وزیر علوم: اعمال سهمیه‌های پذیرش در کنکور یک قانون است و اختیاری برای تغییر آن نداریم!


وزیر علوم: اعمال سهمیه‌های پذیرش در کنکور یک قانون است و اختیاری برای تغییر آن نداریم!
منصور غلامی وزیر علوم با تأکید بر این که اعمال سهمیه های قبولی در کنکور سراسری یک قانون است و ما اختیاری در تغییر این قانون نداریم، بیان کرد:هنوز در پیگیری های خود به مصوبه ای که تغییری در زمینه سهمیه ها به وجود آورد ، نرسیدیم.

دکتر منصور غلامی در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به آخرین شرایط اصلاح سهمیه پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها اشاره و بیان کرد :اعمال سهمیه های پذیرش در دانشگاه ها یک قانون است و تا هنگامی که این قانون تغییر نکند، ما اختیاری در تغییر آن نداریم.

او در ادامه با تأکید بر اینکه وزارت علوم مصمم به اصلاح سهمیه پذیرش در دانشگاه ها است، عنوان کرد :ما این مسئله را از طریق مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت پیگیری کردیم، ولی متأسفانه به مصوبه ای که تغییری در زمینه سهمیه ها ایجاد کند ، نرسیدیم.

وزیر علوم در آخر خاطر نشان کرد:هنوز با نمایندگان فعلی مجلس صحبتی در مورد اصلاح سهمیه ورود به دانشگاه ها نداشتیم، چرا‌که این مجلس تا کنون درگیر انتخابات کمسیون ها بود، ولی قطعاً باید این مسئله در مجلس طرح و بررسی شود؛ به دلیل آن که امکان دارد این موضوع را در مجلس فعلی بتوان بهتر از مجلس قبلی پیش برد، در هر صورت باید آن را مطرح کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان