حدود نیم میلیون فوتی در جهان


حدود نیم میلیون فوتی در جهان

فروش دستمال توالت در فروشگاه‌های استرالیا باز هم سهمیه بندی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تاکنون در جهان نه میلیون و هفتصد و سی و هفت هزار و دویست و هشتاد و پنج نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد چهارصد و نود و دو هزار و سیصد و هشتاد نفر جان خود را از دست داده اند و پنج میلیون و دویست و شصت و نه هزار و هفتصد و هشتاد و نه نفر بهبود یافته اند.

حدود نیم میلیون فوتی در جهان

افزایش مبتلایان به کرونا در مجلس ترکیه
یک نماینده مجلس ترکیه به ویروس کرونا مبتلا شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، حزب دمکراتیک خلق‌های ترکیه اعلام کرد: آزمایش کووید-۱۹ یکی از نمایندگان این حزب در مجلس ترکیه مثبت است. این رویداد پس از آن اتفاق افتاد که دو روز قبل آزمایش یکی از خدمۀ مجلس و پس از آن آزمایش هفت نفر دیگر از کارکنان آن مثبت اعلام شد. بدنبال ابتلای این نماینده، ریاست مجلس آبدارخانه‌های مجلس را که منشاء ابتلاء بودند تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده وزارت بهداشت ترکیه، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا با یک هزار ۴۵۸ مورد افزایش به ۱۹۳ هزار و ۱۱۵ و تعداد جانباختگان نیز با ۲۱ نفر افزایش به ۵ هزارو ۴۶ نفر رسیده است.
برنامه ریزی دولت روسیه برای از سرگیری پرواز‌های بین المللی
سازمان هواپیمایی روسیه در حال تهیه برنامه‌ای برای از سرگیری پرواز‌های بین المللی است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو، قرار است در مرحله نخست، پرواز‌های رفت و برگشت بین روسیه با کشور‌های موسوم به «گروه CIS»، شامل کشور‌های جداشده از اتحاد جماهیر شوروی سابق از سر گرفته شود و در مرحله بعد، پرواز‌ها به مقصد کشور‌های دیگر، با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا دوباره از سر گرفته خواهد شد.
این سازمان همچنین اعلام کرد، مسافرت مردم روسیه به اروپا به دلیل کاهش قابل توجه شمار بیماران مبتلا به کرونا در بسیاری از کشور‌های اروپایی امکان پذیر است.

هجوم مردم به سواحل و وحشت مقامات بهداشت و درمان انگلیس
هجوم مردم به سواحل انگلیس بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مقامات بهداشت و درمان این کشور را از بیم افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کرونا نگران کرد و وزیر بهداشت این کشور درباره بستن سواحل هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ دولت انگلیس که بنا به ارزیابی‌های سازمان جهانی بهداشت، بدترین عملکرد را در قاره اروپا برای مهار همه گیری ویروس کرونا داشت، نگران است در آغاز راه کاهش محدودیت‌ها، با موج تازه و گسترده مبتلایان و جان باختگان از کرونا روبرو شود و انتقاد‌ها از عملکرد دولت را تشدید کند.
این روز‌ها گردهمایی‌های گروه‌های موسیقی با حضور علاقه‌مندان نیز به درد سر جدید دولت و پلیس انگلیس مبدل شد و در شب‌های اخیر گروه‌هایی از جوانان که در پارک‌ها و مراکز تفریحی تجمع کرده بودند با دخالت پلیس تجمع شان به خشونت کشیده شد و شماری از افراد حاضر در این گردهمایی‌ها بازداشت شدند، حاضران در این تجمع‌ها نیز متقابلا به پلیس حمله کردند که بنا به گزارش رسانه‌های این کشور ۲۲ پلیس زخمی شدند و به تعدادی از خودرو‌های پلیس نیز آسیب رسید.
انگلیس رکورد دار جان باختگان از کرونا در قاره اروپاست و بیشترین قربانیان از کرونا در قاره سبز در این کشور به ثبت رسیده است.
درباره شمار واقعی جان باختگان از کرونا در این کشور نیز در این کشور تشتت آمار وجود دارد، در حالی که رسانه با استناد به داده‌های مرکز ملی آمار انگلیس، شمارجان باختگان از کرونا در این کشور را با بیش از ۶۵ هزار نفر اعلام می‌کنند.
دولت در گزارش‌های خود شمار قربانیان کرونا در این کشور را کمتر از ۴۴ هزار نفر می‌داند.
فروش دستمال توالت در فروشگاه‌های استرالیا باز هم سهمیه بندی شد
به علت تب دوباره خرید نزد مشتریانی که از مشاهده موارد جدید کرونا در ملبورن دچار ترس و وحشت شده اند، سوپرمارکت‌های استرالیا بار دیگر محدودیت‌هایی را برای تعداد دستمال توالت‌هایی که مشتریان می‌خواهند بخرند اعمال کردند.
اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا با اشاره به اینکه موارد جدید ابتلا در ملبورن-دومین شهر استرالیا- نتایج خوبی که این کشور در مبارزه با کرونا ثبت کرده است تهدید نمی‌کند به هموطنان خود گفت: «تمام کنید‏، این مسخره است».
مقامات استرالیا از ۳۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در ملبورن خبر دادند. این دهمین روز متوالی است که شمار موارد ابتلا در ایالت ویکتوریا بیش از ۱۰ نفر می‌شود. از چند هفته گذشته، دیگر ایالت‌های استرالیا هیچ مورد جدیدی را ثبت نکردند یا تعداد موارد ثبت شده آن‌ها کمتر از ۱۰ نفر در روز بوده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ملبورن‏، در مقایسه با شیوع آلودگی در دیگر مناطق جهان، آمار استرالیا محدود باقی مانده است، اما این از سرگیری موارد جدید ابتلا سبب بیم استرالیا از دومین موج شیوع است. این در حالی است که اکثر کشور‌های دیگر در حال لغو بسیار مشهود محدودیت‌ها هستند.
وول ورث Woolworths و کولز Coles دو سوپرمارکت زنجیره‌ای نخست استرالیا روز جمعه اعلام کردند برای تعداد دستمال توالت‌هایی که مشتریان می‌خواهند بخرند‏، در سراسر کشور سهمیه بندی می‌کنند تا با مشکل هجوم مردم برای خرید - که از زمان ظهور شیوع کرونا در ماه مارس دیگر مشاهده نشده بود - مواجه نشوند.
این محدودیت‌ها از آغاز هفته در فروشگاه‌های ایالت ویکتوریا برقرار شد و در دیگر ایالت‌هایی که تب خرید شیوع پیدا کرده‏ است، اعمال می‌شود.
وول ورث در بیانیه‌ای اعلام کرد «تقاضا به جز در ایالت ویکتوریا زیاد نیست. اما ما تدابیر پیشگیرانه را به کار می‌گیریم تا از خرید‌های افراطی در تعطیلات آخر هفته پیشگیری و به رعایت قوانین فاصله اجتماعی در فروشگاه‌های خود کمک کنیم».
از طرف دیگر‏، مشاور نخست وزیر استرالیا در بخش سلامت خطر دومین موج شیوع از ملبورن به دیگر نقاط کشور را محتمل دانست.
دکتر برندان مورفی گفت: «بسیار محتمل است که ما شاهد ظهور بیماری در مناطق دیگری به غیر از ویکتوریا باشیم».
وی افزود: «ما آماده ایم‏، می‌توانیم پاسخگو باشیم و اعتماد داریم».
استرالیا در مجموع شمار مبتلایان به کووید ۱۹ را کمی بیش از ۷۵۰۰ مورد اعلام کرد. از این تعداد ۱۰۴ نفر جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403