حکم زندان برای ترانه علیدوستی/ بلاتکلیفی سینما‌ها در روزهای بازگشایی پس از کرونا/ بازگشت فردوسی‌پور چه کسانی را خوشحال می‌کند و چه کسانی را ناراحت؟


حکم زندان  برای ترانه علیدوستی/ بلاتکلیفی سینما‌ها در روزهای بازگشایی پس از کرونا/ بازگشت فردوسی‌پور چه کسانی را خوشحال می‌کند و چه کسانی را ناراحت؟

یادداشت: مجتبی احمدی؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پرسر و صداترین اتفاق هفته گذشته و خبر بازگشایی سینماها در روز اول تیرماه برمی‌گشت که بسیاری از سینماداران از عدم اختصاص فیلم‌های جدید خبر دادند و مشخص شد به جز چند سینما اکران فیلم در سینماهای دیگر در هاله‌ای از ابهام است.

هفته ی گذشته سینمای ایران تولد پرویز پرستویی و هدیه تهرانی را که بعد از درخشش در دهه هفتاد و هشتاد سینمای ایران حالا در کنار هم برای مصطفی کیایی سریال شبکه نمایش خانگی "هم گناه" را بازی می‌کنند جشن گرفت. اگرچه هدیه تهرانی در سال‌های اخیر خیلی پرکار نبوده است و به عنوان یک بازیگر گزیده کار در تولیدات سینمایی دیده شده است با سریال "هم گناه" مصطفی کیایی بازگشتی موفق داشته است.

شخصیتی پرتلاطم و کاراکتری با ویژگی‌های خاص که در کنار خط محوری داستان سریال هم‌گناه با یک بازی درخشان در مقابل محسن کیایی می‌درخشد. او کماکان با لحنی سرد و صورتی استخوانی بدون خرج کردن میمیک‌های درشت و اغراق شده مرسوم در سینمای ایران نشان می‌دهد که برای ستاره ماندن فاکتورها تغییر نکرده است.

حاج کاظم سینمای ایران اگرچه در سال‌های اخیر بیش از سینما در فضای مجازی و شبکه اجتماعی‌اش فعال و پرکار بوده است و موضوعات و معضلات اجتماعی را حرفه‌‌ای تر از همیشه رصد می‌کند، بی تردید یکی از وزنه‌های بازیگری سینمای ایران در ژانرهای مختلف محسوب می‌شود و کارنامه درخشانش شاهد همین نکته است.

بازگشایی سینماها در روزهای ابتدایی تابستان 99 قول و قراری بود که بسیاری از علاقه‌مندان سینما را خوشحال و خرسند کرد اما این اتفاق در حد حرف و حدیث باقی ماند و در روز ابتدایی گزارش‌ها نشان از این داشت که سینماها نتوانستند با اکران فیلم‌های جدید پذیرای تماشاگران باشند.

یکی از اتفاقات پر سر و صدای هفته گذشته به ماجرای توقف صدور مجوز برای تولیدات شبکه نمایش خانگی برمی‌گردد که با بازخورد بسیاری از سوی کارشناسان و صاحب نظران حوزه فیلم و سریال مواجه شد.

عادل فردوسی پور به زودی با برنامه‌ای در فضای مجازی باز خواهد گشت و این زنگ خطری است برای رقبای برنامه‌ساز او در رسانه ملی که قطعا در این رقابت کار راحتی را پیش رو ندارند.

یکی از اتفاقات مهم هفته گذشته اعلام نظر سردار ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره رصد لایوهای اینستاگرامی بود که این روزها بسیار پر سر و صداتر از قبل در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم. سردار ذوالقدری اعلام کرد که لایوهای جنجالی اینستاگرام تحت نظر پلیس خواهد بود.

یکی دیگر از اتفاقات جالب هفته گذشته پیش قدم شدن فیلم "شنای پروانه" به کارگردانی "محمد کارت" در روزهای پس از کرونایی سینما بود که از روز چهارشنبه 4 تیرماه در سینماهای کشور با رعایت پروتکل بهداشتی روی پرده رفت.

سریال "سرباز" در یک نشست خبری با حضور عوامل و کارگردانانش مورد نقد و بررسی قرار گرفت و عجیب و غریب‌ترین آمار هفته گذشته به رکورد سریال "ستایش 3" برمی‌گردد که در بازپخش هم با 24.3 درصد پربیننده‌ترین شد و سریال‌های "سرباز"، "پرگار" و "پدر پسری" در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. جالب است بدانید سریال "ستایش" با 92.6 درصد رضایت مخاطبانش نیز همراه بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش