به جای تنبیه بدنی، رفتار کودکان را با واکنش‌های کلامی خطاب قرار دهیم ‌


به جای تنبیه بدنی، رفتار کودکان را با واکنش‌های کلامی خطاب قرار دهیم ‌

یک روانشناس گفت: به جای تنبیه بدنی، رفتار کودکان را با واکنش های کلامی خطاب قراردهیم.

دکتر محمدعلی سپه‌وندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تنبیه کودکان، والدین باید بدانند که آیا اصلاح رفتار نادرست کودک هدف آنهاست یا تنبیه صرفا وسیله‌ای است که برای فرونشاندن خشم از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی الامکان بهتر است به جای تنبیه بدنی، رفتار کودکان را با واکنش‌های کلامی خطاب قراردهیم نه اینکه شخصیت آنها را سرکوب کنیم.

سپه‌وندی افزود: اگر تنبیه فرزندان حالت خشونت‌آمیز به خود بگیرد نه تنها تاثیری روی اصلاح رفتار فرزندتان ندارد بلکه باعث بروز رفتارهای پرخاشگرانه در کودک می‌شود.

این روانشناس اضافه کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که تنبیه بدنی با افزایش خطر پیامدهای منفی برای کودکان مانند بروز رفتارهای تهاجمی، مشکلات سلامت روانی در بزرگ‌سالی و حتی بروز رفتارهای خشونت‌آمیز در زندگی زناشویی مرتبط است.

وی یادآور شد: اگر از فرزندتان انتظار دارید که رفتار درستی از خود نشان دهد لازم است که قبل از آن در مورد کارهای درست و نادرست توضیح دهید و همچنین برایش روشن کنید که تبعات هرکدام از آن رفتارها چیست.

سپه‌وندی خاطرنشان کرد: والدین باید سعی کنند آنقدر رابطه عاطفی عمیقی با کودک داشته باشند که لحن سرد و رسمی آنها برای کودک از هر تنبیهی بدتر باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !