حراج پاره تن به قیمت 50 zwnj;میلیون تومان


حراج پاره تن به قیمت 50 zwnj;میلیون تومان

سلامت نیوز: کار از آگهی های مخفیانه و رایزنی با دلالان برای پیدا کردن یک مشتری دست به نقد گذشته و حالا دلالان فروش کودک در شهرها، عکس نوزاد را در اینستاگرام استوری می کنند تا به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشند! همین بی خیالی در قبال این جرم وحشتناک باعث شده که روز گذشته سه نفر در رابطه با فروش نوزادان در تهران بازداشت شوند. به گزارش سلامت نیوز...

سلامت نیوز: کار از آگهی‌های مخفیانه و رایزنی با دلالان برای پیدا کردن یک مشتری دست به‌نقد گذشته و حالا دلالان فروش کودک در شهرها، عکس نوزاد را در اینستاگرام استوری می‌کنند تا به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشند! همین بی‌خیالی در قبال این جرم وحشتناک باعث شده که روز گذشته سه نفر در رابطه با فروش نوزادان در تهران بازداشت شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،فرمانده انتظامی پایتخت این خبر را تایید می‌کند و می‌گوید: «سه نفر در این رابطه دستگیر شدند که دو نوزاد به همراه خود داشته‌اند» پذیرش این موضوع یک پیام ناگوار برای جامعه به‌همراه دارد و آن عادی شدن جرم فروش نوزاد است که دلالان فروش نوزاد آنقدر زیاد شده‌اند که ترسی از محل قرار با خریدار ندارند. متهم اصلی که روز گذشته بازداشت شد، جوانی ۲۷‌ساله است که به‌همراه دو نفر دیگر نوزادان ۲۰ روزه و دو‌ماهه را می‌خواستند بفروشند.

این درحالی است که از چند هفته پیش عکس شماری از نوزادان به همراه مبلغی برای فروش آنها از ۴۰‌میلیون تا ۵۰‌میلیون تومان در اینترنت دست به دست می‌شد.تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که مهدی- الف، متهم این پرونده که دلال فروش کودک بوده، نیاز مالی را دلیل این کار عنوان کرده است و به همراه دو- سه نفر دیگر که در خرید و فروش نوزادان نقش داشتند و برای هر فروش نوزاد حدود پنج‌میلیون تومان می‌گیرد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که برابر تحقیقات اولیه پلیس این نوزادان به مبلغی حدود 5 تا 10‌میلیون تومان خریداری شده و به قیمت حدود 40 تا 50‌میلیون تومان به فروش ‌‌رسیده‌اند.

متهم درباره شیوه و شگرد کار خود نیز گفته است: صفحاتی را در اینستاگرام ایجاد می‌کنم و با قرار‌دادن تصاویری از نوزادان اعلام می‌کردم که قصد فروش آنها را به شرط واگذاری سرپرستی‌شان دارم. افراد متقاضی نیز از طریق اینستاگرام به من پیام می‌دادند و پس از آنکه از هویتشان مطمئن می‌شدم و با آنها قرار گذاشته و نوزاد را به آنها تحویل می‌دادیم. همچنین زنی که نوزادی دو‌ماهه خریداری شده را در آغوش داشته درباره فرایند خرید نوزاد به ایسنا گفته است: من یک فرزند حدود 11‌ساله دارم و چون دیگر امکان بچه‌دار شدن برایم وجود نداشت، پس از مشاهده آگهی تصمیم به خرید بچه گرفتم.

بنا شد تا 50‌میلیون تومان به آنها بدهیم. برابر تحقیقات پلیس و طبق گفته سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت تحقیقات برای شناسایی دیگر نوزادانی که ممکن است علاوه بر این دو نوزاد به فروش رفته باشند در حال انجام است اما تاکنون سند قطعی در این خصوص وجود ندارد. خانواده دو نوزاد پیدا شده را شناسایی کرده‌اند و فعلا دو نوزاد را به بهزیستی خواهند داد.


فروش نوزاد اتفاق تکراری شده است
موضوع فروش نوزادان در کشور ما اتفاق جدیدی نیست و اکثر مواقع خانواده‌های فقیر و بسیاری از زنان بدون همسر در جنوب شهر، نوزاد یا کودک خود را می‌فروشند، اما فروش اینترنتی آنان واکنش‌های گسترده‌ای به‌دنبال داشته است. با جست و جویی در برخی از سایت‌های کودک می‌توان ده‌ها درخواست خرید نوزاد را مشاهده کرد. برخی نیز زیر مطالبی در این رابطه در سایت‌ها، آگهی خود را منتشر می‌کنند.

متن یکی از آگهی‌ها به این شکل است:‌ « یه دوقلوی پسر دوروزه هست که پدر و مادرشان نمی‌خواهند بزرگشان کنند، می‌خواستن بذارنشان سر راه... گفتیم صبر کنید شاید یه خانواده پیدا کنیم بچه‌ها را بخوان. اگر می‌توانید پیگیری کنید با این شماره تلفن 262...0938 و خانم ... بابت بچه‌ها تماس بگیرید. در صورت تمایل در گروه‌های دیگر هم بفرستین».

یکی دیگر از این متن‌ها به این شکل است: « یکی از آشناهامون خیلی‌ساله بچه‌دار نمیشه. هرچی دوا و درمان کردن فایده نداشت. این بار با یک خانوم آشنا شدن، خانوم بارداره میگه بچه‌ام به‌دنیا بیاد می‌فروشمش 50‌میلیون تومان. اگر دختر بود30میلیون و گفته خرج و مخارجه بارداریشم باید با خریدار باشه، مطمئن نیستم، شما اگر شماره فرد مطمئن سراغ دارید لطفا راهنمایی کنید، البته با قیمت کمتر تا 5‌میلیون تومان می‌تونند نقد پرداخت کنند». از این متن‌ها آنقدر زیاد شده که با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان بسیاری از آنها را مشاهده کرد.


گفت‌و‌گو با یک دلال کودک
با یکی از این شماره تلفن‌ها تماس می‌گیریم، مردی تلفن را پاسخ می‌دهد و از او درباره آگهی‌اش می‌پرسیم به او می‌گویم: ‌من و همسرم یک بچه یکساله می‌خواهم تا از او نگهداری کنیم، شرایط بهزیستی برای گرفتن بچه دشوار است. او می‌گوید: اوضاع مالی‌ات چطوره؟‌ما چند بچه‌ داریم، از یکسال تا پنج سال. هرکدام یک نرخ دارند، بستگی به این دارد که در چه زمینه‌ای مهارت داشته باشند، یکی خوب واکس می‌زند، دیگری فال می‌فروشد و...(با خودم فکر می‌کنم دارد شوخی می‌کند)به او می‌گویم: دختر می‌خواهم، بنده و همسرم بچه‌دار نمی‌شویم و یک همدم می‌خواهیم، به ما می‌گوید:

‌مشکلی نیست، اما هرچقدر سنش پایین‌تر، قیمتش بالاتر. یک بچه هم دارم که چهارماه دیگر به‌دنیا می‌آید او از همه گران‌تر است، اما بچه خودت می‌شود. 20‌میلیون باید واریز کنی تا بچه را با شناسنامه سفید تحویل بدم، آشنا هم دارم که اسم تو و همسرت را در شناسنامه وارد کند. البته آن هم هزینه دارد. هر وقت خواستی پول را واریز کن و منتظر تماس باش! وقتی تلفن را قطع می‌کنم به آن مرد فکر می‌کنم، که چه‌کاره  است؟ کجا زندگی می‌کند، اگر بچه‌ها واقعا وجود داشته باشند، چطور به این درجه رسیده که به‌دلیل فقر بچه‌هایش را حراج کند! مگر انسان می‌تواند چنین کاری انجام دهد.

مشکلات جامعه ما فقر، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی واقعیت دارند. آسیب‌هایی که باعث می‌شوند خانواده‌ای دل از فرزند کنده و اقدام به فروشش کند. فروش‌نوزادان قصه تلخی است که این روزها بیش از هر زمان دیگری شاهد وقوعش در شهرهای مختلف هستیم. یکی را پدرومادر می‌فروشد، دیگری را دلالانی که کارشان همین است.


هشدارهایی که جدی گرفته نمی‌شود
سال 95 بود که فاطمه دانشور، عضو اسبق شورای شهر تهران به شیوع و افزایش نوزاد فروشی در تهران هشدار داد. در آن زمان او اعلام کرد که رِنج قیمت فروش نوزاد متفاوت و از 500‌هزار تومان تا یک‌میلیون تومان است البته اگر نوزاد معتاد باشد رقم فروش آن پایین‌تر و اگر سالم باشد به قیمت بالاتری به فروش می‌‌رسد.

دانشور تاکید کرده بود: «آمار 150 کودک مبتلا به اعتیاد فقط برای 5 بیمارستان است و این تعداد بسیار زیاد است.» بر اساس آمارهای رسمی سال 86، حدود چهار‌درصد جمعیت معتادان کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دادند، اما در سال 90، آمار زنان معتاد به 10‌درصد رسیده بود.

با این حال وضعیت فروش نوزادان همواره خبرساز می‌شود. اواخر اردیبهشت‌ماه امسال پلیس اعلام کرد که یک باند فروش نوزادان را در استان گلستان بازداشت کرده است. متهمان که یک مرد و چهار زن بودند، مادران فقیر را شناسایی می‌کردند و از آغاز بارداری تا تولد فرزند هزینه آنان را می‌دادند و پس از تولد کودکان را از آنها می‌گرفتند.

حبیب‌الله مسعودی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی هم یک ماه پیش با تایید این ماجرا گفته بود که خریداران اینترنتی نوزادان، به‌دلیل اینکه صلاحیت لازم را برای فرزندخواندگی نداشته‌اند و بهزیستی با سپردن کودک به آنها مخالفت کرده، از طریق اینترنت نوزاد خریده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403