یکی از هنرهای بسیار زیبا و جالب ساخت انواع گل با استفاده از چرم در رنگ ها و مدل های مختلف است که با روشی بسیار راحت می توانید همراه با کمی خلاقیت و ذوق هنری گل های تزیینی زیبایی را بسازید. به همین منظور در این مطلب قصد داریم شما را با هنر بسیار زیبای گلسازی با چرم آشنا کنیم.

آموزش گلسازی با چرم

ساخت گل با کنف، پارچه ساتن، روبان، چرم و… از جذاب ترین روش ها برای گلسازی در منزل است. یکی از ایده های بسیار جذاب و خلاقانه گلسازی با چرم به صورت های مختلف و برای کاربردهای گوناگون می باشد. با توجه به این که چرم از انعطاف پذیری مناسب و بالایی برخوردار است بنابراین به راحتی می توان با استفاده از ساده ترین روش ها گل های تزیینی زیبا و جذابی را ساخت و برای مصارف مختلف از آن استفاده نمود.

شما می توانید با استفاده از چرم های اضافی و بلااستفاده ای که در منزل دارید مدل های متنوعی از انواع گل را بسازید و برای تزیین وسایل مختلف از آن استفاده کنید. به طور مثال می توانید اقدام به ساخت گل برای تزیین کیف و کلیپس مو گل های تزیینی زیبایی را با استفاده از چرم در رنگ ها و شکل های مختلف ساخته و بر روی آن ها نصب کنید. هم چنین می توانید با روشی خلاقانه گل سینه زیبا و جذابی بسازید و آن را بر روی هر لباسی که دوست دارید وصل نمایید. در این زمینه می توانید از هنر چرم دوزی نیز استفاده نمایید و بهترین و زیباترین گل ها را با پارچه چرمی بسازید.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه

بسیاری از بانوان هنرمند می توانند با توجه به سلیقه و ذوق هنری که دارند با استفاده از خرده چرم هایی که در دسترس دارند با کمی خلاقیت و با بهره گیری از روش های جذاب و خلاقانه گل های تزیینی خاص و جالبی را بسازند و از هنر دست خود لذت ببرند. در ادامه به منظور آشنایی و یادگیری شما عزیزان مدل بسیار جذابی از ساخت یک نوع گل زیبا با چرم را آموزش داداه ایم.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه

وسایل مورد نیاز :

چرم چسب آهن شمع یا فندک مقوا برای در آوردن الگو قیچی

نحوه ساخت گل چرمی :

برای درست کردن این نوع گل چرمی شما به دو عدد الگو احتیاج دارید که در ادامه هر دو الگو را برای مشاهده شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم. اولین الگوی موردنیاز برای درست کردن این نوع گل تصویری است که در ادامه مشاهده می نمایید. برای هر عدد از این نوع گل به چهار عدد از الگو شماره ۱ با عرض ۵ سانتی متر و حدود ۶ عدد به عرض ۶ سانتی متر احتیاج دارید.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه

پس از آن از الگوی شماره ۲ نیز باید چهار عدد با عرض ۵ سانتی متر آماده کنید. در ابتدا باید الگوهای موردنیاز را بر روی مقوا بکشید و آن ها را برش بزنید.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه

اکنون مقوا را بر روی چرم بگذارید و به هر تعداد که نیاز دارید آن ها را برش بزنید. این آموزش برای درست کردن گل رز ارائه شده است بنابراین باید توجه داشته باشید که گلبرگ ها حالتی کاملا شبیه گل رز طبیعی داشته باشند.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه

به منظور انجام این کار می توانید از یک شمع روشن استفاده نمایید.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه ابتدا گلبرگ ها را با فاصله کمی به شمع نزدیک نمایید و لبه های کار را شبیه تصویر به سمت بیرون حالت دهید.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه

باید توجه داشته باشید که الگوی شماره یک که از نظر ابعاد بزرگ تر می باشد، نیاز بیشتری دارد که لبه های آن را به طرف بیرون حالت دهید.

در مرحله بعدی باید از یک چرم با رنگ روشن استفاده نمایید. سپس بر روی چرم موردنظر یک مستطیل که دارای ابعادی با طول ۸ سانتی متر و عرض ۴ سانتی متر است را کشیده و آن را برش بزنید. اکنون با کمک قیچی و خط کش برش هایی با طول ۳ سانتی متر بر روی چرم ایجاد نمایید. سپس چرم موردنظر را لوله کرده و برای محکم شدن و جلوگیری از باز شدن، آن را چسب بزنید.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه

اکنون نوبت این است که گلبرگ ها را بچسبانید. برای این کار با کمک چسب آهن گلبرگ ها را به دور چرم روشن با دقت بپیچید.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه

باید دقت کنید که در آغاز کار از گلبرگ های با سایز کوچکتر استفاده نمایید. در ابتدا سه عدد گل برگ را پیچیده و در دورهای بعدی به تعداد گلبرگ ها بیفزایید. به هر اندازه ای که تمایل دارید گل شما بزرگ تر باشد باید تعداد دور گلبرگ ها را اضافه نمایید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در این صورت باید ابعاد گلبرگ ها را بیشتر در نظر بگیرید و هم چنین نیاز به الگوهای بزرگتری دارید.

در انتهای کار نیز برای این که کار شما جلوه و جذابیت بیشتری به خود بگیرد، قسمت های اضافی پشت کار را با استفاده از قیچی برش بزنید و با استفاده از لایه کوچکی از چرم پشت کار را به طور کامل بپوشانید.

گلسازی با چرم در منزل با روش های ساده و کم هزینه

در این مطلب با نحوه گلسازی با چرم به صورت مرحله به مرحله با استفاده از روشی ساده و راحت آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید مطابق با توضیحات ارائه شده در منزل گل های تزیینی زیبایی را با استفاده از چرم بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید. همچنین می توانید در بخش گلسازی مجله هنر در خانه از دیگر ایده ها و آموزش های متنوع دیگر دیدن نمایید و از بهترین مطالب ما دیدن نمایید.