اظهارات جنجال آفرین نخست وزیر پاکستان درباره بن لادن


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/international) از اسلام آباد، سخنان نخست وزیر پاکستان درباره "اسامه بن لادن" رهبر سابق گروه تروریستی القاعده در پارلمان ملی این...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، سخنان نخست وزیر پاکستان درباره "اسامه بن لادن" رهبر سابق گروه تروریستی القاعده در پارلمان ملی این کشور جنجال آفرین شد.
به نقل از رسانه‌های پاکستان، احزاب سیاسی مخالف دولت در پاکستان اقدام نخست وزیر این کشور مبنی بر شهید خطاب کردن "اسامه بن لادن" رهبر پیشین گروه تروریستی القاعده را محکوم و این اقدام را دفاع از یک تروریست قلمداد کردند.
"خواجه آصف" وزیرامورخارجه سابق و رهبر ارشد حزب مسلم لیگ نواز پاکستان در واکنش به اظهارات عمران خان گفت: اسامه بن لادن یک تروریست بود و هیچ شکی در آن نیست. وی افزود: استفاده از لفظ "شهید" برای کسی که با اقدامات تروریستی خون هزاران انسان بی گناه را ریخته به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
بلاول بوتو زرداری رئیس حزب مردم پاکستان نیز در واکنش به سخنان عمران خان گفت: اظهارات نخست وزیر مطابق با سیاست وی در راستای جلب تندرو‌های ستیزه جو است.
این موضوع همچنین بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی پاکستان داشت و بسیاری از سیاستمداران، خبرنگاران و دیگر کاربران فضای مجازی از این اظهارات عمران خان انتقاد کردند.
این درحالی است که دفتر نخست وزیری پاکستان نیز در مورد سخنان نخست وزیر در پارلمان ملی اعلام کرد: عمران خان در همان سخنرانی برای بن لادن ۲ بار از واژه کشته شدن استفاده کرده و این احزاب مخالف به دنبال سوء استفاده سیاسی هستند.
نخست وزیر پاکستان در سخنان روز گذشته خود در حالی که اقدام خودسرانه آمریکا برای اجرای عملیات در خاک پاکستان جهت کشتن اسامه بن لادن را محکوم می‌کرد، یک بار برای وی از کلمه شهید استفاده کرد.
اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده در ۲ مه سال ۲۰۱۱ توسط آمریکا در شهر ابیت آباد پاکستان کشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !