پارک علم و فناوری کرمانشاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد


پارک علم و فناوری کرمانشاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت پروژه پارک علم و فناوری گفت: مرحله نخست پارک علم و فناوری کرمانشاه در صورت تامین مالی، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست ویژه بررسی مرحله اول پروژه پارک علم و فناوری استان که با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پارک علم و فناوری یکی از پروژه های بسیار مهم و کلیدی کرمانشاه است که سال ها است همچنان راکد مانده است.

وی عنوان کرد: مدیریت ارشد استان باجدیت تکمیل مرحله اول این پروژه را دنبال می کند و آن را در لیست پروژه های جهش تولید استان در سال جاری قرار داده است.

استاندار کرمانشاه افزود: فاز اول این پروژه از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است که قصد داریم از محل منابع داخلی استان و با همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بودجه موردنیاز آن را تامین کنیم و فاز اول آن را در سال جاری به اتمام برسانیم.

بازوند عنوان کرد: در همین راستا در این نشست مقرر شد دفتر فنی جهاد دانشگاهی کشور برنامه عملیاتی اجرایی برای اتمام فاز یک ساختمان پارک علم و فناوری کرمانشاه را به سازمان برنامه و بودجه استان ارایه دهد تا برآورد ارایه شده براساس فهرست بهاء قیمت های سال ۹۹ کارشناسی شده و رقم نهایی را تعیین شود.

استاندار کرمانشاه افزود: ۲۵ درصد از این هزینه را استانداری کرمانشاه تامین می کند و جهاد دانشگاهی مرکز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هرکدام ۳۷/۵ درصد از این مبلغ را تامین خواهند کرد.

پارک علم و فناوری استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه با ظرفیت های بالایی که در حوزه شرکت های دانش بنیان دارد، می تواند نقش موثری در اقتصاد استان و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان داشته باشد بویژه اینکه برخی از صنایع و تولیدی های تعطیل و نیمه تعطیل استان نیازمند مشاوره های علمی و خلاقانه شرکت های فناوری است.
احداث ساختمان ۱۵ طبقه پارک علم و فناوری کرمانشاه از حدود ۱۳ سال پیش آغاز شده اما به دلیل مشکلات اعتباری هنوز تکمیل نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس