اخراج عضو دولت سایه انگلیس به علت بازنشر مقاله ضداسرائیلی


اخراج عضو دولت سایه انگلیس به علت بازنشر مقاله ضداسرائیلی

در مقاله‌ای که منجر به اخراج خانم لانگ بیلی شد، درج شده بود نیرو‌های جاسوسی اسرائیل، به پلیس آمریکا درباره زانو زدن بر روی گردن متهمان، آموزش داده اند.

اخراج عضو دولت سایه انگلیس به علت بازنشر مقاله ضداسرائیلیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ کایر استارمر، رهبر جدید حزب کارگر و رئیس دولت سایه انگلیس، ربکا لانگ بیلی، عضو حزب کارگر و وزیر آموزش دولت سایه را به علت بازنشر مقاله‌ای اخراج کرد.
در مقاله‌ای که منجر به اخراج وی شد، درج شده بود نیرو‌های جاسوسی اسرائیل، به پلیس آمریکا درباره زانو زدن بر روی گردن متهمان، آموزش داده اند. خانم لانگ بیلی، مصاحبه اش را با یکی از هواداران حزب کارگر که هنرپیشه است، در توئیتر بازنشر کرده بود که با تبلیغات فراوان نهاد‌ها و سازمان‌های صهیونیستی در انگلیس روبرو شد و آنان، این سخنان را ضدیهودی توصیف کردند.
لابی صهیونیست‌ها در انگلیس که بیشتر مسیحی اند، سالهاست که این رویه را در پیش گرفته اند که هر مخالفتی با صهیونیست‌ها و یا افشاگری یا روشنگری درباره نقش و جنایات صهیونیست‌ها را مخالفت با جامعه یهودیان توصیف می‌کنند. رویکردی که جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر و کن لوینگستون شهردار سابق لندن نیز با آن مواجه شدند که منجر به حمله ها‌ی شدید به آنها شد.
این افراد در سخنرانی‌ها از تضییع حقوق مردم فلسطین انتقاد و کشتار فلسطینیان را محکوم کردند. لانگ بیلی نماینده از حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس قبلا معاون وزیر خزانه داری در دوران وزارت جان مک دانل (John McDonnell) و نیز مدتی وزیر مشاغل، انرژی و راهبرد صنعتی در دولت سایه بود.
وی در رقابت به منظور رهبری حزب کارگر پس از کناره گیری جرمی کوربین که در سال جاری میلادی برگزار شد، رقیب کایر استارمر بود که دوم شد و استارمر، به رهبری دست یافت. ربکا لانگ بیلی گفت رهبر حزب کارگر، همه ابعاد مقاله بازنشر شده را قبول ندارد، اما رهبر حزب کارگر گفت باید اعتماد جامعه یهودی را به دست بیاورد. جان مک دانل، از اعضای ارشد حزب کارگر در شبکه‌های اجتماعی نوشت همگان باید بدانند که انتقاد از اسرائیل، یهودستیزی نیست بنابراین معتقدم ربکا لانگ بیلی نباید اخراج می‌شد.
به گزارش رسانه‌های انگلیس، شورای رهبری یهودی (Jewish Leadership Council) در انگلیس و شورای معاونان جامعه یهودیان بریتانیا از اخراج خانم ربکا لانگ بیلی، ابراز خرسندی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس