با بیان اینکه اکنون ۸۰۰ تخت برای بستری بیماران مبتلا به کرونا آماده است، گفت: ۴۱۰ نفر هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند که از این آمار ۲۶۰‌ در آی سی یو به سر می‌برند.

وی گفت: ۶۷ درصد فوتی های استان تنها در خرداد ماه بوده است و به صورت میانگین در این ماه روزی پنج نفر از هم‌ استانی ها جان‌خود را از دست دادند.

۲۱۵ بنگاه اقتصادی کرمانشاه احیا و تقویت می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: امسال ۱۱۵ بنگاه اقتصادی راکد احیا و ظرفیت تولید ۱۰۰ بنگاه اقتصادی دیگر نیز افزایش پیدا می‌کند.

هدایت حاتمی در نشست شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: تعدادی از این واحدهای اقتصادی در تملک بانک ها قرار دارند که امسال دوباره روند تولید در آنها آغاز خواهد شد.

وی افزود: در سال ۹۸ توانستیم ۱۹۶ واحد راکد را با کمک طرح های حمایتی احیا کنیم و به چرخه تولید بازگردانیم.

معاون استاندار کرمانشاه به بهبود شاخص‌های اقتصادی در این استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته کرمانشاه رتبه نخست تورم کشور را داشت اما اکنون جزء پنج استان ارزان کشور از نظر تورمی محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل