روزنامه‌نگار حامی دولت مصر: «مرسی» جاسوس سرویس اطلاعات آمریکا بود


روزنامه‌نگار حامی دولت مصر: «مرسی» جاسوس سرویس اطلاعات آمریکا بود

عضو شورای ملی مطبوعات مصر و از حامیان دولت فعلی این کشور، مدعی شد که محمد مرسی رئیس جمهور پیشین این کشور «جاسوس سرویس اطلاعاتی آمریکا» و نام مستعار او «جارولیم» بوده است.

به گزارش مشرق، «سامیه زین العابدین» روزنامه‌نگار و عضو «شورای ملی مطبوعات» مصر، ضمن حمایت از دولت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور کنونی کشورش، «محمد مرسی» رئیس جمهور پیشین را «جاسوس آمریکا» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا کرونا می‌تواند السیسی را کنار بزند؟

به گزارش «الاهرام»، خانم زین العابدین در تماسی تلفنی با برنامه «علی مسئولیتی» در شبکه تلویزیونی «صدی البلد» گفت: ما باید پشت رئیس جمهور و پلیس و همه نهادهای کشور باشیم... ما به رسانه جنگی برای کمک به کشور نیاز داریم... ما داریم می‌بینیم که چند کشور دارند با ما می‌جنگند و باید مسئولیت‌پذیر باشیم. نباید بی‌طرف بمانیم. مثل ارتش و پلیس‌مان باید فداکاری کنیم».

زین العابدین محمد مرسی را جاسوس توصیف کرد و گفت: «برای من همین افتخار بس است که رئیس جمهور جاسوس، نام مرا در لیست بازداشتی‌های ۳۰ ژوئن [۲۰۱۳] که انقلاب واقعی بود و [اتفاقات] ۲۵ ژانویه [که به سقوط دولت حسنی مبارک منجر شد] اتفاقاتی از پیش تعیین شده از طرف سرویس‌های اطلاعاتی برای ضربه زدن به کشور مصر بود اما ارتش و کشور ما قدرتمند است».

او افزود: ما هنوز در حالت جنگی قرار داریم... [محمد] مرسی العیاط جاسوس سرویس اطلاعات آمریکا و نامش جارولیم بود و عبدالقادر حلمی دانشمند مصری را کشاند و به آمریکایی‌ها تحویل داد و دکترایش هم پاداش خیانتش بود و این طبیعت گروه‌های تروریستی است».

او در این سخنان همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و مهم‌ترین حامی منطقه‌ای محمد مرسی را نیز هدف انتقاد قرار داد و مدعی شد که او «روسپی خانه» ایجاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس