نماینده لردگان:توزیع اعتبارات با توجه به ضریب محرومیت مناطق انجام گیرد


نماینده لردگان:توزیع اعتبارات با توجه به ضریب محرومیت مناطق انجام گیرد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توزیع اعتبارات متناسب با ضریب محرومیت مناطق، گفت: اعتبارات توزیعی به طور شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

حسین بامیری روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان افزود: یکی از الزامات تحقق شعار جهش تولید، نگاه عادلانه به همه مناطق در توزیع اعتبارات است و این مهم برای مناطقی که از محرومیت بیشتری رنج می‌برند دارای اهمیتی دو چندان است.

وی ادامه داد: مناطق کمتر برخوردار با وجود محدودیت‌های بسیاری که دارند اما از ظرفیت‌های بی‌شماری برخوردارند که شکوفا کردن این ظرفیت‌ها به مدیریت پرتلاش، انجام کارهای مطالعاتی و جذب مناسب اعتبارات نیاز دارد.

بامیری تصریح کرد: اگر بخواهیم به رشد و توسعه مورد نظر دست یابیم، باید در نوع نگاه‌ها و نگرش‌ها به مسائل بازنگری شود و در خصوص شناسایی ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از آن اقدامات موثرتری انجام گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی، توسعه محورهای ارتباطی این حوزه انتخابیه را از اولویت‌ها دانست و گفت: محور بروجن به لردگان که یکی از ظرفیت‌های ملی به شمار می‌رود و فلات مرکزی را به مناطق جنوبی کشور متصل می‌کند، نیازمند توجه بیشتری است.

بامیری افزود: آزادراه لردگان به ایذه نیز از دیگر طرح‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود که اعتبارات مناسبی برای آن دیده نشده و می‌طلبد در اعتبارات امسال سهم قابل قبولی به این طرح‌ها اختصاص یابد.

وی، با بیان اینکه بیشترین و طولانی‌ترین راه‌های روستایی استان در ۲ شهرستان لردگان و خانمیرزا واقع شده است، اظهار داشت: این در حالی است که بخشی از این راه‌ها نیازمند بهسازی ، مرمت و آسفالت است و می‌طلبد به این حوزه نیز توجه بیشتری شود.

بامیری، با بیان اینکه شهرستان لردگان یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور انتخاب شده است، افزود: این موضوع در برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبارات به این موارد نیز توجه شود.

به گزارش ایرنا، شهرستانهای لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج