اولین تصویربرداری سه‌بعدی از مغز قلب (ICN) انجام شد


اولین تصویربرداری سه‌بعدی از مغز قلب (ICN) انجام شد

دانشمندان دانشگاه توماس جفرسون با تجمیع 750000 تصویر از سیستم عصبی قلب توانستند نقشه سه‌بعدی از ICN را به‌وجود بیاورند.

اولین تصویربرداری سه‌بعدی از مغز قلب (ICN) انجام شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همان‌طور که مشخص است، قلب برای فعالیت خود همواره از مغز دستورات جدیدی دریافت می‌کند و سیستم عصبی گسترده‌ای را در خود جای می‌دهد. با این حال قلب به تنهایی یک مغز مستقل نیز دارد که سیستم عصبی داخل قلب و یا همان ICN خوانده می‌شود. این مغز کوچک سیگنال‌های خارجی را مدیریت می‌کند و باعث می‌شود پمپاژ قلب با نرمی بیشتری صورت گیرد.

اطلاعات جدید از فناوری تصویربرداری سه بعدی از مغز کوچک موجود در قلب

از وظایف اصلی این مغز کوچک حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلای فرد به بیماری است. اما مشکل آن‌جایی نمایان می‌شود که عدم برخورداری از اطلاعات کافی دانشمندان از این مغز ثانویه باعث کاهش تأثیرگذاری اقدامات آن‌ها برای حفظ سلامت انسان می‌شود. حالا برای اولین بار در تاریخ دانشمندان موفق شدند تا نقشه‌برداری سه بعدی از جزئیات داخل قلب را صورت دهند. مغز قلب یا همان ICN متشکل از مقدار زیادی اعصاب است که به دور قلب پیچیده‌اند و باعث فعالیت صحیح آن می‌شوند.

اولین تصویربرداری سه‌بعدی از مغز قلب (ICN) انجام شد

دانشمندان و دکترها تا پیش از نقشه‌برداری نه تنها اطلاعات کافی از محل قرارگیری آن‌ها نداشتند بلکه وظایف این بخش را هم نمی‌دانستند. بر اساس گفته‌های جیمز شوابر، نویسنده مقالات علمی، مغز قلب انسان یک خلع بزرگ در دانش انسان است که جایی بین عصب‌شناسی و علم قلب و عروق قرار دارد. به همین دلیل تیم تحقیقاتی دانشگاه توماس جفرسون از اعصاب موجود در قلب نقشه‌برداری کردند و اطلاعات آن را مورد بررسی قرار دادند.

رج ودیگپالی، از مسئولان تحقیقات صورت گرفته در صحبت‌های اخیر خود گفت: " چیزی که ما امروز به آن دسترسی پیدا کردیم اولین نقشه دقیق از سیستم عصبی قلب است که در دسترس دیگر محققان و دانشمندان قرار خواهد گرفت تا افراد بتوانند اطلاعات لازم از فعالیت‌های دستگاه عصبی قلب را درک کنند". وی در ادامه اظهار کرد: " تنها عضوی از بدن که تحت نقشه‌برداری دقیق قرار گرفته مغز انسان است". گفته می‌شود برای نقشه‌برداری از این سیستم گسترده، دو مرحله عکس‌برداری صورت گرفته که در مجموع شامل ۷۵۰۰۰۰ تصویر می‌شود. این تصاویر بعداً در کنار یکدیگر قرار داده شدند و نقشه سه بعدی مورد نظر را شکل دادند.

بیشتر بخوانید: ایمن شدن Google Drive در سیستم‌عامل‌های اپل با ویژگی امنیتی جدید آن

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین