39 درصد از جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش تامین اجتماعی هستند


39 درصد از جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش تامین اجتماعی هستند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: 860 هزار نفر در کرمانشاه معادل 39 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

حمیدرضا قاسمی چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: صنعتی نبودن استان و نرخ بالای بیکاری ۲ عامل اصلی پایین بودن پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه میزان پوشش تأمین اجتماعی در کرمانشاه از میانگین کشوری پایین‌تر است، یادآور شد: پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور حدود ۵۲ درصد است و نزدیک به ۴۴ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور را شامل می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی در باره دلایل پایین بودن پوشش تامین اجتماعی در استان نسبت به میانگین کشوری، اظهار کرد: آمار بیمه شدگان استان ارتباط مستقیمی با وضعیت بیکاری دارد.

قاسمی یادآور شد: طی چند ماه اخیر شیوع بیماری کرونا نیز بر وضعیت بیمه شدگان استان بی‌تاثیر نبوده است.

وی از تاثیر مسایل فرهنگی و اقتصادی نیز بر پوشش بیمه یاد کرد و گفت: برخی از مردم هنوز به اهمیت بیمه پی نبرده اند و برخی هم به دنبال کسب آگاهی درباره انواع پوشش بیمه نیستند. برای مثال ما پوشش بیمه برای زنان خانه‌دار و دختران مجرد داریم که با وجود اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای که انجام داده ایم هنوز از آن استقبال نمی شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته مسائل اقتصادی نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست و وقتی افراد درآمد زیادی نداشته باشند، تمایلی به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ندارند.

قاسمی تأکید کرد: با وجود همه این موارد تنها کاری که از دست تامین اجتماعی برای افزایش پوشش بیمه برمی‌آید فراهم کردن زیرساخت‌ها و اطلاع‌رسانی است که در این ۲ بخش هرآنچه بتوانیم انجام خواهیم داد، اما در کنار آن نیازمند افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان هم هستیم.

وی تصریح کرد: برابر اصل ۲۹ قانون اساسی، دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی، از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی به صورت بیمه ای برای همگان تامین کند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان سال گذشته از سوی مرکز آمار ۱۷.۲ درصد اعلام شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !