ثبت قیمت 2 هزار و 500 قلم لوازم خانگی در سامانه 124


ثبت قیمت 2 هزار و 500 قلم لوازم خانگی در سامانه 124

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: حدود 44 تا 45 شرکت تا به امروز در سامانه اینترنتی 124 اعلام قیمت کرده اند که نزدیک به دو هزار و 500 قلم کالا می‌شود.

ثبت قیمت 2 هزار و 500 قلم لوازم خانگی در سامانه 124

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: سید مرتضی میری در مصاحبه‌ای با رادیو اقتصاد اظهار داشت: قیمت تمامی محصولات نه فقط لوازم خانگی در سال جاری تغییر کرده است. لوازم خانگی، چون مایحتاجی است که تمامی مردم به آن احتیاج دارند مدنظر همه مسئولان از جمله آقای رئیس جمهور تا بقیه است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: سازمان حمایت تصویب کرد تلویزیون نسبت به بهمن پارسال ۲۰ درصد و دیگر لوازم خانگی ۲۵ درصد می‌تواند افزایش قیمت داشته باشد.

وی همچنین در توضیح این مطلب که قیمت یخچال فریزر ایرانی بهمن ماه ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان بوده که امروز به ۲۴ میلیون تومان در بازار رسیده است، افزود: اگر یخچال فریزر بهمن ماه سال گذشته این قیمت بوده الان باید حداقل ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

میری اظهارداشت: حدود ۴۴ تا ۴۵ شرکت تا به امروز در سامانه اینترنتی ۱۲۴ اعلام قیمت کرده اند که نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ قلم کالا می‌شود.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند از امروز به سامانه مزبور مراجعه و قیمت لوازم خانگی ساخت داخل و وارداتی را مشاهده و بر مبنای آن خرید کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: اگر هر فروشگاهی بخواهد کالای لوازم خانگی را بالاتر از قیمت‌های مندرج در سامانه به مردم عرضه کند مردم می‌توانند شکایت خود را در بخش شکایات سامانه ۱۲۴ ثبت یا به اتحادیه لوازم خانگی و وزارت صمت ببرند.

وی افزود: کنترل لوازم خانگی از کارخانه تا خانه باید انجام شود، چون همه باید قبول کنند مقداری در این حوزه کشور با کمبود مواجه است. اگر کمبودی در کار نبود نیازی به سامانه و بگیر و ببند هم نبود.

میری در خصوص اینکه گفته می‌شود علت کمبود برخی از لوازم خانگی در بازار به سبب اینکه برخی از تولید کنندگان کالا تولید و در انبار‌ها نگه می‌دارند تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند و سپس در بازار عرضه کنند، گفت: این حرف به هیچ وجه مورد قبول نیست، چون انبار‌های کارخانه‌ها زیر ذره بین سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت، وزارت صمت است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی افزود: اگر میزان تولید و موجودی کالا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد شرکت‌ها تعزیر می‌شوند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۷۰ درصد مواد اولیه تولید لوازم خانگی مثل ورق، فولاد، پتروشیمی و… در داخل تأمین و ۳۰ درصد بقیه از خارج وارد می‌شود که نیاز به ارز دارد. ارز گران شده و این موضوع هم برکسی پوشیده نیست. افزایش قیمت لوازم خانگی در مقایسه با سایر کالا‌ها به صورت افسار گسیخته نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟