آشنایی با زندگی امام رضا(ع) در «امام رئوف»


آشنایی با زندگی امام رضا(ع) در «امام رئوف»

کتاب «امام رئوف»، برگزیده سیره امام رضا (ع) با رویکرد به سه عنصر حدیث، سیره و کرامات از سوی انتشارات بهار دلها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب «امام رئوف» نوشته «حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش» برگزیده ای از سیره امام رضا (ع) با رویکرد به سه عنصر حدیث، سیره و کرامات مشتمل بر 60 صفحه از سوی انتشارات بهار دلها در قطع پالتویی منتشر شده است.

سیره امام رضا (ع)، مقدمه، سجایای اخلاقی، دریای بخشش، امام از نگاه خود، راهبر بینا، افتادگی امام، خیرخواه نیکان، اصلاح و پیوند، پیشوای خردورزی، پرهیز از اسراف، پیشوای رئوف، تکیه بر کرسی رسول خدا (ص)، صله به شاعران و مداحان، پیشگویی رسول خدا عناوین بخش نخست کتاب «امام رئوف» است. بخش دوم کتاب با عنوان «گلبرگی از کرامات» شامل عناوین اطاعت باد، برکه شیران، مرد نقابدار، میلاد نور، تابوت عهد، خرید کنیز، اجابت دعا، دیدار در عرفات، ابرهای تردید، زرناب، پیک سند، زبان پرندگان، دعا برای فرزنددار شدن، خبر شهادت، کفن غلام و پیشگویی از قتل است. بخش سوم کتاب «برگی از دفتر آفتاب» نام دارد.

در قسمتی از کتاب « امام رئوف» آمده است:

امام (ع) چنان رفتار می کردند که اگر کسی او را نمی شناخت، متوجه نمی شد که او علی ابن موسی الرضا(ع) است زیرا که او بسیار خاکسار و متواضع بود تا جایی که نوشته اند:« روزی مردی که امام رضا(ع) را نمی شناخت در حمام از ایشان خواست تا پشت او کیسه بکشد و در استحمام یاری اش نماید. او به راحتی به امام گفت: ای مرد پشت ام را کیسه بکش. امام پذیرفت و مشغول به کیسه شدن او شد. کسانی که آن حضرت را می شناختند، پیش آمدند و به مرد گفتند که ایشان امام شیعیان هستند. مرد به شدت شرمنده شد و عذرخواهی کرد ولی امام (ع) از وی دلجویی کرد و با کمال تواضع به شست و شوی او ادامه داد.

در قسمت دیگری از کتاب «امام رئوف» می خوانیم:

امام (ع) هرگز زیاده روی در مصرف را نمی تافت. عده ای از غلامان آن حضرت مشغول خوردن میوه بودند و اغلب میوه ها را ناتمام می خوردند و آنها را نیم خورده کرده و بقیه آن را دور می ریختند. وقتی امام رضا (ع) این صحنه را دید به آنها فرمود:« اگر از میوه ها خوردید و سیر شدید و دیگر نیاز ندارید، مردم نیازمندی هستند. این میوه ها را به آنها که احتیاج دارند، بدهید تا بخورند».

گفتنی است، کتاب «امام رئوف» برگزیده ای از سیره امام رضا (ع) نوشته «حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش» با رویکرد به سه عنصر حدیث، سیره و کرامات مشتمل بر 60 صفحه در قطع پالتویی به قیمت 4 هزار تومان از سوی انتشارات بهار دلها چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان