تصمیم‌های امید بخش دولت برای مناطق شرق کرمان


تصمیم‌های امید بخش دولت برای مناطق شرق کرمان

کرمان - ایرنا - در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده تیم اقتصادی دولت در استان کرمان برای تحقق بخشی به این شعار تحول ساز تحرکات جدیدی را برای به فعلیت رساندن قابلیت های توسعه استان با بدنه ارشد مدیریتی دولت در بخش های مختلف آغاز کرده است .

تیم اقتصادی دولت در استان کرمان که با حمایت جدی دولتمردان طی هفت سال سپری شده از عمر دولت تدبیر و امید موفقیت های قابل قبولی را بخصوص در حوزه اقتصادی و تقویت اشتغال پایدار در کارنامه خود دارد طی روزهای اخیر بر دامنه تحرکات خود افزوده و می رود تا با تعریف برنامه های کاری موثر به تحقق جهش تولید وبا رویکرد سیاست توسعه متوازان مورد تاکید استاندار فرهیخته و دانشگاهی این استان شتاب بخشد.

مصداق عملی این شتاب ویژه را روزهای پایانی ماهی که گذشت یعنی در بازه زمانی پنج روزه از ۲۷تا ۳۱خردادماه می توان به عینه اشاره کرد که تیم اقتصادی دولت در استان کرمان بیش از ۱۲نشست فشرده و پی در پی را در این فاصله زمانی کوتاه با مدیران تصمیم ساز در بدنه دولت و دیگر ارکان حکومتی در تهران برگزار نموده که ماحصل این دیدارها تصمیم های امید بخشی برای پایان دادن به برخی کاستی ها و فعال کردن قابلیت های معطل مانده در جای جای این استان از جمله مناطق شرقی در راستای تقویت معیشت مردم و اقتصاد منطقه بوده است.

استاندار کرمان در نشستی که با نمایندگان خبرگزاری های استان داشت به بخشی از این اقدامات اشاره کرد و اظهار داشت : تصمیم های اتخاذ شده در این نشست های فشرده کارشناسی شده و ماحصل بررسی های حضوری و میدانی قبل در این مناطق بوده که برای رفع موانع توسعه و تقویت اشتغال پایدار به عنوان مصوبه های تحول ساز می توان از آن نام برد.

دولت مشکل دیرینه آب آشامیدنی شرق کرمان را رفع می‌کند

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت آب آشامیدنی شهرستان‌های شرقی این استان گفت: در سفر هفته گذشته به تهران مقرر شد دولت مشکل تامین آب آشامیدنی شرق این استان را پیگیری و در راستای رفع آن اقدام کند.

تصمیم‌های امید بخش دولت برای مناطق شرق کرمان

محمدجواد فدائی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به تهران و برگزاری چندین نشست به منظور پیگیری مسائل استان کرمان افزود: تامین آب شهرهای بم و بروات به ۳۰۰ میلیارد تومان و تامین آب دیگر شهرستان ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که معاونت توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری قول پیگیری در این زمینه داد.

وی اظهار داشت: به منظور بررسی مسائل توسعه شهرستان های شرقی استان و مناطق روستایی کمتر توسعه یافته، نشستی با حضور معاون توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

استاندار کرمان گفت: در این نشست نماینده شهرستان‌های شرقی استان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حضور داشتند و بنیاد علوی اعلام آمادگی کرد که پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد را در چهار شهرستان شرقی استان کرمان به اتمام برساند.

وی تصریح کرد: مقرر شد برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، فرمانداران شهرستان ها طرح ها را طی ۲ هفته آینده ارائه دهند و معاونت توسعه روستایی از محل تسهیلات روستایی ارزان قیمت با نرخ ۶درصد اضافه بر سهم استان منابع در اختیار بگذارد.

فدائی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز اعلام آمادگی کرد که ۵۰ درصد هزینه بیمه منازل روستایی (شرق استان) را پرداخت کند و این موضوع در دفتر روستایی استانداری کرمان پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: همچنین از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام شد به هر میزان که استان کرمان برای ایجاد اشتغال در شهرستان های شرقی اعتبار بگذارد، ستاد پنج برابر اعتبار می گذارند تا تسهیلات قرض الحسنه پراخته شود.

استاندار کرمان گفت: با توجه به وضعیت آب آشامیدنی شهرستان های شرق استان کرمان، اعلام شد که تامین آب شهرهای بم و بروات ۳۰۰ میلیارد تومان تامین آب دیگر شهرستان ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که معاونت توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری قول پیگیری در این زمینه داد.

وی بیان داشت: همچنین در این نشست درباره کشت گلخانه ای و گلخانه های خانگی بحث و قرار شد استان کرمان طرح جامعی را طی سه ماه آینده ارائه و معاونت توسعه روستایی، منابع مالی آن را تامین کند.

ارز خودروسازان مستقر در شرق کرمان از محل صادرات مس تامین می‌شود

استاندار کرمان افزود: همچنین پیش از این در نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای فعال شدن قطعه سازان ارگ جدید تصمیم گرفته شد که سایپا و ایران خودرو سفارش بدهند اما این کار به انجام نرسیده و در حضور معاون توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری مقرر شد که بزودی جلسه ای با حضور خودروسازان و قطعه سازان برگزار شود.

تصمیم‌های امید بخش دولت برای مناطق شرق کرمان

وی با بیان اینکه در جلسه ای که با سرپرست وزارت صمت در روز جمعه داشتیم، مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و به ویژه خودروسازی بم را مطرح کردیم افزود: خودروسازان بم در سال ۹۷ تعداد ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو تولید داشته و سال ۹۸ تعداد ۳۵ هزار واحد تولید کردند در حالی که ظرفیت تولید آنها ۳۵۰ هزار واحد است.

فدائی با اشاره به اینکه در واقع خودروسازان بم در سال قبل تنها ۱۰ درصد ظرفیت، تولید کرده اند، گفت: در نشست با سرپرست وزارت صمت اعلام شد خودروسازان در نقدینگی و تامین منابع ارزی و ریالی مشکل دارند.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد براساس شرایطی، مجوز پیش فروش به خودروسازان داده شود تا از این طریق منابع مالی ریالی تامین شده و برای تامین منابع ارزی از ارز مس استفاده کنند.

دولت برای احداث دهکده خرما در شرق کرمان تسهیلات می‌دهد

استاندار کرمان همچنین گفت: در یکی از این نشست های دو جانبه اخیر معاونت توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد تمام مراحل انجام شده و تسهیلات مورد نیاز دهکده خرما طی سال جاری از محل تسهیلات روستایی پرداخت می‌شود.

تصمیم‌های امید بخش دولت برای مناطق شرق کرمان

محمدجواد فدائی افزود: احداث دهکده خرما در شرق استان کرمان به عنوان پایانه صادراتی خرمای کشور محسوب می شود و صنعت فراوری و بسته بندی به صورت متمرکز تکمیل و مشکلات قبلی خرماداران در زمینه های مختلف برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: به منظور بررسی مسائل توسعه شهرستان های شرقی استان کرمان و نیز مناطق روستایی کمتر توسعه یافته این استان نشستی طی چند روز اخیر در دفتر معاون توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری تشکیل و در خصوص مواردی بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.

حمایت دولت از کشت های گلخانه ای در شرق کرمان

تصمیم‌های امید بخش دولت برای مناطق شرق کرمان

استاندار کرمان گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی بودن و زمینه صادراتی کشت گلخانه در شرق این استان و نیز گلخانه های کوچک خانگی مقرر شد کرمان ظرف سه ماه آینده طرحی جامع در این خصوص تهیه و به معاونت توسعه روستایی ارائه کند تا این معاونت مصوبات و مجوزهای لازم و نیز تسهیلات مورد نیاز را فراهم می کند.

تکمیل و توسعه راهای ارتباطی در مناطق کمتر برخوردار شرق کرمان

استاندار کرمان از دیگر مصوبات نشست های اخیر را بهسازی و تکمیل جاده های ارتباطی مناطق شرقی استان عنوان کرد و اظهار داشت : پیش بینی تخصیص اعتبار ویژه از سوی معاونت توسعه روستایی رئیس جمهوری برای تسریع در احداث باند دوم نرماشیر به ریگان و همچنین رفع کسری ۱۵۰میلیارد تومانی اعتبار تکمیل جاده محمد آباد ریکان به جاسک بطول ۴۴۰کیلومتر که ۷۶کیلومتر آن در حوزه ریگان می باشد را از جمله این طرحها برشمرد .

ستاندار همچنین بیان داشت: مقرر شد که معاونت توسعه روستایی برای تسریع در احداث باند دوم محور نرماشیر - ریگان از معاون اول رییس جمهوری در خواست اعتبار ویژه ای کند.

فدائی گفت: موضوع محور محمدآباد ریگان - جاسک مطرح شد که این جاده ۴۴۰ کیلومتر است که ۷۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان ریگان قرار دارد که باقی مانده و برای تردد در این مسیر نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که بنا شد توسط معاونت توسعه روستایی مورد توجه قرار گیرد.

تصمیم‌های امید بخش دولت برای مناطق شرق کرمان

همچنین مقرر شد که فرمانداران ظرف مدت ۲ هفته لیست پروژه های که در برنامه است و نیاز به مکاتبه و پیگیری دارد، لیست پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، پروژه های کوچک و اشتغال‌‍‌زا را به تفکیک به معاونت توسعه روستایی ارسال کنند.

گرچه دولت طی هفت سال گذشته به تقویت زیرساخت های مناطق مختلف استان کرمان از جمله شرق این استان توجه جدی داشته ولی شتاب بخشی به روند محرومیت زدایی از سوی دولت طی سالجاری در راستای عملی شدن شعار سال که تحقق جهش تولید نامگذاری شده می تواند به عمران و آبادانی منطقه سرعت بیشتری بخشد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟