استاندار کرمان : آب خلیج فارس مهرماه امسال به سیرجان می‌رسد


استاندار کرمان : آب خلیج فارس مهرماه امسال به سیرجان می‌رسد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به برگزاری نشست بررسی مسائل مربوط به پروژه انتقال آب خلیج فارس به صنایع سیرجان، رفسنجان و چادرملو در تهران و گزارش مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج فارس گفت: این شرکت آمادگی خود را برای افتتاح پروژه انتقال تا منطقه گل‌گهر در روز 12 مهرماه امسال اعلام کرد.

محمدجواد فدائی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح طرح انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر توسط رییس جمهوری افزود: بخش مربوط به آبرسانی به سرچشمه و چادرملو برای ۲۲ بهمن سال جاری آماده افتتاح است.

وی اظهار داشت: مقرر شد که نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از شرکت های شاخص میدکو، جهان فولاد، توسعه آهن فولاد، گهرزمین، غدیر ایرانیان، ارفع فولاد آلیاژی یزد، سنگ آهن مرکزی، مس شهید باهنر و لاستیک بارز دعوت کند که به میزان علاقه سهامدار شرکت شوند.

استاندار کرمان گفت: شرکت انتقال آب خلیج فارس به نمایندگی از گل گهر، مس و چادرملو به میزان زیرساخت ها به عنوان آورده خود برای اجرای خط دوم انتقال آب به قیمت کارشناسی سهامدار شرکت جدید خط دوم(آبراهان کویر) خواهند بود.

وی بیان داشت: مصرف اقتصادی آب استحصالی از خط دوم در نشستی با حضور وزرای نیرو، صنعت و معدن، کشاورزی و اقتصاد و دارایی برای بخش های صنعت، کشاورزی و شرب مشخص خواهد شد که مسئولان مربوطه باید با جمع آوری اطلاعات لازم گزارشی کارشناسی و فنی را برای جلسه با وزرا تهیه کنند که مقرر شد تشکیل این نشست توسط نماینده سیرجان و راور در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

فدائی عنوان کرد: متقاضی بخش خصوصی برای خط سوم مصرف کشاورزی اعلام آمادگی کرده که قرار شد بررسی های اولیه کارشناسی برای تنظیم و امضای تفاهم نامه گذاشته شود.

وی افزود: مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج فارس اعلام کرد که بررسی های لازم صورت گرفته با پیگیری او در هر مرحله مجوز لازم قانونی آن مرحله را اخذ خواهد کرد و در صورتی که ظرف یک ماه پیشنهاد مناسب این صورتجلسه تنظیم نشود در نشستی دیگر در خصوص خط سوم مجددا بررسی و تصمیم گیری شود.

طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور از پروژه های در دست انجام بزرگ آبرسانی کشور محسوب می شود که از سال ۹۵ توسط شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس (WASCO)در سه خط در مرحله اجرا قرار گرفته و آب گل گهر در سیرجان، مس در سرچشمه رفسنجان و چادرملو یزد را تامین می کند و با اجرای این طرح شیرین سازی آب دریا در کنار خلیج فارس انجام می شود و با ۷۰۰ کیلومتر خط لوله، آب برای مصرف صنایع و آب شرب استان های یزد و کرمان تأمین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس