شمارگان کتاب امام رضا(ع) مژده گل به 20 هزارمجلد رسید


شمارگان کتاب امام رضا(ع) مژده گل به 20 هزارمجلد رسید

پوروهاب با اشاره به استقبال بی نظیر از کتاب امام رضا (ع) از مجموعه 14 جلدی مژده گل گفت: نهاد کتابخانه های عمومی با رای کودکان و نوجوانان در یک سال یازده هزار نسخه از این کتاب را خریداری کرد.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی – مریم داوری: «محمود پوروهاب» متولد 1340 در شهرستان رودسر و ساکن قم از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان است که تاکنون بیش از 200 اثر به چاپ رسانده است و بیشتر آثارش رنگ و بوی مذهبی دارد. پوروهاب در سال 1367 فعالیت خود را با مجله سلام بچه ها آغاز کرد و با بیشتر مجلات کودک و نوجوان همکاری داشته و عهده دار داوری در جشنواره های مختلف بوده است. وی کتابهای زیادی در مورد ائمه اطهار (ع) نوشته است. اشک شادی، تنها زندگی می کنی، تصادف، با تو هوا خوب است، همسفر ناشناس، کبوترهای دوست داشتنی، آن روی زیبا، پر از بوی گلابی، آخر صف، خوان هشتم، زبان گنجشک ها را بلد است، سالهای بردگی و آخرین مهاجر از جمله کتابهایی است که پوروهاب به رشته تحریر در آورده است. به بهانه دهه کرامت گفتگویی با پوروهاب در مورد اثری که در مورد امام رضا (ع) نوشته است، ترتیب دادیم که بدین شرح است:

در مورد اثری که با موضوع امام رضا (ع) نوشتید، توضیحی بدهید؟

«مجموعه مژده گل» 14 جلد بود که بنده و مجید ملامحمدی آن را نوشتیم. هفت جلد را بنده و هفت جلد را ملامحمدی نوشت. هر کدام از این جلدها در مورد یکی از امامان معصوم(ع) نوشته شده است. مجلد مربوط به کتاب امام رضا(ع) را بنده نوشتم.

این مجموعه برای چه گروه سنی نوشته شده و توسط کدام ناشر به چاپ رسیده است؟

مجموعه مژده گل برای گروه سنی کودک و نوجوان از سوی انتشرات جمکران منتشر شده است.

مجموعه مژده گل در چه قالبی نوشته شده است؟

مجلدهای مژده گل به شکل داستان از ولادت تا شهادت هر یک از امامان معصوم(ع) نوشته شده است و هر مجلد شامل 10 تا 11 داستان است که در آن مباحث آموزشی و اخلاقی وجود دارد.

استقبال از کتاب امام رضا(ع) چقدر بود؟

جالب این است که این کتاب در بین 14 مجلد «مجموعه مژه گل» بسیار مورد توجه قرار گرفت و بیشترین تیراژ را داشته است. نهاد کتابخانه های عمومی کشور دو بار این کتاب را خریداری کرده است. در عرض یک سال نهاد کتابخانه های عمومی کشور یازده هزار نسخه از کتاب امام رضا را تهیه کرد .در حال حاضر شمارگان کتاب امام رضا (ع) به 20 هزار نسخه رسیده است.

علت انتخاب و خرید کتاب امام رضا(ع) از سوی نهاد کتابخانه های عمومی چه بوده است؟

نهاد کتابخانه های عمومی کشور کارشناسانی دارند که بهترین کتابها را انتخاب می کنند و ملاک این انتخاب رأی بچه ها است.گویا کتاب امام رضا(ع) مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گرفت و با رأیی که دادند، این کتاب رتبه اول را کسب کرد و بدین ترتیب نهاد کتابخانه ها آنرا خریداری کرد. کتاب امام رضا (ع) همچنین به عنوان یکی از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی انتخاب شد.

علت استقبال کودکان و نوجوانان از مجلد امام رضا(ع) در بین مجموعه 14 جلدی مژده گل چیست؟

شاید این کتاب نسبت به مجلدهای دیگر مژده گل بهتر نوشته شده است. مسئله دیگر هم تصویرگری خوب کتاب است زیرا تصویرگری نیز در استقبال از کتاب اثر دارد. تصویر گر کتاب امام رضا (ع) محسن میرزایی بود که کارش را به خوبی انجام داد. شاید هم از جهت محتوایی این کتاب بهتر بوده و بچه ها توانستند درک بهتری از آن داشته باشند. است.

گفتنی است، «مجموعه 14 جلدی مژده گل» داستان هایی از امامان معصوم (ع) است که از سوی «محمود پوروهاب» و «مجید ملامحمدی» نوشته شده و از سوی انتشارات جمکران به چاپ رسیده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته