راهنمای اضافه کردن ویجت در iOS 14


راهنمای اضافه کردن ویجت در iOS 14

امکان تغییر ظاهر صفحه خانگی در آیفون، یکی از تغییرات جدید در به‌روزرسانی سیستم‌عامل جدید اپل است. در این مقاله‌ی زومیت با نحوه استفاده از این قابلیت جدید بیشتر آشنا می‌شویم.

یکی از تغییرات اساسی در ظاهر رابط کاربری iOS 14، تجربه‌ی استفاده از ویجت‌ها در صفحه‌ خانگی آیفون است. این تغییر، شاید بزرگ‌ترین تغییر ظاهری در رابط کاربری iOS از زمان پدیدار شدن این سیستم‌عامل اختصاصی باشد.

بگذارید اینطور بگوییم که دیگر دورانی که صفحه‌ی خانگی iOS به یک ساختار ساده وشبکه‌ای‌شکل از آیکون‌های مربعی پوشه‌ها و اپلیکیشن‌ها محدود می‌شد، تمام شده و به تاریخ پیوسته است و iOS 14 با کمک ویجت‌های هوم اسکرین و کارایی بالا و امکان سفارشی کردن شکل و اندازه ویجت‌ها، تجربه‌ی جدیدی از رابط کاربری، پیش روی کاربران آیفون قرار داده است.

اگرچه این امکان جدید iOS، ویژگی منحصر‌به‌فرد و تازه‌ای نیست (ویندوز فون و اندروید هر دو پیش از این از ساختار شبکه‌ای و قابل سفارشی‌سازی ویجت‌ها استفاده کرده‌اند)؛ اما اپل با رابط کاربری جدید iOS، با افزودن گزینه‌ی Smart Stack، برای کاربران خود، ظاهری تر و تمیزتر و حسی به‌مراتب بهتر به ارمغان آورده است.

یادآوری:

iOS درحال‌حاضر تنها در نسخه‌ی بتا توسعه‌دهندگان دردسترس است و نسخه‌ی عمومی آن ماه آینده، عرضه خواهد شد. در نظر داشته باشید که نصب نسخه‌های اولیه، به دلیل ایرادهای نرم‌افزاری و وجود باگ‌های احتمالی ممکن است به گوشی شما آسیب برساند.

آموزش استفاده از ویجت‌های هوم اسکرین

قسمت خالی صفحه خانگی را برای چند لحظه لمس کنید تا آیکون‌ها شروع به تکان خوردن کنندعلامت + را در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه، لمس کنید تا ویجت‌های دردسترس، قابل مشاهده باشندبا لمس هر ویجت می‌توانید ویجت مدنظر خود را بسته به شکل و اندازه دلخواه، به صفحه‌ی خانگی گوشی اضافه کنیدبا لمس و نگاه داشتن هر ویجت، امکان تغییر مکان آن در صفحه وجود داردبا انتخاب گزینه Done در گوشه‎‌ی راست بالای صفحه، کار تمام است

این ویجت‌ها در iPadOS 14 و برای کاربران آیپد نیز دردسترس است؛ اما کارآیی آن‌ها به‌دلیل وجود سایدبار Today View محدودیت دارد. ولی کاربران آیفون بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از این ویجت‌ها در صفحه خانگی اصلی یا هوم اسکرین‌های دوم و سوم نیز استفاده کنند.

در تصویر زیر می‌توانید مراحل استفاده از این ویجت‌ها را مشاهده کنید:

راهنمای اضافه کردن ویجت در iOS 14

Smart Stack ویجت جدیدی است که به‌صورت خودکار و تصادفی، پرکاربردترین ویجت‌هایی که معمولا در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنید، نمایش می‌دهد. البته با لمس این ویجت می‌توانید به‌صورت دستی هم ویجت‌های مورد علاقه خود را مرور کنید.

راهنمای اضافه کردن ویجت در iOS 14

ویجت‌ها، در اندازه و اشکال مختلف قابل انتخاب هستند.

راهنمای اضافه کردن ویجت در iOS 14

به ویجت جدید Weather در iOS 14 نیز امکاناتی مثل نمایش زنده وضعیت بارش‌ و رصد شرایط آب و هوایی خطرناک افزوده شده است.

راهنمای اضافه کردن ویجت در iOS 14

بدون شک در ماه‌های آینده، شاهد ارائه‌ی ویجت‌های متنوع‌تری از سوی توسعه‌دهندگان خواهیم بود که همین امر، ویژگی جدید iOS را جذاب‌تر و دیدنی‌تر نیز خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا