سال پایانی دولت، سال انگیزه و فعالیت بیش‌تر است


سال پایانی دولت، سال انگیزه و فعالیت بیش‌تر است

معاون سیاسی وزیر کشور : سال پایانی دولت، سال تعهد، احساس مسئولیت، انگیزه و فعالیت بیش‌تر است.

سال پایانی دولت، سال انگیزه و فعالیت بیش‌تر استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور که در نشست ویدیو کنفرانس با معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی، مدیران کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری‌ها و با حضور ملانوری مدیرکل دفتر سیاسی و موسوی مدیرکل دفتر انتخابات معاونت سیاسی سخن می‌گفت، با تشکر از زحمات و فعالیت‌های تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات اسفند ۹۸، تأکید کرد: اعتقاد دارم با در نظر گرفتن تمامی ابعاد و شرایط وضعیت کشور، در خصوص دو وظیفه ذاتی وزارت کشور یعنی دو رکن یعنی سلامت و امنیت انتخابات، توفیق کامل داشتیم و انتخابات اسفند ۹۸ در نهایت سلامت و امنیت برگزار شد.
عرف هم چنین ضمن تأکید بر شرایط خاص کشور در مواجهه با بحران جهانی کرونا، افزایش تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های غیر قانونی، از اهمیت مدیریت شرایط کشور به ویژه در سال پایانی دولت سخن گفت و اظهار داشت: سال پایانی دولت در واقع سال تعهد، احساس مسؤولیت، انگیزه و فعالیت بیش‌تر است و همه مسؤولان و مدیران دولت باید با احساس مسؤولیت و تعهد بسیار بیش تری فعالیت کنند؛ ضمن این که همان طور که رییس محترم جمهور نیز با تعیین اولویت‌های سه گانه سلامت، امنیت و معیشت در نشست اخیر با استانداران تأکید کردند، لازم است استانداران و مدیران سیاسی کشور، فرمانداران و بخشداران را هم در این زمینه توجیه کنند که با نهایت احساس مسؤولیت و تعهد به پیگیری و اجرای برنامه‌های دولت بپردازند.
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود تأکید نمود: لازم است در شرایط کنونی کشور، مدیران و مسؤولان ارشد کشور حداکثر تلاش و انگیزه را برای جلوگیری از حاشیه سازی‌ها و جنجال آفرینی‌ها داشته باشند و ضمن معرفی و تبیین خدمات و دستاورد‌های دولت، امید به آینده را هم در خود و مردم تقویت کنند. وی اظهار داشت: شرایط و حساسیت‌ها به نحوی است که می‌بایست تصویری درست و دقیق و واقعی از شرایط داشت نه تصویری سیاه یا سفید؛ تا بتوان بر اساس آن، برای شرایط مختلف برنامه سنجیده داشت و اقدام درست را انجام داد.
عرف هم چنین در بخش دوم این نشست که با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انصاری مشاور وزیر و مسؤول امور اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور، جعفری زوج نماینده شورای اطلاع رسانی دولت، جمعی از مدیران کل معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تأکید بر جایگاه ویژه و مهم شورا‌های اطلاع رسانی استان‌ها در ساختار اطلاع رسانی دولت دوازدهم، اظهار داشت: ضرورت دارد دست اندرکاران و اعضای شورا‌های اطلاع رسانی استان ها، در برنامه ریزی‌ها و اقدامات خود به ویژه در سال پایانی دولت، از رویکرد صرفاً اداری پرهیز کنند و با رویکردی کاملاً دغدغه مندانه، پویا و فعالانه به برنامه ریزی فعالیت ها، برگزاری جلسات و پیگیری و اجرای مصوبات شورا‌ها بپردازند.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به مواجهه نظام با یک جنگ چندجانبه واقعی در زمینه‌های ادراکی، روایت و رسانه‌ای در سطوح مختلف، بر اهمیت کار و برنامه سنجیده و هدفمند این شورا‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: لازم است از تمامی ظرفیت‌های این شورا و اعضای آن از دستگاه‌های مختلف استفاده شود و به این منظور ضرورت دارد پیوند و ارتباطی ویژه میان معاونین سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری‌ها به عنوان رییس شورا و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به عنوان دبیران شورا برقرار شود تا از این رهگذر، ضمن فعالسازی حداکثری دبیرخانه شورا‌ها در استان ها، زمینه‌های لازم برای تحقق همه اهداف و برنامه‌های اطلاع رسانی دولت به ویژه تبیین خدمات و دستاورد‌های دولت فراهم شود.
نشست معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس در وزارت کشور برگزار شد، بر ضرورت تعهد، دغدغه، انگیزه و فعالیت بیش‌تر مسؤولان و مدیران دولت در سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم تأکید کرد. بخش دوم این نشست نیز با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انصاری مشاور وزیر و مسؤول امور اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور، جعفری زوج نماینده شورای اطلاع رسانی دولت، جمعی از مدیران کل معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با موضوع برنامه‌ها و فعالیت‌های شورا‌های اطلاع رسانی استان‌ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

دکتر تقی رستم‌وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور

باید به آثار بزرگ ملی حضور مردم در عرصه مقابله با کرونا توجه شود
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: کار خیر و حضور پرشکوه مردم در عرصه مقابله با کرونا نباید صرفا یک کار خیر خواهانه تصور شود بلکه آثار و پیامد‌های بزرگ ملی و بویژه تاثیر آن بر پایداری ملی و استحکام داخلی کشور باید در نظر گرفته شود.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر تقی رستم‌وندی در آیین تجلیل از خیرین و نیکوکاران در مواسات، همدلی و کمک مومنانه افزود: کار خیر و حضور پرشکوه مردم در عرصه مقابله با کرونا نباید صرفا یک کار نیک یا خیر خواهانه تصور شود بلکه آثار و پیامد‌های بزرگ ملی و بویژه تاثیر آن بر پایداری ملی و استحکام داخلی کشور باید در نظر گرفته شود.
وی افزود: این کلید واژه استحکام داخلی را از بیانات مقام معظم رهبری وام گرفتم تا بگویم، بسیاری از تحلیل‌هایی که در هفته‌های اول بروز این پدیده در کشور ما در رسانه‌های معاند پخش می‌شد، یک محور عمده داشت، اینکه منابع جمهوری اسلامی ایران کفاف مقابله با این بحران وسیع و عمیق را نمی‌کند، بحمدا... با حضور همه جانبه مردم بویژه پیشگامی خیرین کشور، سازمان‌های مردم نهاد، نیرو‌های جهادی و فعالین حوزه اجتماعی به تمام دنیا نشان داده شد منابع عظیم ملی در کشور بسیج شده و الگوی جدیدی از مواجهه و مدیریت با چنین پدیده‌هایی فراهم شد.
رستم وندی تاکید کرد: به موازات فشار‌هایی که سال به سال بر نظام جمهوری اسلامی وارد شده و بیش از چهار دهه شاهد اعمال این فشار‌ها بر جامعه‌ی ایرانی بودیم، اما بحمدا... جامعه ما یک جامعه پویا، سرزنده، فعال و مقام و تاب آور در مقابل فشار‌ها بوده است.
رستم وندی گفت: متاسفانه هم در داخل و بطور عمده در خارج از کشور تبلیغ می‌شود که جامعه‌ای ایرانی به تدریج طی چهار دهه گذشته به سمت تضعیف یا فروپاشی نهادی رفته است. فعالیت ها، جریانات و جنبش‌های اجتماعی مثل حضور مردم در این چهار ماه گذشته خط بطلانی بر همه این تحلیل‌ها کشید.
وی اضافه کرد: تمام پیمایش ها، تحقیقات و مطالعات نشان داد در این چهار ماه گذشته مردم تا ۸۳ درصد با سیاست‌های نظام و دولت برای اجرا و تحقق سیاست‌های مقابله با کرونا همراهی نشان دادند؛ لذا امروز این ساخت داخلی کشور، این سازه مستحکم جمهوری اسلامی، ۳ عنصر قوی آن را به هم پیوند داده است. از یک سمت مولفه دینداری مردم، از سمت دیگر حضور جدی مردم در صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب و از طرف دیگر رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب برای هدایت این کشتی در بحران‌های گوناگون باعث شده ثبات و پایداری داخلی و یا استحکام داخلی کشور به عنوان یک پرسش جدی برای همه صاحب نظران و تحلیل گران خارجی مطرح باشد.
رستم وندی ادامه داد: امروز در حالی که آن‌ها پیش بینی می‌کردند جمهوری اسلامی بهمن ۹۷ سالگرد چهلمین سال پیروزی خود را نخواهد دید، در پایتخت‌های اروپایی در همان هفته‌های اول بروز بحران کرونا بر سر دستمال توالت درگیری بود، اما در جمهوری اسلامی طلبه‌های جهادی ما لباس پوشیده بودند و بالای سر اموات ما غسل میت انجام می‌دادند و یا نیرو‌های جهادی ما در اقصی نقاط کشور، محلات حاشیه نشین مواد ضد عفونی کننده توزیع می‌کردند و این در حالی بود که همه شهروندان اروپایی در خانه‌های خودشان زندانی شده بودند خیرین ما در کوچه و خیابان، خانه به خانه بدنبال افراد نیازمند می‌گشتند و این نشان دهنده همان پایداری ملی و یا ساخت داخلی قدرت، در کشور است.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: خیرین محترم ما ضمن اینکه توانسته اند رضایت الهی و رضایت مردم را جلب کنند، نقش مهمی در استحکام و ثبات و پایداری کشور داشته اند. یک بار دیگر از جانب خودم و به نمایندگی از وزیر کشور از تلاش همه خیرین محترم، جهادگران، فعالین حوزه اجتماعی تقدیر و تشکر می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار