نخست وزیر پاکستان، اسامه بن لادن را شهید خواند


نخست وزیر پاکستان عمران خان، رهبر پیشین القاعده اسامه بن لادن را "شهید" توصیف کرد. خان طی سخنرانی روز پنجشنبه در پارلمان گفت: دو تجربه با آمریکا بسیار تحقیر آمیز بود. گفته میشود سخنان عمران خان در مورد شهید نامیدن بن لادن انزجار...

نخست وزیر پاکستان عمران خان، رهبر پیشین القاعده اسامه بن لادن را "شهید" توصیف کرد. خان طی سخنرانی روز پنجشنبه در پارلمان گفت: دو تجربه با آمریکا بسیار تحقیر آمیز بود.

گفته میشود سخنان عمران خان در مورد شهید نامیدن بن لادن انزجار بساری از سیاست مدارن پاکستان برا برانگیخه است که خان یک تروریست را شهید گفته است. خان گفت: وقتی آمریکایی ها به ایبت اباد آمدند و اسامه بن لادن را کشتند، وی را شهید کردند." «چه اتفاقی افتاد پس از آن: همه دنیا شروع به سوء استفاده از ما کردند. آنها به کشور ما وارد شده، سپس از ما انتقاد کردند.

عمران خان مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
سخنان نخست وزیر پاکستان انتقاد گسترده ای را در رسانه های اجتماعی برانگیخت. خواجه آصف وزیر خارجه پیشین، متعاقباً از خان در مجلس انتقاد کرد. «OBL (اسامه بن لادن) یک تروریست بود و نخست وزیر ما او را شهید نامید. او در پشت قتل عام هزاران نفر قرار داشت.

اسامه بن لادن رییس پیشین سازمان تروریستی القاعده، در سال 2011 توسط یک فرماندهی ویژه ایالات متحده در ایب آباد پاکستان مورد پیگرد قرار گرفت و کشته شد. آمریکا اسامه بن لاین 54 ساله را به دلیل حملات 11 سپتامبر مقصر دانست. سپس امریکا عملیات نظامی به رهبری ایالات متحده در افغانستان را آغاز کردند. شماری از رسانه های المان این مطلب را نشر نموده اند.

آقای خان گفت: «هیچ گاهی فراموش نمی کنم که وقتی امریکایی ها به ایبت آباد آمدند و اسامه بن لادن را کشتند، پاکستانی ها چقدر شرمنده شدند؛ او را به شهادت رسانیدند. خوب شد که امریکا چنین کاری کرد تا جهان به حکومت پاکستان نشان داد چقدر دروغگو هستید و همواره می گفتید بن دلان در پاکستان نیست.

(نخست وزیر پاکستان عمران خان با این سخنان خود، سیاست پاکستان در قبال طالبان را روش ساختن ساخت که او هر طالب کشته شده در افغانستان را شهید میداند)

محمود منجم زاده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت