بازسازی و ترمیم زندگی بعد از خیانت


بازسازی و ترمیم زندگی بعد از خیانت

وقتی پایه‌های زندگی مشترک متزلزل گشته و یکی از همسران بر خلاف تعهد زناشویی عمل کرده و‌ عهد شکنی می‌کند میگوییم آن زندگی زناشویی دچار خیانت گشته و به یکی از طرفین خیانت شده است. ازدواج یک رابطه عاطفی دو طرفه است که زوجین نیازهای جنسی، عاطفی و احساسی خود را با یک شروع عشقی […]

0
(0)

وقتی پایه‌های زندگی مشترک متزلزل گشته و یکی از همسران بر خلاف تعهد زناشویی عمل کرده و‌ عهد شکنی می‌کند میگوییم آن زندگی زناشویی دچار خیانت گشته و به یکی از طرفین خیانت شده است. ازدواج یک رابطه عاطفی دو طرفه است که زوجین نیازهای جنسی، عاطفی و احساسی خود را با یک شروع عشقی آغاز کرده و ادامه می‌دهند، اما خیانت پایه‌های زندگی مشترک را سست کرده و عشق و علاقه را نابود می‌کند. خیانت در زندگی امری نکوهیده و ضد اخلاقی می‌باشد که اثرات زیانبار آن تا مدت‌ها بعد از شروع دوباره زندگی گریبانگیر رابطه خواهد بود و اعتماد ما بین طرفین را از بین خواهد برد. ما در این مطلب قصد داریم که یک زندگی درگیر خیانت را آسیب ‌شناسی کرده و راه و روش‌های ترمیم رابطه زناشویی بعد از خیانت را یادآور شده و آموزش دهیم.

این باور اشتباه وجود دارد که بعد از اثبات خیانت دیگر نمی‌توان به زندگی ادامه داد زیرا اعتماد از دست رفته باز نمی‌گردد و رابطه ترمیم نمی‌شود در حالی که تجربه ثابت کرده در صورتی که طرفین علاقه و اراده لازم برای شروع دوباره زندگی را داشته باشند زندگی می‌تواند دوباره بازسازی شود بنابراین خیانت به همسر لزوماً نشانه پایان یک رابطه عاطفی و رابطه مشترک نیست و این شناخت‌های دو طرفه است که تعیین می‌کند آیا خیانت به منزله پایان رابطه دو طرفه است و یا شروع دوباره زندگی بعد از یک پایان تلخ. ازدواج منجر به خیانت می‌تواند از یک پایان ناخوش و تلخ جان سالم به در برد و دوباره ساخته شود اگر:

چگونه بعد از خیانت زندگی را ترمیم کنید؟

۱- اشتباهات گذشته در رابطه عاطفی و احساسی‌تان را دوباره تکرار نکنید
اشتباهات گذشته باید پلی برای گذر از بحران‌های زندگی باشند و درسی شوند برای رشد اخلاقی و رفتاری و استحکام زندگی مشترک.

۲- به همسرتان اهمیت دهید
شاید یکی از دلایل اصلی از هم پاشیدگی یک زندگی و یا خیانت همسران به یکدیگر عدم توجه به شریک جنسی و جفت روحی در زندگی باشد، هر گاه یکی از طرفین رابطه احساس کند که دیگر مانند گذشته مورد قبول و توجه همسرش نیست و این عدم رضایت تداوم یابد، به ناچار این فطرت زیبا پسندانه و علاقه به تکامل ایجاب می‌کند که به سمت دیگری کشیده شود و رابطه احساسی دیگری در خلال رابطه زناشویی با تعهد فعلی شکل گیرد که خیانت محسوب می‌شود.

۳- خیانت خود را انکار نکرده و آن را بپذیرید
خیانت خود را انکار نکنید و قبول کنید که درگیر رابطه دیگری شده و اشتباه خود را بپذیرید زیرا هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.

بازسازی و ترمیم زندگی بعد از خیانتاشتباهات گذشته باید پلی برای گذر از بحران‌های زندگی باشند و درسی شوند برای رشد اخلاقی و رفتاری

۴- تمام دروغ‌هایتان را آشکار کنید
هر آنچه را که به دروغ به شریک جنسی و همپای زندگی‌تان گفته‌اید برملا کنید همه دروغ‌ها حتی کوچکترین آنها که از نظر شما کم اهمیت است را به همسرتان بگویید زیرا برملا شدن آنها پس از شروع دوباره زندگی میتواند سو تفاهم ایجاد کرده و دوباره منجر به عدم اعتماد شود.

۵- دلیل خیانت خود را تشریح کنید
همه آنچه را که منجر به خیانت به همسرتان گشته برملا کنید، از دلایل رفتاری و جنسی گرفته تا دلایل فردی و شخصی از جمله نحوه آراستن خود برای دیگری و عدم جاذبه جنسی و حتی نحوه رابطه جنسی را برای شریک زندگی‌تان توضیح دهید.

۶- مجبور خواهید شد برای مدتی طولانی، همیشه در دسترس باشید پس تحمل کنید
در مرحله ترمیم یک زندگی زناشویی، این عدم اعتماد منجر می‌شود که همسرتان به شما توجه بیشتری کرده و همه کارها، عکس العمل‌ها و رفتارهایتان زیر چشمان تیزبین شریک جنسی‌تان باشد پس نباید گله کرده و به خاطر کنجکاوی او را بازخواست کنید. هرچقدر این کنجکاوی‌ها شما را آزرده سازد باید جواب او را با جزئیات و به صورت کامل دهید این که کجا هستید، با چه کسی هستید و چه می‌کنید. حتی اجازه دهید که همسرتان صدای محیط اطرافتان را بشنود و به شما اعتماد کند.

۷- در مسیر ترمیم و بازسازی یک رابطه از دست رفته به سوالات و نقاط بی‌جواب و بی‌پاسخ قسمت درگیر ذهنتان پاسخ دهید
ممکن است برای ترمیم این رابطه و شروع رابطه دوباره، همسرتان از شما سوالاتی در مورد رابطه با فرد سوم داشته باشد هرگز از بیان آنها نهراسید و از او بخواهید که به شما و سوالاتتان پاسخ دهد از جمله اینکه از او بپرسید:
۱- دلیل و انگیزه ایجاد رابطه برایش چه بوده؟
۲- چرا در این زمان و چگونه اتفاق افتاده؟
۳- این رابطه تا چه حدی جدی بوده و چه معنایی برایش داشته؟
۴- جایگاه آن رابطه در زندگی زناشویی‌اش چه بوده؟
۵- اکنون چه چیزی از رابطه فعلی با شما می‌خواهد؟

۸- احساسات متغیر او را بپذیرید
احساسات مختلف همسرتان از جمله غم، شادی، خشم و پرخاش شدید او را بپذیرید و به او اجازه دهید که تخلیه روحی شود.

۹- زمان بیشتری را با همسرتان بگذرانید
در اینجا باید بگویم که باید برای ترمیم زندگی بعد از خیانت بار دیگر با احساسات، شور و شعف دو جوان تازه به هم رسیده عمل کنید و از هیچ چیز کوچکی در رابطه‌تان برای صمیمی‌تر شدن و عمق بخشیدن به رابطه عاطفی‌تان دریغ نکنید. شاخه گل،‌ کادوهای مناسبتی و بی‌مناسبت، ابراز علاقه‌های بی‌مقدمه و آنی دو نفره و گاهاً جمعی به خودتان و به دیگران این پیام را می‌دهد که شما به یکدیگر فرصت زندگی دوباره بخشیده و پیوند عاطفی‌تان ناگسستنی است.

بازسازی و ترمیم زندگی بعد از خیانتبرای ترمیم زندگی بعد از خیانت بار دیگر با احساسات، شور و شعف دو جوان تازه به هم رسیده عمل کنید

۱۰- مهارت های تعاملی و دونفره را تقویت کنید
ازدواج دوباره و نجات زندگی نیازمند این اتفاق است که دو طرف به طور جدی متعهد به نجات رابطه خود بوده و مهارت‌های کلامی و رفتاری خود را تقویت کنند؛ برای این کار لازم است که:

۱- گفتگوهای عمیق و معنادار داشته باشید و در مورد مسائل و مشکلات مابین‌تان، بدون هیچ گونه احساس شرمگینی و ترس صحبت کنید.

۲- آنچه که در رابطه مشترک‌تان منجر به سوء تفاهم می‌شود برای هم تشریح کنید.

۳- در هنگام گفتگو هیچگاه حق به جانب نبوده و طرف مقابل را نیز درک کنید.

۴- از عدم تفاهم‌ها و تفاوت‌های رفتاری زندگی منجر به خیانت صحبت کرده و برای آن راه حل بیابید.

۵- به احساسات شریک جنسی و نیازهای رابطه جنسی و عاطفی اهمیت داده و برای رسیدن به نقطه اشتراک و درک یکدیگر و رفع نیازهای طرف مقابل‌تان تمام قابلیت‌های خود را به کار بگیرید.

۶- کاملاً صادق باشید. حالا دیگر فرصت تجربه و آزمایش نیست و فرصت دیگری برای جبران ندارید. هیچ‌گاه از بیان حقیقت در امور مشترک زندگی غافل نشوید و همیشه و در همه حال با همسرتان صادق باشید و به خاطر بسپارید که صداقت حرف اول را در زندگی مشترک می‌زند.

۷- به ظاهر خود برسید. تنها راهی که می‌توانید بیشتر نیازهای عاطفی همسرتان را برطرف کنید نشان دادن توجه کامل به شریک زندگی‌تان است. قطعاً شما و همسرتان در اوج جوانی و زیبایی با جاذبه‌های زیباشناختی عاشق هم شدید و این جوانی و زیبایی بی‌تأثیر نبوده است. پس به ظاهر و زیبایی‌های ظاهری خود برسید آرایش برای همسر و استفاده از عطر محرک و مطابق سلیقه طرف مقابل، این پیام را به او می‌دهد که برایتان مهم است.

۸- از عمده‌ترین و مهمترین نیازها غفلت نکنید. در یک رابطه زناشویی، محبت، ارضای جنسی، گفتگو و همراهی در تفریحات، صداقت و روراستی، جذابیت جسمانی، حمایت مالی، حمایت خانوادگی، تعهد خانوادگی و نیاز به مورد تحسین قرار گرفتن از جمله مهم‌ترین نیازهایی است که نباید مورد انکار قرار گیرد.

۹- خطای همسرتان را فراموش کنید. در شروع دوباره زندگی مشترکتان از آنجا که تصمیم به ترمیم زندگی بعد از خیانت را دارید خشم و رنجش خود را فرو خورده و دردهای درونی‌تان را التیام بخشید تا بتوانید پایه‌های شکسته شده زندگی را ترمیم کرده و یا دوباره آن را جایگزین کنید.

۱۰- قول دهید خیانت خود را به طور کامل متوقف کنید. فرد خائن باید هرگونه ارتباط با معشوقه جدیدش را قطع کند این کار باعث ترک پنهان کاری فرد خیانت کار و ایجاد احساس امنیت در همسر خیانت دیده می‌شود. سریع تمام تماس‌های تلفنی و راه‌های ارتباطی و قرارهای ملاقات‌های خود را با فرد مورد نظر متوقف کنید. اگر معشوقه جدیدتان در محل کار با شما همکار است و امکان جدایی کاری وجود ندارد، هر گونه ارتباط و هم کلامی کوچکی را تا مدت‌ها برای همسرتان بازگو کنید، این اقدامات به بازسازی رابطه و شکل‌گیری دوباره اعتماد مابین‌تان کمک می‌کند.

منبع: Restoration of life after infidelity

مطالب مرتبط:
چگونه نفر سوم یک خیانت نباشیم

تعاریف متفاوت زنان و مردان از مفهوم خیانت در زندگی زناشویی

بهانه‌های مردانه برای خیانت در زندگی مشترک

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

ثبت امتیاز

امتیاز مطلب 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که به این مطلب رای می‌دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا