دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 26 ژوئن


دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 26 ژوئن

به مرور خاطرات فوتبالی‌مان خواهیم پرداخت. لحظاتی که با آن‌ها فریاد کشیدیم، شادی کردیم و بعضا اشک...

طرفداری- در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقاتی که در تاریخ 26 ژوئن در دنیای فوتبال رخ داده‌اند.

پیروزی 4-0 هلند مقابل آرژانتین در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی (1974/6/26)

در چارچوب آخرین دیدار از رقابت های دور گروهی جام جهانی 1974، دو تیم ملی هلند و آرژانتین در حضور 56 هزار تماشاگر ورزشگاه پارک‌اشتادیون به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 4-0 هلند به پایان رسید. یوهان کرایوف (2)، رود کرول و جانی رپ گلزنان هلند در این مسابقه بودند.

قهرمانی دانمارک در جام ملت های اروپا با کسب پیروزی 2-0 مقابل آلمان (1992/6/26)

در چنین روزی و در چارچوب دیدار فینال رقابت های جام ملت های اروپا 1992 دو تیم ملی دانمارک و آلمان در حضور 37 هزار تماشاگر ورزشگاه اولوی شهر گوتنبرگ در کشور سوئد به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با دو گل جان ینسن و کیم ویلفورت در دقایق 18 و 78 به پایان رسید تا دانمارک برای نخستین بار فاتح جام ملت های اروپا شود.

صعود جمهوری چک به فینال جام ملت های اروپا با غلبه بر فرانسه در ضربات پنالتی (1996/6/26)

سال 1996 در چنین روزی و در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام ملت های اروپا 1996 دو تیم ملی فرانسه و جمهوری چک در حضور 43 هزار تماشاگر ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر به مصاف هم رفتند. تلاش دو تیم در وقت های معمول و اضافه با تساوی 0-0 همراه بود تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی،‌ 11 ضربه بازیکنان دو تیم به گل تبدیل شد و تنها مهار ضربه پنالتی رینالد پدروس توسط پتر کوبا کافی بود تا جمهوری چک راهی فینال مسابقات شود.

صعود آلمان به فینال جام ملت های اروپا با غلبه بر انگلیس در ضربات پنالتی (1996/6/26)

در چنین روزی و در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام ملت های اروپا 1996 دو تیم ملی آلمان و انگلیس در حضور 75 هزار تماشاگر ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف هم رفتند. تلاش دو تیم در وقت های معمول و اضافه با تساوی 1-1 همراه بود تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. آلن شیرر در دقیقه 3 برای انگلیس و اشتفان کونتس در دقیقه 16 برای آلمان گلزنی کردند.

در ضربات پنالتی،‌ 11 ضربه بازیکنان دو تیم به گل تبدیل شد تا نوبت به گرت ساوتگیت رسید. ضربه پنالتی ساوتگیت توسط آندریاس کوپکه مهار شد تا آلمان راهی فینال مسابقات شود.

صعود برزیل به فینال جام جهانی با کسب برتری 1-0 مقابل ترکیه (2002/6/26)

در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2002 دو تیم ملی برزیل و ترکیه در حضور 61 هزار تماشاگر ورزشگاه سایتاما در کشور ژاپن به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل رونالدو نازاریو در دقیقه 49، با نتیجه 1-0 به سود برزیل به پایان رسید تا این تیم راهی فینال شود.

صعود ایتالیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با کسب برتری 1-0 مقابل استرالیا (2006/6/26)

دو تیم ملی ایتالیا و استرالیا در حضور 46 هزار تماشاگر ورزشگاه فریتز والتر شهر کایزرسلاترن به مصاف هم رفتند که این دیدار جنجالی نهایتا با تک گل فرانچسکو توتی در دقیقه 95 از روی نقطه پنالتی، با برتری 1-0 ایتالیا خاتمه یافت.

صعود اسپانیا به فینال جام ملت های اروپا با کسب برتری 3-0 مقابل روسیه (2008/6/26)

سال 2008 در چنین روزی و در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام ملت های اروپا 2008 دو تیم ملی روسیه و اسپانیا در حضور 51 هزار تماشاگر ورزشگاه ارسنت هاپل شهر وین به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب و تماشایی در نهایت با برتری 3-0 اسپانیا و صعود این تیم به فینال رقابت ها به پایان رسید. ژاوی هرناندز، دنی گایزا و داوید سیلوا گلزنان اسپانیا در این مسابقه بودند.

دومین قهرمانی شیلی در کوپا آمریکا با غلبه بر آرژانتین در ضربات پنالتی (2016/6/26)

در چنین روزی و در چارچوب دیدار فینال کوپا آمریکا 2016 دو تیم ملی آرژانتین و شیلی در حضور 82 هزار تماشاگر ورزشگاه مت لایف به مصاف هم رفتند. شیلی که در فینال سال 2015 نیز آرژانتین را در ضربات پنالتی مغلوب کرده بود، در این مسابقه نیز مانند فینال سال قبل از آن موفق شد بعد از کسب تساوی بدون گل در 120 دقیقه، آرژانتین را در ضربات پنالتی شکست دهد. لیونل مسی و لوکاس بیلیا دو ضربه پنالتی آرژانتین در این مسابقه را از دست دادند. پنالتی مسی به بالای دروازه رفت و ضربه بیلیا توسط کلودیو براوو مهار شد. ضربه پنالتی آرتورو ویدال نیز توسط سرجیو رومرو مهار شد اما شیلی در نهایت با کسب برتری 4-2 در ضربات پنالتی برای دومین سال متوالی به مقام قهرمانی کوپا آمریکا دست یافت.

پیروزی 2-1 آرژانتین مقابل نیجریه در دور گروهی جام جهانی و صعود به دور حذفی (2018/6/26)

سال 2018 در چنین روزی و در چارچوب آخرین دیدار از رقابت های دور گروهی جام جهانی 2018، دو تیم ملی نیجریه و آرژانتین در حضور 64 هزار تماشاگر کرستوفسکی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی 2-1 دقایق پایانی آرژانتین و صعود این تیم به دور حذفی همراه بود. ابتدا لیونل مسی در دقیقه 14 گل اول آرژانتین را به ثمر رساند اما ویکتور موزس در دقیقه 51 کار را به تساوی کشاند. در حالی که بازی تا دقایق پایانی با نتیجه 1-1 دنبال می شد، مارکوس روخو در دقیقه 86 گل برتری آرژانتین را به ثمر رساند تا شاگردان سمپائولی به دور بعدی صعود کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان