تلاش برای نجات جان طبیعت


تلاش برای نجات جان طبیعت

همه ساله در فصل تابستان به دلیل خشک بودن پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌ها، آمار آتش‌سوزی افزایش می‌یابد، اما این‌بار مسئولان آموزش و ترویج اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان برای نجان جان طبیعت، آستین همت را بالا زده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، آتش سالانه سطح وسیعی از اراضی ملی را به تلی از خاکستر بدل می‌کند که طبق بررسی‌های انجام شده، سهل‌انگاری افراد از مهم‌ترین علت‌های این حادثه است.

اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان با کمک تسهیل‌گران دانشگاه زنجان، از اوایل خردادماه امسال به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی، گام‌های موثری برداشته‌اند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان گفت: یک تیم چهار نفره در این بازه زمانی با حضور در مناطق بحرانی روستاهای ذاکر، کهناب، گلستان، خانچای، امام، لار، یحیی‌آباد، چفتان، قلعه، تهم، چلگان، گلجه، ییلاق اولن دلبر، ییلاق سندستان و ییلاق قرخ‌قزلار آموزش‌های لازم را برای بهره‌برداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی ارائه کرده‌اند.

ایده‌لویی افزود: تیم مسئولان آموزش و ترویج و نیز تسهیل‌گران در قالب نشست‌های صمیمی، جوامع محلی و دهیاران را با روش‌های پیشگیری و اطفای حریق آشنا کرده‌اند.

وی، ترویج و فرهنگ‌سازی به منظور کاهش خسارات ناشی از آتش‌سوزی و جلوگیری از وقوع حریق در مراتع و جنگل‌ها را امری ضروری دانست و ادامه داد: آموزش و ترویج فرهنگ منابع‌طبیعی و پیشگیری از تخریب و آتش‌سوزی مراتع نقش مهمی در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری از این منابع دارد.

این مسئول همچنین از اجرای این طرح در کل استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف تدوین شده، تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امشب ماه صورتی را در آسمان ببنید