بررسی پرونده قرارداد ویلموتس در سازمان بازرسی


بررسی پرونده قرارداد ویلموتس در سازمان بازرسی

رییس سازمان بازرسی کشور اعلام کرد که این سازمان به موضوع قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ورود کرده زیرا در این قرارداد تشریفات رعایت نشده است.

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی درباره فسادهای ورزشی بالاخص فوتبال و ورود سازمان بازرسی و دوشغله‌های ورزشی گفت: اساساً یک اداره کل در سازمان بازرسی کل کشور با عنوان ورزش و جوانان فعالیت می‌کند و موضوعات متعددی را از باشگاه‌های مختلف ورزشی داشته‌ایم. پرونده قرارداد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی نیز در حال بررسی است.

پس از آن، مسعود طاهری جعفری بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص اظهار داشت: پرونده تشکیل و گزارش‌ها تهیه شده است. سوالاتی درباره ابهامات قرارداد با ویلموتس مطرح شده زیرا در این قرارداد تشریفات عقد قرارداد طی نشده است.

وی اضافه کرد: این قرارداد باید در کمیته فنی مطرح و سپس اجرا می‌شد اما در خصوص این مربی که تا سال ٢٠١٢ هیچ سابق سرمربیگری شاخصی ندارد، عکس آن عمل شد.

طاهری با بیان اینکه قراردادهایی مثل قرارداد سابق تیم ملی وجود دارد، گفت: در یکی از تیم‌های مطرح شخصی وجود دارد که مقرر شده به ازای هر پاس نیم میلیون و به ازای هر گل یک میلیون بگیرد.

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: فدراسیون از شرایط کشور و بسته بودن تمام کانال‌های مالی علم و آگاهی داشته ولی با این وجود در شرایط تحریمی، اقدام به عقد قرارداد ده‌ها میلیارد تومانی کرده است؛ در مجموع، صلاح فوتبال در عقد این قرارداد جمع بندی نشده است.

طاهری اظهارداشت: به قرارداد بازیکنان و بازیکنان خارجی که بیشتر آنها باعث ورود ضرر و زیان به کشور و باشگاه‌ها شده است، ورود کرده‌ایم. این قراردادها با پیشنهادهایی همراه بوده که بیشتر آنها کیفیت بالایی ندارند و تنها محکومیت در محافل و محاکم ورزشی بین المللی به همراه داشته است.

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور به این مسائل ورود کرده و معاونت قهرمانی وزارت ورزش منع صریح کرده است.

طاهری در پاسخ به سوالی درباره اینکه علی کفاشیان بازنشسته و ۵ سال تعلیق هم شده است ولی اکنون بعد از یک سال با استعفای مهدی تاج، مدعی حضور در ریاست فدراسیون است؛ گفت: ۲۲ خردادماه محکومیت علی کفاشیان تمام شد. کفاشیان را دعوت کردیم و جلسه گذاشتیم و موانع قانونی حضور دوباره‌اش را اعلام کردیم و وی هم گفت که تابع قانون است.

وی همچنین درباره حضور دوباره دوشغله‌ها گفت: در خصوص این موضوع پیگیری‌هایی شده و خروجی‌هایی هم داشته‌ایم. در حوزه ورزش، ۱۱ رییس فدراسیون بازنشته بودند که ۱۰ نفر استعفا کردند و دیگری آقای بهرام شفیع بود که به رحمت خدا رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس