215 بنگاه اقتصادی کرمانشاه احیا و تقویت می‌شود


215 بنگاه اقتصادی کرمانشاه احیا و تقویت می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: امسال 115 بنگاه اقتصادی راکد احیا و ظرفیت تولید 100 بنگاه اقتصادی دیگر نیز افزایش پیدا می‌کند.

هدایت حاتمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: تعدادی از این واحدهای اقتصادی در تملک بانک ها قرار دارند که امسال دوباره روند تولید در آنها آغاز خواهد شد.
وی افزود: در سال ۹۸ توانستیم ۱۹۶ واحد راکد را با کمک طرح های حمایتی احیا کنیم و به چرخه تولید بازگردانیم.
معاون استاندار کرمانشاه به بهبود شاخص‌های اقتصادی در این استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته کرمانشاه رتبه نخست تورم کشور را داشت اما اکنون جزء پنج استان ارزان کشور از نظر تورمی محسوب می شود.
حاتمی در رابطه با شاخص فضای کسب و کار گفت: اکنون کرمانشاه استان هفدهم از نظر بهبود فضای کسب و کار است اما براساس برنامه ریزی انجام شده باید جزو ۱۰ استان برتر کشور از نظر بهبود فضای کسب و کار باشد.
وی با بیان اینکه در پایان سال ۹۸ نرخ بیکاری در استان کرمانشاه ۱۵.۶ بوده است، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال و سال آینده ۶ درصد نرخ بیکاری استان کرمانشاه کاهش پیدا خواهد کرد تا به میانگین کشوری نزدیک شود.
معاون استاندار کرمانشاه عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه از میانگین‌ کشوری بالاتر است که امری امیدوار کننده محسوب می شود.
حاتمی افزود: شاخص فلاکت در ۹۶ رتبه نخست کشور را داشتیم و در سال ۹۸ در رتبه نهم کشوری قرار گرفتیم.
وی یاداور شد: در سال ۹۸ سامانه یکپارچه سرمایه گذاری را راه اندازی کردیم که تاثیری جدی در افزایش روند سرمایه گذاری داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته تجارت خارجی کرمانشاه از نظر وزنی رشد قابل قبولی داشت، گفت: سال گذشته توانستیم ۲ سرمایه گذار خارجی با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون دلار را به کرمانشاه بیاوریم که اکنون کار احداث واحدهای تولیدی خود را آغاز کرده اند.
حاتمی با بیان اینکه به زودی شهرک کشاورزی در کرمانشاه ایجاد خواهد شد، گفت: مجوز لازم به منظور ایجاد چهار ناحیه صنعتی در سطح استان را گرفته ایم.
وی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان جهش تولید گفت: به منظور کاهش سه درصدی نرخ بیکاری و محقق شدن شعار سال جذب ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال ۹۹ را در دستور کار قرار داده‌ایم
معاون استاندار کرمانشاه افزود: همچنین به دنبال جذب ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی هستیم تا بتوانیم با کمک این سرمایه گذاری بخشی از نیاز های استان برای اشتغالزایی را برطرف کنید.
حاتمی با بیان اینکه امسال شرکت ۶۰ هکتار به مساحت گلخانه های کرمانشاه افزوده می شود، اظهارداشت: امسال ۲۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کرمانشاه آبیاری خواهد شد که ۲۳ هزار هکتار از این اراضی در طرح گرمسیری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو