آشنایی با حضرت معصومه(س) در «آمدی در شهر ما گل کاشتی»


آشنایی با حضرت معصومه(س) در «آمدی در شهر ما گل کاشتی»

کتاب «آمدی در شهر ما گل کاشتی» ، زندگینامه منظوم حضرت معصومه(س) نوشت علی باباجانی از سوی انتشارات بوستان کتاب قم منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب «آمدی در شهر ما گل کاشتی» نوشته «علی باباجانی» مشتمل بر 10 شعر در قالب چهار پاره است که برای گروه سنی ه از سوی انتشارات بوستان کتاب قم منتشر شده است.کتاب «آمدی در شهر ما گل کاشتی» زندگینامه منظوم حضرت معصومه (س) است و مخاطبان با مطالعه آن با شخصیت و زندگی این بانوی بزرگوار آشنا می شوند.

عناوین اشعار کتاب گل «آمدی در شهر ما گل کاشتی» عبارتند از : نورانی، آفتاب کاروان، در شهر ما گل کاشتی، آن گل رنجور، صبح حرم، بهار قم، باغ سبز خدا، خلوت بی بی، کفشداری و تیک و تاک.

«علی باباجانی»، متولد اول فروردین 1352 در روستای وفس استان مرکزی از نویسندگان و شاعران خردسال، کودک و نوجوان است. وی دارای کارشناسی ارشد ادبیات فارسی است. باباجانی که همکاری مستمر با مجلات کودک و نوجوان دارد در حال حاضر سردبیر مجله سنجاقک است. وی کتاب هایی همچون اتل متل یه بابا، سیب و بستنی، بهار کی می آید، دو تکه ماه، حنانه، یک نفر تو را دوست دارد، منهای یک، حیات پاکان، آینه نازنین، دنیا هدیه می خواهد، تو را صدا می زنم و جشن بزرگ برکه را به رشته تحریر درآورده است. باباجانی در جشنواره های بسیاری مانند مطبوعات کودک و نوجوان، امام رضا، نهج البلاغه، ره آورد، سرزمین نور و مستور برگزیده شناخته شده است.

در یکی از صفحات کتاب «آمدی در شهر ما گل کاشتی» می خوانیم:

در اتاقی که پر از پروانه بود

بود بابا غرق در عطر دعا

درمیان آن همه چشم انتظار

چشم در راه و پریشان تر رضا

در صفحه دیگری از این کتاب آمده است:

در میان کوچه ها فریاد زد

آی مردم، آی مردم، کاروان

کاروانی خسته می آید ز دور

کاروانی تشنه سوی شهرمان

کاروانی از گل و بوی بهار

روشن و از نسل پاک مومنان

تا خبر پیچید مثل یک نسیم

هر دلی پروانه شد تا کاروان

دست ها پر از گل و خوش آمدی

هر نگاهی سوی چشمه شد روان

شد سرازیر آن همه دل های پاک

مثل رودی:کودک و پیر و جوان

گفتنی است، کتاب «آمدی در شهر ما گل کاشتی» نوشته «علی باباجانی»،مشتمل بر 48 صفحه به صورت مصور با قیمت 6500 تومان در شمارگان 3000 نسخه در قطع رقعی از سوی انتشارات بوستان کتاب قم منتشر شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان