تاثیر حساسیت افکار عمومی در حفظ فضای سبز و باغات


تاثیر حساسیت افکار عمومی در حفظ فضای سبز و باغات

عضو شورای اسلامی شهر تهران: مردم درباره حفظ باغات حساسیت دارند و این حساسیت در حفظ باغ‌ها به عنوان سرمایه‌های اصلی شهر کارساز بوده است.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره ظرفیت‌های منطقه ۲ تهران گفت: مراکز تجاری در مقیاس بزرگ در این منطقه بسیار زیاد است و حدود ۵۰ مجوز برای ساخت و ساز‌های جدید هم وجود دارد. در این منطقه گود برداری‌های بسیار زیادی شده که به همان شکل مانده است؛ به همین علت این منطقه را می‌توان منطقه گود‌های رها شده و مال‌ها نامید.
وی گفت: منطقه ۲ به لحاظ اقتصادی شرایط بسیار خوبی دارد و گردش مالی در آن بالاست. از نظر جغرافیایی هم در جریان نسیم رود دره‌ها هم قرار دارد. شرایط جغرافیایی باعث رونق اقتصاد منطقه شده است. در این حال به علت سرمایه گذاری زیاد و ساخت و ساز‌ها بسیاری از باغات در آن هم آسیب دیده است.
مسجد جامعی افزود: در زمان ریاست آقای سعیدی کیا رئیس سابق بنیاد مستضعفان همکاری‌های خوبی صورت گرفت و همه فضا‌های پر درخت در اختیار شهر قرار گرفت و در ادامه اجازه تغییر کاربری به این فضا‌ها داده نشد.

وی گفت: مردم درباره حفظ باغات حساسیت دارند و این حساسیت را به مسئولان منتقل می‌کنند. به شورایاران این منطقه پیشنهاد کردیم در کنار کار‌های رسمی و تشکیلاتی توجهی به باغات به عنوان سرمایه‌های اصلی شهر داشته باشند.
مسجد جامعی درباره گسترش مال‌ها در این منطقه افزود: بحث مال‌ها و افزایش آن‌ها در این منطقه کلی است. اقتصاد همیشه مبتنی بر مناسباتی بوده است. مثلا اقتصاد در بازار و بازارچه تعریف خاص خود را دارد و سرمایه‌های خرد را به جریان می‌اندازد. مسئله مال‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ در دوره مدرن وضع جدید ایجاد کرده است.
وی گفت: در حال حاضر بیشتر نشان‌های تجاری کالاهایشان را در مال‌ها عرضه می‌کنند که نسبتی با فضای مصرفی خاص دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی