اجرای عملیات آبخیزداری در 8300 هکتار


اجرای عملیات آبخیزداری در 8300 هکتار

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز ریمله با مساحت 8300 هکتار خبر داد.

شیرزاد نجفی امروز چهارم تیرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه این حوزه یکی از سرشاخه‌های اصلی خرم رود خرم‌آباد است که بخش زیادی از سیلاب این شهر در این محل سرچشمه می‌گیرد اظهار کرد: دبی حداکثر لحظه‌ایی خروجی این حوزه در زمان سیلاب حدوداً ۵۶ مترمکعب در ثانیه بوده که در مسیر خود پل‌ها، تأسیسات، اراضی کشاورزی، اراضی ملی و... را تحت تأثیر قرار می‌داد.

وی تصریح کرد: به‌منظور کنترل سیلاب شهر خرم‌آباد و جلوگیری از تخریب اراضی ملی، اراضی کشاورزی، ابنیه و ...، اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه در دستور کار منابع طبیعی استان قرار گرفت به‌طوری‌که در سنوات ۹۹_۹۸ مجموعاً تاکنون اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: این پروژه با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی با عملیات‌های مختلفی همچون احداث بندهای خاکی، بندهای سنگی ملاتی، رسوب گیرگابیونی، عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی در حال اجراست.

نجفی اضافه کرد: بر اساس برآورد به‌عمل‌آمده، اجرای این پروژه حدوداً ۷ درصد از سیلاب ورودی به شهر خرم‌آباد را کنترل خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان