پاکستان: آمریکا نگاه منصفانه به تهدید جهانی تروریسم داشته باشد


پاکستان: آمریکا نگاه منصفانه به تهدید جهانی تروریسم داشته باشد

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان روز پنجشنبه با ابراز ناامیدی از گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم، محتویات آن را هدفمند و متناقض توصیف کرد و از واشنگتن خواست تا دیدگاه منصفانه و درستی به تهدید جهانی تروریسم داشته باشد.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای، از نادیده گرفته شدن نقش این کشور در مبارزه تروریسم و تامین مالی عناصر تروریستی ابراز تاسف کرد و گفت: اسلام‌آباد کاملاً از مسئولیت‌های خود به عنوان یک کشور مستقل آگاه است و ادعای عنوان شده در این گزارش مبنی بر وجود پناهگاه‌های امن در پاکستان (برای تروریست‌ها) را رد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: در گزارش وزارت امورخارجه آمریکا به تخریب فعالیت‌های گروه تروریستی القاعده در منطقه اذعان شده اما هیچ اشاره‌ای به نقش پاکستان در فروپاشی القاعده که تهدید جهانی آن کاهش را کاهش داد، نشده است.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: آمریکا در گزارش تروریسم ۲۰۱۹ خود بار دیگر درخصوص منشاء و موقعیت گروه‌های ترویستی از جمله تحریک طالبان و داعش سکوت کرده و آن را مبهم گذاشته است در حالی که پاکستان با تهدید جدی از سوی این گروه‌ها مواجه می‌باشد.

پاکستان با تاکید بر تعهدات خود برای اجرای رژیم تحریم کمیته ۱۲۶۷ شورای امنیت سازمان ملل و مبارزه با گروه‌های غیرقانونی، بازداشت و مجازات اعضای سازمان‌های منحله، پیشبرد برنامه‌های مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ، اصلاح رژیم سی اف تی، اعلام کرد: وزارت امور خارجه آمریکا اهمیتی به پیشرفت حاصل توسط پاکستان قائل نشده است.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین به سهم مثبت این کشور در تسهیل مذاکرات مستقیم میان طالبان و آمریکا و امضای پیمان صلح دوحه اشاره کرد و گفت: گزارش آمریکا نتوانست به حمایت اسلام‌آباد از روند صلح افغانستان که فرصت تاریخی برای صلح پایدار در منطقه ایجاد کرده است، بپردازد.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد خطاب به حاکمان آمریکا اعلام کرد که ما امیدواریم گزارش‌های آینده واشنگتن اقدامات ضدتروریسم پاکستان را به رسمیت شناخته و دیدگاه منصفانه و درستی از این تهدید جهانی از خود نشان دهند.

گزارش آمریکا دوباره تروریسم و اظهارات آن درباره کم کاری اسلام‌آباد درحالی عنوان می‌شود که سخنگوی ارتش پاکستان سال‌های اخیر بیش از یک هزار تروریست القاعده را بازداشت و یا در عملیات‌های مختلف کشته است.

سخنگوی ارتش پاکستان هشتم اسفندماه گذشته اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی ۳ سال گذشته بیش از یک هزار تروریست القاعده را بازداشت و یا در عملیات‌های مختلف کشته‌اند.

پاکستان سه سال پیش عملیات بزرگ مبارزه با تروریسم در سراسر این کشور باعنوان "ردّ الفساد" و با ویژگی "برخورد بدون تبعیض با تمام گروه‌های تروریستی" را آغاز کرد.

ارتش و نهادهای اطلاعاتی پاکستان در مدت سه و نیم سال گذشته تحت عملیات رد الفساد، ۱۵۰۰ فقره عملیات انجام داده است. به گفته سخنگوی ارتش این کشور، در این عملیات از چهارم اسفندماه ۹۵ تا اسفند ۹۸، چهارصد فقره عملیات تروریستی از جمله حملات انتحاری و بمبگذاری خنثی و ۳۴۴ نفر تروریست نیز محکوم به اعدام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه