مطالعات شهر جدید کرمانشاه آغاز شد


مطالعات شهر جدید کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: طرح ایجاد شهر جدید کرمانشاه تصویب شده و شرکت شهرهای جدید مطالعات خود در این زمینه را آغاز کرده است.

مهرداد سالاری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: یکی از گیرهای ما در شهر کرمانشاه نبود زمین ارزان قیمت برای ساخت مسکن است از این رو شهر جدید محلی خواهد بود که زمین ارزان برای ساخت و ساز به مردم داده می شود.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: در طراحی که انجام شده است به منظور جلوگیری از ایجاد مناطق حاشیه‌ای افرادی که دسترسی به مرکز شهر برای آنها اولویت نیست می توانند در یک فضای شهری دورتر از مرکز زندگی کنند.
سالاری عنوان‌ کرد: اکنون سه نقطه در اطراف شهر کرمانشاه برای احداث شهر جدید شناسایی شده است، که پس از پایان تحقیقات رسانه ای خواهد شد.
وی همچنین به افزایش ساحت شهر فعلی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۳۴۰‌ هکتار به شهر کرمانشاه الحاق شده است و ۲ پروژه اقدام ‌ملی مسکن نیز در این‌ اراضی به زودی شروع به کار خواهند کرد.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های های خود اظهارداشت: هم اکنون کار احداث هشت بزرگراه و سه راه اصلی در کرمانشاه در حال پیگیری است.
سالاری افزود: آزادراه حمیل به بیستون اکنون در حال ساخت است و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ برای اتمام این آزاد راه به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.
وی با بیان اینکه پروژه آزادراه همدان به کرمانشاه نیز مراحل جذب سرمایه‌گذاری را طی می‌کند، یاداور شد: در این‌ پروژه وزارت راه و شهرسازی دنبال افزایش سهم سرمایه گذار به میزان ۷۰ درصد است که این موضوع تمایل سرمایه گذار را کاهش داده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش محوری این استان در غرب کشور گفت: زیرساخت های راه آهن کرمانشاه به خوبی آماده شده است و خطوط ریلی کرمانشاه به اسلام آبادغرب نیز از نظر زیرسازی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سالاری با بیان اینکه راه‌آهن اسلام‌آباد به خسروی نیز ۱۲ درصد از نظر زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: راه آهن محدوده خسروی تا خانقین نیز توسط جمهوری اسلامی ایجاد خواهد شد تا بتوانیم با استفاده از خطوط ریلی کشور عراق به بندر لاذقیه در سوریه و دریای مدیترانه متصل شویم.
وی با اشاره به تصویب ایجاد دهکده لجستیک در کرمانشاه گفت: این طرح می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی کرمانشاه و اشتغال زایی شود؛ تاکنون ۲۰۰ هکتار برای این پروژه تخصیص پیدا کرده است و راه آهن نیز برای احداث این دهکده برنامه ریزی کرده‌ است.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: ساخت شاخه های آنتنی و ریلی از مراکز بار به دهکده نیز در دستور کار قرار دارد و بخش خصوصی نیز قرار است زیرساخت ها را تامین کند.
سالاری عنوان کرد: به تازگی سکوهای لازم به منظور بارگیری سوخت و غلات در راه آهن کرمانشاه ایجاد شده است تا بتوانیم از ظرفیت خطوط ریلی استفاده بهتری در زمینه جابجایی بار داشته باشیم.
وی همچنین به توسعه باند فرودگاه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سال گذشته با اختصاص ۹۰ میلیارد تومان توانستیم باند دوم پروازی را در فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه احداث کنیم.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: بعد از قرار گرفتن بارپروازی بر روی باند دوم عملیات بهسازی باند نخست فرودگاه نیز آغاز می شود.
سالاری همچنین به برنامه‌های دولت برای بخش مسکن در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: امسال احداث ۹ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن را در دستور کار داریم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت بهبود جاده های دسترسی به پایانه های مرزی تاکید کرد و گفت امروز بخش اعظمی از درآمدهای کشور را از طریق مرزها تأمین می‌کنیم اما برای بهبود وضعیت جاده‌های دسترسی به پایانه های مرزی از بودجه‌های استانی توقع داریم که به هیچ عنوان جوابگوی این امر نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل